ادوارد اسنودن خواستار توسعه‌ی ابزار‌های ساده برای مقابله با جاسوسی دولت‌ها شد

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
ادوراد اسنوردن که پس از افشاگری‌های خود در مورد آژانس امنیتی ملی آمریکا، اسم و رسمی را برای خود به هم زده و هم‌اکنون در روسیه زندگی می‌کند، با استفاده از ویدئو در کنفرانس Hope در نیویورک به سخنرانی پرداخت. وی از حامیان هک و نفوذگری در خواست کرد تا با توسعه‌ی فناوری‌های ساده و کاربردی، راه را برای افشا کردن برنامه‌های جاسوسی و نظارتی دولتمردان در سراسر جهان هموارتر سازند.
تبلیغات

وی که هم‌اکنون در مسکو به سر می‌برد و به‌دلیل تحت تعقیب بودن قادر نیست تا از این کشور خارج شود، اظهار داشت حاضر است تا درصد بالایی از وقت خود را برای معرفی و همچنین توسعه‌ی چنین فناوری‌هایی صرف کند که شامل اپلیکیشن‌هایی با قابلیت ارتباط بین افراد با برخورداری از امکان ایجاد ارتباط و رمز‌گذاری می‌شود.

وی در این خصوص در کنفرانس هکرهای کره‌ی زمین یا Hackers On Planet Earth که به اختصار Hope‌ خوانده می‌شود، چنین اظهار نظر کرد:

همه‌ی شمایی که در این کنفرانس شرکت کرده‌اید، قادرید تا سیستم‌های مختلف رمزگذاری را توسعه‌دهید که با استفاده از آن می‌توان نرم‌افزار‌ها و پروتکل‌هایی ایجاد کرد که در مصرف روزانه کاربرد داشته باشد. فعالیت در این حوزه از این پس به‌عنوان اصلی‌ترین کار من خواهد بود.

وی در جمع شمار بسیار زیادی از هکر‌ها و علاقه‌مندان به این امر که برای شنیدن سخنان وی جمع شده بودند، سخنرانی کرد.

ادوارد اسنودن سال گذشته با افشاگری‌هایی که در مورد برنامه‌های جاسوسی آمریکا از شهروندان در داخل و خارج از خاک آمریکا افشا کرد، توجه بسیاری از افراد را جلب و منجر به کلید خوردن شمار بالایی از اعتراضات از سوی مردم و همچنین دولتمردان سایر کشورها شد. این افشاگری‌ها عاقبت خوشی برای اسنودن نداشت و وی مجبور به متواری شدن و در نتیجه پناه بردن به روسیه شد.

اسنودن جزئیاتی را در مورد احتمال تمدید ویزای خود از سوی روسیه که در ابتدای ماه جاری میلادی درخواستی را در این خصوص منتشر کرد، نداد. ویزای اسنودن در پایان ماه جولای، یعنی ده روز دیگر پایان خواهد یافت و در این راستا آمریکا از روسیه در خواست کرده تا وی را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهند.

در جریان کنفرانس Hope در نیویورک، بحث‌ها و گردهمایی‌های مختلفی به‌منظور مقابله با جاسوسی دولت‌ها انجام گرفت که یکی از موارد، سیستمی با عنوان SourceDrop است که شهروندان و کاربران عادی را در افشای اطلاعات و در اختیار گذاردن اطلاعات محرمانه‌ به خبرنگاران، یاری می‌کند.

اسنودن در نظر برخی از افراد، از جمله حاضران در کنفرانس Hope یک قهرمان بین‌المللی است. این افراد شامل برنامه‌نویسان، متخصصان رایانه، فعالین ضد برنامه‌های جاسوسی و هنرمندان می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات