رایتل از کم و کیف طرح رومینگ ملی و برنامه آینده‌ی اپراتور سوم گفت

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
اپراتور سوم کشور، صبح روز گذشته نشست خبری را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد و در باره مباحثی همچون طرح رومینگ ملی، برنامه این شرکت برای گسترش و بهبود کیفیت شبکه و همچنین تعداد مخاطبین این شبکه مخابراتی صحبت کرد.
تبلیغات

مجید صدری در این نشست با اشاره به اجرای طرح رومینگ ملی گفت: «رومینگ ملی برای مشترکین هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت». البته مشترکانی که برای استفاده از اینترنت رایتل بسته‌های تخفیفی را فعال کرده‌اند هنگامی که از شبکه همراه اول یا ایرانسل استفاده کنند هزینه‌ای جداگانه برای آن‌ها محاسبه می‌شود. در واقع وقتی از رومینگ استفاده می‌کنید، بسته‌های اینترنتی که از رایتل خریداری کرده‌اید در این حالت فعال نمی‌شوند و بابت هر کیلوبایت هزینه جداگانه شارژ می‌شوید.

مدیر عامل رایتل در ادامه گفت:

در طرح رومینگ ملی بحث مکالمات صوتی ما در همه جا یکسان است و هر آنجا که آنتنی وجود نداشت، مشترک می‌تواند از شبکه‌های همراه اول یا ایرانسل استفاده کند با این حال ما در تلاشیم که توسعه شبکه خود را با جدیت دنبال کنیم تا نیازی به استفاده از طرح رومینگ نباشد.مجید صدری، مدیرعامل اپراتور سوم

او در ادامه از کاهش تعرفه‌های رایتل خبر داد و گفت: بحث تعرفه‌ها یکی از معضل‌های جدی رایتل بود؛ ما در ابتدا قیمت‌ها را در بسته خود کاهش دادیم، اما در آینده نیز کاهش قیمت‌های دیگری را خواهیم داشت:

در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 625 ریال بود که اکنون این تعرفه‌ها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است. در گذشته تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای این سیم‌کارت‌ها 695 تومان بود که اکنون این رقم به 620 ریال رسیده و در حوزه تماس‌های برون شبکه‌ای هم در شرایطی که پیش ازاین برای هر دقیقه تعرفه 895 ریالی در نظر گرفته می‌شد از ابتدای تیرماه این تعرفه به 852 ریال کاهش پیدا کرده است.

صدری در ادامه صحبت‌های خود به طرح رومینگ بین‌الملل و امکان برقراری تماس مشترکین رایتل به کشورهای دیگر چنین گفت: 

به تازگی موفق شدیم در قالب توافق نامه‌هایی که با اتصالات امارات برقرار کرده‌ایم، رومینگ رایتل را در کشور امارات فعال کنیم و به زودی به واسطه این شرکت امکان اتصال به ۶۰۰ اپراتور دیگر نیز فراهم خواهد شد.

صدری در باره طرح رومینگ و کم و کیف اجرای آن اینگونه صحبت کرد: «سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه می‌کنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می‌کنند.» او گفت که طرح رومینگ هنوز به خوبی اطلاع رسانی نشده با این حال ۱۰۰ هزار نفر مشترک رایتل از زمان راه‌اندازی این طرح، از آن استفاده کرده‌اند.

نکته جالب توجه در صحبت‌های مدیرعامل رایتل مربوط به میزان استفاده کاربران این شبکه از سرویس دیتا است: «در حال حاضر 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند.»

مدیرعامل اپراتور سوم درباره امکان باز شدن سرویس تماس تصویری گفت:

تماس تصویری در ابتدای کار به نوعی ویترین رایتل بود حال ممکن است این تصمیم گیری درست یا غلط بوده باشد، اما به هر حال این گونه بوده و حال ما امیدواریم که با صدور مجوزها در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم این خدمت را ارائه کنیم.

صدر میزان سیم‌کارت‌های فروخته شده رایتل را ۳ میلیون اعلام کرد که ۱.۶ میلیون از آن‌ها فعال شده است. او همچنین گفت که ۵۰۰ هزار سیم‌کارت رایتل را به یکی از باشگاه‌های هواداری فروخته‌ است که به زودی بین هواداران این تیم باشگاهی توزیع خواهد شد.

در پایان، صدری در پاسخ به پرسش زومیت درباره کیفیت پایین مکالمه صوتی و تماس‌های ناموفق از طریق شبکه رایتل، گفت: «پیش از این ما سیستم بهینه سازی و کنترل منظم بر روی شبکه خود را نداشتیم اما از ابتدای سال جاری، روند مستمر و مداومی را برای بررسی شبکه و بهینه سازی آن اعمال نمودیم. برای اعمال برخی از تغییرات، به همین دلیل در طول بهینه سازی سرویس ما در برخی مناطق با مشکل روبرو شد اما این مشکلات رفع شده‌اند و همچنان در حال بهینه سازی شبکه خود هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات