گلکسی نوت 4 و این بار بنچمارک‌ها و مشخصات فنی دقیق‌تر

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
برهیچ‌کس پوشیده نیست که سامسونگ در نیمه دو سال جاری میلادی از تلفن گلکسی نوت ۴ رونمایی خواهد کرد. براساس اطلاعاتی که در AnTuTu به ثبت رسیده، می‌توان متوجه پردازنده ۶۴ بیتی و صفحه نمایش QHD در این تلفن شد.
تبلیغات

گلکسی نوت ۴ نیز همچون نسل‌های قبلی در دو نسخه و با دو پردازنده متفاوت Exynos 5 و Snapdragon راهی بازارهای مختلف جهانی خواهد شد. سامسونگ در این تلفن از نسل جدید پردازنده خود بهره خواهد کرد که قدرت و بازده به مراتب بالاتری را نسبت به اکتاهای فعلی ارائه می‌کند.

براساس آنچه در AnTuTu ثبت شده، گلکسی نوت ۴ به پردازنده Exynos 5433 یا Snapdragon 805 تجهیز خواهد شد. ظاهرا پردازنده Exynos 5433 شامل ۴ هسته Cortex-A57 و ۴ هسته Cortex-A53 است. این SoC همچنین از ۳ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. سم‌موبایل در گزارش دیگری هسته‌های مورد استفاده در Exynos 5433 را ترکیبی از دو جفت ۴ تایی Cortex A7 و A15 دانسته که کمی عجیب و غیرمعقول به نظر می‌رسد.

antut bench

این وب‌سایت گزارش کرده که سامسونگ هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است که از کدام پردازنده در نوت ۴ استفاده کند و سامسونگ در حال آزمایش پردازنده‌های مختلف Exynos و Snapdragon است تا شرایط مختلف را ارزیابی کند.

note-4-exynos-vs-snapdragon-antutu

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ چند مدل پردازنده Exynos شامل Trelte، Trhlte و Trhplte را برای شبکه‌های مختلف مثل AT&T و T-Mobile مورد بررسی قرار داده تا شاید بتواند در برخی از این شبکه‌ها از پردازنده خود به جای Snapdragon بهره ببرد.

از دیگر مشخصات فنی منتسب به گلکسی نوت ۴ می‌توان به صفحه نمایش QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، دوربین ۱۶ مگاپیکسل از نوع آیسوسل، دوربین جلو ۳.۶ مگاپیکسل اشاره کرد. نسخه S805 با گرافیک Adreno 420 و نسخه Exynos با گرافیک Mali-T760 روانه بازار خواهند شد.

از نکاتی که هنوز ابهام زیادی در مورد آن وجود دارد، لیتوگرافی ساخت چیپ اگسینوس است که به احتمال زیاد با همان لیتوگرافی ۲۸ نانومتر سامسونگ ساخته شده است. همچنین نمی‌توان در مورد ورژن اندرویدی که این بنچمارک‌ها بر روی آن تست شده‌اند ( به خصوص ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن آن) نظر قطعی داد. به نظر می رسد که این بنچمارک‌ها بر روی اندروید ۳۲ بیتی تست شده است چرا که هنوز اخبار خاصی از آماده شدن ورژن ۶۴ بیتی اندروید منتشر نشده است. با توجه به اینکه سامسونگ از هسته‌های ۶۴ بیتی آرم در چیپ اگسینوس خود استفاده کرده است، نتایج بنچمارک آن بر روی سیستم عامل ۶۴ بیتی بسیار فراتر از نتایج فعلی خواهد بود که نوید ظهور یه چیپ پردازشی قوی را در سال جاری میلادی می‌دهد. 

با دقت در نمودار بنچمارک‌ها هم می توان متوجه شد که چیپ پردازشی اگسینوس از نظر قدرت cpu بسیار فراتر از کوالکام عمل کرده که این مهم به لطف استفاده از هسته‌های جدید آرم و معماری bog.LITTLE میسر شده است. از نظر قدرت گرافیکی هم، Mali-T760 توانسته است تا حدی بهتر از Adreno 420 ‌عمل کند که در نوع خود جالب است. 

تلفن‌های گلکسی نوت ۴ با دو نام‌ِمدلِ N910 و N915 عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات