تماشا کنید:ویژگی‌های حالت Ultra Power Saving در گلکسی S5 سامسونگ

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
یک روز تقریبا شلوغ را سپری کرده‌اید و ساعت‌ها از گوشی خود کار کشیده‌اید. در همین زمان که باید ادامه این روز شلوغ را با گوشی خود سپری کنید ناگهان هشدار آزاردهنده مبنی بر اینکه باتری دستگاه رو به اتمام است ظاهر می‌گردد. این موضوعی است که تقریبا تمامی ما با آن دست به گریبان بوده‌ایم. اما سامسونگ در مورد این موضوع دست به کار شده و قابلیت جدیدی را به پرچمدار جدید خود گلکسی S5 اضافه نموده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

با روشن کردن حالت Ultra Power Saving در گلکسی S5 می‌توانید از این موضوع اطمینان کسب کنید که می‌توانید مدت زمان بیشتری را به کار کردن با گوشی خود، بدون اتصال آن به برق اختصاص دهید.

اما این ویژگی جدید چگونه کار می‌کند؟ پس از فعال کردن این حالت در گوشی، صفحه نمایش به طور کامل به حالت سیاه و سفید در می‌آید و تمامی قابلیت‌های غیر ضروری نیز خاموش می‌شوند. در این حالت کاربر می‌تواند حداقل یک تماس تلفنی برقرار نماید و یا یک ایمیل ارسال کند.

البته کارایی این قابلیت به همین جا ختم نمی‌گردد. سامسونگ ادعا کرده که اگر 10 درصد از شارژ باتری باقی مانده باشد و این قابلیت فعال گردد، کاربر می‌تواند بیش از 24 ساعت با گوشی کار کند. در این حالت تنها دو هسته از CPU قادر به فعالیت می‌باشد و دو هسته دیگر خاموش می‌شود. فرکانس کاری دو هسته روشن نیز به ۱.۵ گیگاهرتز تقلیل می‌یابد. در حالت مصرف بهینه، تصویر نمایشگر سیاه و سفید می‌شود که به لطف مصرف ناچیز نمایشگرهای AMOLED در نمایش مشکی، عملا مصرف انرژی به شدت کاهش می‌یابد. طبق بررسی‌های انجام گرفته توسط سایت معتبر اناندتک، با ۱۰ درصد شارژ باتری باقیمانده، اس فایو قادر است تا ۶۴ ساعت در حالت استند بای دوام بیاورد که از مقدار اعلامی شرکت سامسونگ خیلی بیشتر می‌باشد.با اینکه ممکن است بسیاری از کاربران از این حالت استفاده نکنند، اما اضافه شدن چند ساعت بیشتر به عمر باتری در موارد حیاتب موردی است که نمی‌توان به این راحتی‌ها از آن عبود کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به این قابلیت را مشاهده نمایید:

لینک دانلود ویدئو

تلفن HTC One M8 نیز از قابلیت مشابه‌ای با نام Extreme Power Saving Mode بهره می‌برد که شبیه به Ultra Power Saving عمل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات