پتنت جدید سامسونگ نشان دهنده یک نمایشگر شفاف با قابلیت ترکیب تصاویر دیجیتال و دنیای واقعی است

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
درست است که برخی افراد سامسونگ را به عنوان یکی از کمپانی‌های نقض‌کننده کپی‌رایت و پتنت دیگران در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌دانند، اما در واقع این کمپانی در بسیاری از موارد نوآوری‌های ارزشمند و تأمل بر‌انگیزی را به دنیا معرفی کرده است. جدیدترین فناوری این کمپانی که در غالب پتنت معرفی شده، مربوط به یک نمایشگر شفاف است که قادر است تصاویر دیجیتال را توامان با دنیای واقعی نمایش دهد و مرز بین دنیای مجازی و واقعی را کم‌رنگ‌تر از قبل نماید.
تبلیغات

چیزی که باعث شده تا این فناوری تا این حد تأثیر‌گذار قلمداد شود، روشی است که با استفاده از آن می‌تواند محل و محیط قرار‌گرفتن کاربر را تشخیص دهد و بر طبق آن تصویر را تنظیم نماید. به عنوان مثال، فرض کنید یک فروشگاه قصد دارد یکی از این نمایشگرهای جدید سامسونگ را بر روی یکی از پنجره‌های خود نصب نماید. با این اوصاف افرادی که به این نمایشگر نگاه می‌کنند، از تمامی زوایا قادر به مشاهده بهترین حالت تصویر هستند و تشخیص این‌که این تصویر واقعی است یا مجازی، تقریبا غیر‌ممکن است.

مجله اینترنتی Patent Shot در گزارشی نوشته اگر این فناوری به تولید انبوه برسد و تولید آن توجیه اقتصادی پیدا کند، می‌توان از آن در بسیاری از زمینه‌ها استفاده نمود.

این مجله توضیح داده که به عنوان مثال فروشگاه‌ها می‌توانند یک مانکن ساده و بدون پوشش را آماده کرده و با استفاده از این نمایشگر، لباس‌های گوناگون را بر تن این مانکن به صورت مجازی قرار دهند. یا به عنوان مثال دیگر، فروشگاه‌ها می‌توانند افراد و نوع لباس آن‌ها را شناسایی نمایند و بر طبق سلیقه مشتری، لباس‌های مناسب را بر تن مانکن‌ها نمایند. البته همان‌طور که شما نیز متوجه شدید، این لباس‌ها اصلاً واقعی نبوده و در اصل لباس‌های مجازی هستند!

این موارد تنها مثال‌هایی از کاربردهای بی‌شمار این فناوری خیره‌کننده سامسونگ محسوب می‌گردند.

شما چه قابلیت‌هایی را برای این نمایشگر جدید متصور هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات