گوگل در خصوص مسدود شدن یوتیوب در ترکیه شکایت خود را تسلیم دادگاه قانون اساسی این کشور کرد

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
مدتی پیش در پی اقدام دولت ترکیه در خصوص مسدود‌نمودن یوتیوب، یک دادگاه در این کشور رأی به رفع فیلترینگ یوتیوب در خاک ترکیه داده بود. به نظر می‌رسد این تصمیم معکوس شده و گوگل نیز در پاسخ به این اقدام یک حمله‌ی قانونی تمام‌عیار را ترتیب دیده است.
تبلیغات

غول جستجوی گوگل یک شکایت را در این خصوص تسلیم دادگاه قانون اساسی ترکیه نموده که در آن به مسدود کردن یوتیوب در خاک این کشور اعتراض کرده است. گوگل طی اعتراض‌نامه‌ی خود علاوه بر شکایت و درخواست نفی تصمیم مسدود سازی این سرویس، از برقراری مجدد محدودیت نیز شکایت کرده است.

نهاد اجرایی ارتباطات سیار ترکیه، شبکه‌ی یوتیوب را در تاریخ 27 مارس و بدنبال منتشر‌شدن نوار ضبط شده‌ی نگران‌کننده در خصوص دخالت ترکیه در مسائل سوریه مورد فیلتر قرار داد.

با این حال گوگل تا این لحظه از ارائه‌ی جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری نموده؛ اما سخنگوی این کمپانی، ضمن اطلاع‌رسانی تلاش حقوقی گوگل در این خصوص، تداوم سانسور این سرویس را مایه‌ی تأسف و نا امیدی خوانده است. هنوز برای اظهار‌نظر در خصوص موفقیت این کمپین ضد محدودیت اندکی زود به نظر می‌رسد؛ اما پیروزی اخیر توییتر نشان می‌دهد که گوگل در این خصوص از شانس موفقیت برخوردار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات