ناسا کد منبع هزاران برنامه‌ی خود را برای دسترسی عموم منتشر می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
احتمالا هرکسی تا به حال رویای پرتاب یک سفینه‌ی فضایی به فضا آن هم از حیاط خانه را در سر داشته است! اکنون که ناسا تصمیم گرفته کد منبع هزاران نرم‌افزار مورد استفاده و توسعه‌داده شده‌ی خود را برای عموم منتشر کند شاید این رویاهای تعلیق شده را بتوان به اجرا گذاشت.
تبلیغات

 ناسا در تاریخ 10 آوریل مجموعه‌ی عظیمی از کدهای نرم‌افزاری از برنامه‌هایی همچون سیستم‌های حامی حیات، هوانوردی و هوافضا و حتی برودت‌شناسی را بصورت آنلاین و با اهداف مطالعاتی منتشر خواهد کرد. این تصمیم در راستای گسترش برنامه‌ی انتقال تکنولوژی این سازمان که برای مدت 50 سال در حال انجام بوده گرفته شده است. این مورد نیز همچون Data.gov و کاتالوگ باز دارپا که پیش‌تر اجرا شده بودند نتیجه‌ی فشار رئیس جمهور اوباما برای رفتن به سمت داده‌های دولتی باز برای عموم و دیجیتالی نمودن داده‌ها به منظور دسترسی راحت‌تر بوده است.

کد منبع این برنامه‌ها بزودی در سرویس‌هایی نظیر سورس‌فورج، گیت‌هاب و وب‌سایت رسمی ناسا در دسترس قرار خواهد گرفت اما در سال آینده برنامه از این قرار است که کلیه کدهای مذکور در یک پایگاه داده با دسترسی ساده تجمیع گردد. در ادامه نیز ناسا افزوده است که این سازمان پس از ارائه‌ی اولیه کدها به افزودن کد برنامه‌های جدید به این پایگاه داده ادامه خواهد داد. شاید الان زمان آن باشد که به لباس فضایی مورد نظر خود رای دهید؛ ممکن است برای رفتن به فضا به آن احتیاج پیدا کنید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات