دارندگان آیفون بسیار سریعتر از دارندگان آیپد نسبت به ارتقاء دستگاه خود به نسل بعد اقدام میکنند
همچنین یافتههای این نظرسنجی بیان میکند که دارندگان آیپد دو برابر بیشتر از دارندگان آیفون نسبت به هدیه دادن آیپد قدیمی خود به دوستان و خویشان تمایل نشان میدهند. تنها 1 تا 2 درصد از خریداران آیفونهای اپل، این گوشی هوشمند را بعنوان اولین تجربه خود انتخاب میکنند و این در حالی است که 78 درصد از دارندگان آیپد برای اولین بار نسبت به خرید یک تبلت اقدام کردهاند.
لیست اپلیکیشنهای مورد استفاده این دو گروه نشان میدهد که در خصوص برنامههایی که عملکرد متفاوتی بر روی سایز صفحهنمایش دارند اختلاف بزرگی میان این دو وجود دارد. برای مثال اپلیکیشنی که بیشترین اختلاف را از نظر استفاده در میان آیفون و آیپد دارد Netflix است. در حالی که حدود 10 درصد از دارندگان تبلتهای مبتنی بر iOS از این اپلیکیشن استریم محتوا بحره میجویند، تنها کمتر از 5 درصد کاربران آیفون در این نظرسنجی به استفاده از نتفلیکس پاسخ مثبت دادهاند. این تفاوت در اندازه صفحهنمایش همچنین به خوبی توضیح میدهد که چرا دارندگان آیپد با درصد بیشتری از سرویس یوتیوب، مرورگر سافاری و بازی Candy Crush استفاده میکنند.
اگرچه تبلت و گوشی هوشمند اپل شباهتهای فراوانی از نظیر CPU، برنامهها و سیستمعامل دارند اما یافتههای این تحقیق به خوبی مشخص میسازد که برخورد کاربران تا چه میزان با این دو دستگاه متفاوت است.
نظرات