محبوب ترین ها

راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت - اسفند 90 ویژه

نویسنده: یکشنبه, 14 اسفند 1390 ساعت 13:57 نظر (123)
راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت

اگر فرصت کافی برای جستجو در جداول مقایسه ای کارت‌های گرافیک را ندارید و یا به اندازه کافی مطمئن نیستید که کدام کارت‌گرافیک مناسب نیاز شماست، این راهنمای جامع خرید با ساختار ساده و کارامد به شما کمک می‌کند تا بهترین کارت گرافیک ممکن براساس بودجه خود را انتخاب کنید. در این راهنمای خرید، کارت‌های گرافیک در بازه‌های مختلف قیمت گرداوری شده‌اند تا بتوانید به راحتی و براساس بودجه خود قوی‌ترین VGA ممکن را انتخاب کنید.

دلیل تاخیر در بروز رسانی راهنماهای خرید سخت افزار، نواسانات شدید بازار و بی ثباتی قیمت‌ها و عرضه محدود محصولات در بازار کشور است. اما ما هر چه صبر کردیم این مشکلات مرتفع نشدند لذا در نهایت تصمیم گرفتیم براساس محدودیت ها و قیمت های روز بازار این راهنمای خرید را بروز کنیم. در هفته های اخیر برخی از کارت های گرافیک حدود 30 تا 40 درصد گران تر از زمان آخرین راهنمای خرید زومیت شده اند. برخی از محصولات نیز به طور کامل نایاب شده اند که از این میان می توان به مدل های مختلف کارت های گرافیک انودیا اشاره کرد. به نظر می رسد شرکت های وارد کننده محصولات انودیا بیشتر از شرکت های توزیع کننده کارت های AMD دچار مشکل شده اند.

تغییر و تحولات بازار در اسفند 90

در اواخر ماه ژانویه شاهد عرضه Radeon HD 7950 بودیم که نسخه تضعیف شده Radeon HD 7970 است که قادر به رقابت با GeForce GTX 580 می باشد. HD 7950 از خانواده Tahiti Pro است که نسبت به HD 7970 تعداد هسته های شیدر آن از 2049 به 1792 و تعداد واحد های تکسچر آن از 128 به 112 کاهش یافته است. به این ترتیب فرکانس هسته نیز از 925 به 800 مگاهرتز کاهش یافته است. اما خوشبختانه HD 7950 هنوز 3GB حافظه GDDR5 با فرکانس 1250MHz دارد و سرعت انتقال اطلاعات در حافظه آن نیز روی 384 بیت باقی مانده است. به این ترتیب بازده Radeon HD 7950 نیز شگفت انگیز است. تغییراتی که AMD برروی 7950 اعمال کرده باعث کاهش 100 دلاری در قیمت آن نسبت به 7970 شده است. Radeon HD 7950 در بازار جهانی با قیمت حدود 450 دلار و Radeon HD 7970 با قیمت 550 دلار به فروش می رسد. از طرفی Geforce 580 انویدیا نیز با قیمت حدود 450 دلار به فروش می رسد از این رو این طور برداشت می شود که AMD کارت گرافیک 7950 را جهت رقابت با GeForce 580 وارد بازار کرده است. متاسفانه هیچ کدام از این دو کارت گرافیک در بازار کشور یافت نمی شوند و با وضعیت فعلی واردات کالا نیز انتظار نمی رود به این زودی ها آنها را در بازار مشاهده کنیم. اما اگر تمایل دارید جزئیات بیشتری در مورد این دو هیولای گرافیکی بدانید٬ نگاهی به جدول پایین بیاندازید:

AMD GPU Specification Comparison

AMD Radeon HD 7970 AMD Radeon HD 7950 AMD Radeon HD 6970 AMD Radeon HD 6950
Stream Processors 2048 1792 1536 1408
Texture Units 128 112 96 88
ROPs 32 32 32 32
Core Clock 925MHz 800MHz 880MHz 800MHz
Memory Clock 1.375GHz (5.5GHz effective) GDDR5 1.25GHz (5GHz effective) GDDR5 1.375GHz (5.5GHz effective) GDDR5 1.25GHz (5GHz effective) GDDR5
Memory Bus Width 384-bit 384-bit 256-bit 256-bit
Frame Buffer 3GB 3GB 2GB 2GB
FP64 1/4 1/4 1/4 1/4
Transistor Count 4.31B 4.31B 2.64B 2.64B
PowerTune Limit 250W 200W 250W 200W
Manufacturing Process TSMC 28nm TSMC 28nm TSMC 40nm TSMC 40nm
Price Point $549 $449 $350 $250

خبر ناراحت کننده دیگر، توقف تولید کارت های گرافیک خوش قیمت و دوست داشتنی سری Radeon HD 5500 و Radeon HD 5600 است که جای خود را به کارت های Radeon HD 6670 داده اند. سری 6670 گران‌تر از سری 5600 می‌باشد اما بازده آنها تقریبا یکسان است. در واقع  6670 تنها از تکنولوژی های رندر جدیدتر پشتیبانی می کند.

محصول جذاب دیگری که در بازار کمیاب و تقریبا محو شده، GeForce GTX 460 1GB است. این کارت گرافیک که در بازار کشور با قیمت حدود 150 هزار تومان به فروش می رسید یکی از بهترین انتخاب ها برای گیمرها به شمار می رفت.

چه خبر از بازار داغ شایعات مرتبط با کارت های گرافیک؟ انتظار می رود که AMD محصولات جدیدی را از سری Radeon HD 7000 به زودی وارد بازار کند. شایعات و اطلاعاتی که به بیرون درز کرده حاکی از آن است که کارت های Radeon HD 7750/7770 در همین ماه وارد بازار خواهند شد. همچنین شواهد نشان می دهند که 7850/7870 نیز در ماه مارس وارد بازار خواهند شد. کمی بعد نیز 7970 با دو GPU معرفی خواهد شد. انتظار می رود با ورود کارت های گرافیک سری 7000 نبرد قدرت مجددا از سر گرفته شود.

نکاتی که پیش از خواندن این راهنما باید بدانید

  • کارت های گرافیک معرفی شده در این راهنمای خرید مناسب افرادی است که بیشتر با کامپیوتر خود بازی می کنند و قصد دارند بهترین کارت گرافیک ممکن براساس بودجه خود را خریداری کنند. اگر شما مصارف دیگری جز بازی دارید و در واقع با کامپیوتر خود بازی نمی کنید یک کارت گرافیک معمولی نیز جواب کار شما را می دهد و نیازی به خرید کارت‌های گران قیمت ندارید.
  • معیار اصلی انتخاب کارت‌های گرافیک در هر بازه: قدرت، بازده و قیمت است. در برخی موارد کارت گرافیک های چندتایی مانند یک جفت کارت گرافیک Radeon که بصورت CrossFire به هم متصل می شوند و یا یک جفت کارت گرافیک GeForce که بصورت SLI به یکدیگر متصل می گردند را نیز پیشنهاد کرده ایم در مورد دو کارت گرافیک برروی یک مادربرد می بایست این موارد را مد نظر داشته باشید: شما برای استفاده از دو کارت گرافیک نیاز به مادربردی دارید که از SLI و یا CrossFire پشتیبانی کند، همچنین نیاز به Power Supply قوی تر نیز خواهید داشت٬ چون مصرف آنها از یک کارت گرافیک تکی بیشتر است و در دو کارت گرافیک دمای بیشتری نسبت به یک کارت گرافیک تولید خواهد شد. پس در مواردی که ما دو کارت گرافیک را بعنوان یک انتخاب معرفی می کنیم به گزینه جایگزین تک کارته نیز اشاره خواهیم کرد.
  • حساسیت زیادی بر برند کارت گرافیک نداشته باشید، MSI, Gigabyte, Asus, Club و غیره تفاوت چندانی از نظر بازده و کارایی ندارند زیرا تمام این تولید کننده ها براساس طرح های اعلام شده Nvidia ویا AMD، کارت های گرافیک خود را تولید می کنند. تنها مواردی که در انتخاب برند مهم است، سیستم خنک کننده، قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش است.
  • در صفحه آخر این راهنمای خرید یک نمودار ارزشمند سلسه مراتبی آمده که در آن کارت‌های گرافیک مختلف از نظر قدرت و بازده دسته بندی شده‌اند. همیشه با مراجعه به این جدول می‌توانید کارت‌های گرافیک هم رده را یافته و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • برای دسته بندی کارت های گرافیک، آنها را در بازی‌های مختلف و در شرایط و وضوح‌تصویر (Resolution) گوناگون مورد آزمایش قرار داده ایم. جرئیات تصویر (Details) در تمام بازی ها قابل تغییر است و با کم کردن آنها کیفیت تصویر پایین تر می آید ولی بازی با FPS Frame per Second - ( تعداد فریم در ثانیه) بیشتری نمایش داده می شود.
  • هنگام انتخاب کارت های گرافیک گرانتر از 200 دلار (350 هزار تومان)، دقت کنید که اکثر این کارت ها در رزولوشن پایین تر از 1920x1080 پیکسل تفاوت چندانی با کارت گرافیک‌های ارزان تر ندارند. ولی در وضوح تصویر بالا شرایط کاملا متفاوت است و کارایی آنها کاملا مشهود است. در نهایت توجه داشته باشید که اکثر مانیتورهای موجود در بازار حداکثر از وضوح تصویر FULL HD یا همان 1920x1080 پشتیبانی می کنند پس نیازی به خرید کارت های گران قیمت نخواهید داشت.
  • قیمت ها از بازارهای کامپیوتری تهران گردآوری شده اند تیم زومیت سعی می کند قیمت ها را مرتبا بروز رسانی کند تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.
  • قیمت های این راهنمای خرید آخرین بار در[highlight class="red"]14 اسفند 1390 بروز شده اند.

بهترین کارت گرافیک PCI Express با قیمت 120,000 تومان

Radeon HD 5670 قیمت 120,000 تومان در تهران

بازده قابل قبول در اکثر بازی ها در وضوح تصویر 1680x1050 با حداکثر جزئیات تصویر و 1920x1200 با حداقل جزئیات تصویر

Radeon HD 5670

  • Codename: RV830 Process: 40 nm Universal Shaders: 400
  • Texture Units: 20
  • ROPs: 8
  • Memory Bus: 128-bit
  • Core Speed MHz: 775
  • Memory Speed MHz: 1000 (4000 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 61 W
  • CLUB - Radeon HD 5670 - 1GB با قیمت 120,000 تومان در تهران
  • Asus - Radeon HD 5670 - 1GB با قیمت 149,000 تومان در تهران

به دلیل عدم وجود GeForce 450 در بازار٬ مناسب‌ترین گزینه در این بازه قیمتی Radeon HD 5670 است. کارت گرافیک Radeon HD 5670 قدرتمندترین VGA بی نیاز به کابل برق اضافی است. HD5670 از DirectX 11 پشتیبانی می کند و تمام قابلیت‌های کارت‌های سری HD 5000 مانند پشتیبانی از چند نمایشگر و صدا با کیفیت High Def را داراست. این کارت‌گرافیک٬ خوش قیمت‌ترین گزینه‌ای است که از Eyefinity پشتیبانی می‌کند و مناسب کسانی است که می‌خواهند با هزینه کم بازی روی سه‌ مانیتور کنار هم را تجربه کنند. HD 5670 در بازار جهانی با قیمت 60 دلار به فروش می رسد و در کشور ما نیز به سختی یافت می شود. با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر بازار قطعات کامپیوتر، این کارت‌گرافیک هنوز به شدت دیگر قطعات کامپیوتر گران نشده است. اگر قصد خرید کارت گرافیک در این بازه قیمتی را دارید بهترین گزینه پیشنهادی زومیت در وضعیت فعلی بازار HD 5670 است. کارت گرافیک انویدیایی که می توانید جایگزین 5670 کنید Nvidia GeForce 5800 GT است که در حال حاضر در بازار موجود نمی باشد.

Radeon HD 6670 با قیمت حدود 170,000 تومان

بازده قابل قبول در اکثر بازی ها٬ در وضوح تصویر 1680x1050 با حداکثر جزئیات تصویر و 1920x1200 با حداقل جزئیات تصویر

Radeon HD 6670

  • Codename: Turks
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 480
  • Texture Units: 24
  • ROPs: 8
  • Memory Bus: 128-bit
  • Core Speed MHz: 800
  • Memory Speed MHz: 1000 (4000 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 66 W
  • Radeon HD 6670 1GB برد XFX قیمت در بازار تهران: 170,000 تومان
  • Radeon HD 6670 1GB برد Club قیمت در بازار تهران: 180,000 تومان
  • Radeon HD 6670 1GB برد Saphire قیمت در بازار تهران: 160,000 تومان
  • Radeon HD 6670 1GB برد Gigabayte قیمت در بازار تهران: 172,000 تومان

Radeon HD 6670 تفاوت چندانی با Radeon HD 5670 ندارد خوشبتانه این کارت گرافیک نیز، نیازی به کابل برق اضافی نداشته و با همان برق اسلات 16x PCIe کار می کند. از آنجایی که کارت‌های سری 5 رو به تمام شدن هستند٬ 6670 بهترین جایگزین برای این بازه قیمتی است. جالب اینجاست که این کارت گرافیک تا 3 ماه پیش با قیمت 123 هزار تومان در بازار کشور به فروش می رسید! و جالب‌تر اینکه 6670 و 5670 در بازار جهانی اختلاف قیمت چند دلاری دارند. متاسفانه باید بدانید که این کارت‌گرافیک در بازار جهانی با قیمت بسیار مناسب 70 دلار به فروش می‌رسد.


بهترین کارت گرافیک با قیمت 250,000 تا 300,000 تومان

Radeon HD 6770 با قیمت 250,000 تومان در تهران

بازده عالی در اکثر بازی‌ها در وضوح تصویر 1920x1200 با حداکثر جزئیات تصویر

Radeon HD 5770/6770

  • Codename: RV840 "Juniper"
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 800
  • Texture Units: 40
  • ROPs: 16
  • Memory Bus: 128-bit
  • Core Speed MHz: 850
  • Memory Speed MHz: 1200 (4800 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 108 W
  • HIS - Radeon HD 6770 1GB قیمت در تهران: 280,000 تومان
  • Saphire - Radeon HD 6770 1GB RAM  قیمت در تهران: 255,000 تومان
  • Club - Radeon HD 6770 1GB قیمت در تهران: 250,000 تومان

Radeon HD 6770 همان Radeon HD 5770 است با این تفاوت که از Blu-ray 3D نیز پشتیبانی می کند. اما این VGA هیچ تفاوتی از نظر بازده و قدرت گرافیکی ندارند. قیمت این کارت‌گرافیک در بازار جهانی 110 دلار و در کشور ما از 250,000 تومان آغاز می شود! HD 6770 تا 2 ماه پیش با قیمت 165,000 تومان در بازار تهران به فروش می‌رسید. 6770 برای آپگرید از HD 5750 یا GTS 450 گزینه مناسبی است و اختلاف قیمت آن نسبت به بازده آن، معقول است. اگر به‌دنبال جایگزین نایاب آن از سری کارت های گرافیک ساخت انویدیا هستید می تواند GTX 265 و یا GTX 270 را انتخاب نمایید٬ که هر دو با قیمت‌های نجومی و بصورت کاملا محدود در بازار وجود دارند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد قیمت کارت‌های گرافیک در بازار کشور بسیار نابسامان هستند. اگر قرار باشد 6770 با همین قیمت 250 تا 280 هزار تومان به فروش برسد بهتر است حدود 10 هزار تومان بیشتر هزینه کرده و HD 6790 را انتخاب کنید. قیمت HD 6790 از 260 هزار تومان در بازار کشور شروع می شود و بازده نسبتا بهتری نسبت به 6770 دارد.

Radeon HD 6790 با قیمت 260,000 تومان در تهران

بازده عالی در اکثر بازی ها در وضوح تصویر 1920x1200 با حداکثر جزئیات تصویر

Radeon HD 6790

  • Codename: Barts LE
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 800
  • Texture Units: 40
  • ROPs: 16
  • Memory Bus: 256-bit
  • Core Speed MHz: 840
  • Memory Speed MHz: 1050 (4200 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 150 W
  • XFX - Radeon HD 6790 1GB قیمت در تهران: 290,000 تومان
  • Saphire - Radeon HD 6790 1GB قیمت در تهران: 260,000 تومان
  • Club - Radeon HD 6790 1GB قیمت در تهران 260,000 تومان

Radeon HD 6790 همراه با DirectX 11، پشتیبانی از چند خروجی تصویر، Eyefinity و خروجی صوتی HD (برای بازی های مدرن) می باشد. جایگزین این کارت‌گرافیک در محصولات انودیا، GeForce GTX 280 و GeForce 550 Ti هستند که هیچ کدام را نتوانستیم در بازار تهران پیدا کنیم. HD 6790 در بازار تهران از 260 هزار تومان و در بازار جهانی با قیمت 130 دلار به فروش می رسد. قیمت این کارت‌گرافیک در حال حاضر مناسب به نظر می رسد ولی با توجه به روند گران شدن دیگر کارت های گرافیک انتظار می‌رود به زودی قیمت این محصول نیز دستخوش تغییر شود.

Radeon HD 6850 با قیمت 300,000 تومان در تهران

بازده عالی در اکثر بازی ها در وضوح تصویر 1920x1200 با حداکثر جزئیات تصویر

Radeon HD 6850

  • Codename: RV970 "Barts"
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 960
  • Texture Units: 48
  • ROPs: 32
  • Memory Bus: 256-bit
  • Core Speed MHz: 775
  • Memory Speed MHz: 1000 (4000 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 127 W
  • Club Radeon HD 6850 1GB قیمت تهران 315,000 تومان
  • HIS Radeon HD 6850 1GB قیمت در تهران 390,000 تومان
  • Saphire Radeon Hd 6850 1GB قیمت در تهران 300,000 تومان

AMD کارت‌گرافیک Radeon HD 6850 را برای مقابله با GeForce GTX 460 1GB عرضه کرد و با قیمت گذاری پایین تر، Nvidia را مجبور به کاهش قیمت GTX 460 نمود در نتیجه علاقمندان بازی می‌توانند گرافیک فوق العاده بازی ها را با پرداخت کمتر از 150 دلار (در ایران 300,000 تومان) تجربه کنند.

هر دو کارت گرافیک HD 6850 و GTX 460 از DirectX 11 و صدای HD پشتیبانی می کنند اما مهمترین تفاوت این دو کارت‌گرافیک در پشتیبانی از Eyefinity و خروجی برروی چند مانیتور است که تنها کارت های AMD از آن پشتیبانی می کنند. اما کارت های گرافیک Nvidia از فناوری سه بعدی برای پخش بازی ها و پخش فیلم‌های Blu-Ray 3D پشتیبانی می‌کنند البته کاربر می‌بایست حدود 200 هزار تومان برای Nvidia 3D Vision Kit و حدود 500 هزار تومان برای مانیتور 120 هرتز 3D نیز هزینه کند. اطلاعات بیشتر ...

از آنجایی که GeForce GTX 460 فعلا در بازار کشور نایاب شده است. تنها گزینه در این بازه قیمتی Radeon HD 6850 می‌باشد. اما اگر طرفدار انودیا هستید و این کارت گرافیک را با قیمت حدود 300 هزار تومان پیدا می‌کنید می‌توانید آن را انتخاب نمایید.


بهترین کارت گرافیک با قیمت 370,000 تا 510,000 تومان

Radeon HD 6870 با قیمت 370,000 تومان در تهران

بازده فوق العاده در اکثر بازی ها در وضوح‌تصویر 1920x1200 با حداکثر جزئیات تصور و در وضوح‌تصویر 2560x1600 با جزئیات کم تصویر

Radeon HD 6870

  • Codename: RV970 "Barts"
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 1120
  • Texture Units: 56
  • ROPs: 32
  • Memory Bus: 256-bit
  • Core Speed MHz: 900
  • Memory Speed MHz: 1050 (4200 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 151 W
  • Saphire Radeon HD 6870 1GB قیمت در تهران 395,000 تومان
  • Club Radeon HD 6870 1GB قیمت در تهران 370,000 تومان
  • HIS Radeon HD 6870 قیمت در تهران 430,000 تومان

Radeon HD 6870 بازده یکسانی نسبت به GeForce GTX 560 دارد ولی مصرف آن به میزان قابل ملاحظه ایی بالاتر می باشد. اما قدرت گرافیکی این کارت گرافیک فوق العاده بالا است و حتی در وضوح تصویر بالاتر از FULL HD نیز بخوبی کار می کند. دو ماه پیش این کارت گرافیک قدرتمند و دوست داشتنی با قیمت حدود 235,000 هزار تومان در بازار کشور به فروش می رسید. اما در حال حاضر حداقل قیمتی که برای HD 6870 پیدا کردیم 370,000 تومان بود. GeForce GTX 560، رقیب انویدیایی Radeon HD 6870 را نیز می‌توانید به سختی و با قیمت 390,000 تومان پیدا کنید. قیمت 6870 در بازار جهانی 170 دلار است!

Radeon HD 6950 1GB با قیمت 460,000 تومان

بازده فوق العاده در اکثر بازی‌ها در وضوح تصویر 1920x1200 با حداکثر جزئیات تصویر و در  وضوح‌تصویر 2560x1600 با جزئیات کم تصویر

Radeon HD 6950 1 GB

  • Codename: "Cayman"
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 1408
  • Texture Units: 88
  • ROPs: 32
  • Memory Bus: 256-bit
  • Core Speed MHz: 800
  • Memory Speed MHz: 1250 (5000 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 200 W
  • ُSaphire Radeon HD 6950 1GB قیمت در تهران 410,000 تومان

AMD حافظه Radeon HD 6950 را نصف کرد تا قیمت آن حدود 30 دلار ارزان تر شود و در این بازه قیمتی بی رقیب بماند. HD 6950 1GB بازده نسبتا بهتری نسبت به GTX 560 Ti دارد و قیمت آن نیز بسیار مناسب‌تر است (البته اگر بازار کشور را فاکتور بگیرید). HD 6950 1GB در بازار کشور با قیمت 410,000 تومان و در بازار جهانی با قیمت 235 دلار به فروش می رسد.

Radeon HD 6950 2GB با قیمت 510,000 تومان در تهران

بازده فوق العاده در اکثر بازی‌ها در وضوح تصویر 1920x1200 با حداکثر جزئیات تصویر و در رزولوشن 2560x1600 با جزئیات کم تصویر

Radeon HD 6950 2 GB

  • Codename: "Cayman"
  • Process: 40 nm
  • Universal Shaders: 1408
  • Texture Units: 88
  • ROPs: 32
  • Memory Bus: 256-bit
  • Core Speed MHz: 800
  • Memory Speed MHz: 1250 (5000 effective)
  • DirectX/Shader Model: DX 11/SM 5.0
  • Max TDP: 200 W
  • Club Radeon HD 6950 2GB قیمت در تهران: 510,000 تومان
  • Asus Radeon HD 6950 2GB قیمت در تهران: 580,000 تومان

نسخه Radeon HD 6950 2GB بازده یکسانی با کارت گرافیک برتر سری 5 یعنی Radeon HD 5870 دارد. AMD تغییرات مثبتی در این کارت گرافیک ایجاد کرده تا بازده آن را در حالت CrossFire به میزان قابل ملاحظه ایی افزایش یابد.

برخی از کاربران نیز توانسته اند Firmware کارت Radeon HD 6950 را بروز کرده و آن را به Radeon HD 6970 تبدیل کنند. این کار ممکن است خطرناک باشد ولی اگر اهل ریسک کردن باشید می توانید قدرت کارت گرافیک خود را به شدت افزایش دهید.

متاسفانه به دلیل عدم ورود کارت های گرافیک سری 7 ای ام دی و نایاب بودن کارت های گرافیک انودیا نمی توانیم راهنمای خرید VGA را برای کارت های گرافیک گران تر از این بازه قیمتی ادامه دهیم اما در جدول سلسه مراتبی می توانید دسته بندی کارت های گرافیک را مشاهده نموده و در صورت تمایل گزینه مورد نظر خود را در بازار خارج از کشور تهیه کنید.


نمودار سلسله مراتبی کارت های گرافیک

در ادامه جدولی آماده است که در آن کارتهای گرافیک از نظر بازده رده بندی و سپس در ردیف های جدول قرار داده شده اند. اولین ردیف این جدول، به قوی ترین کارت های گرافیک دنیا و ردیف آخر به ضعیف ترین های دنیا اختصاص داده شده است. ردیف اول به VGA هایی اختصاص داده شده است که بالاترین سرعت، بازده و قدرت را دارند. اگر قصد آپگرید سیستم خود را دارید به شما پیشنهاد می کنیم کارت گرافیکی را انتخاب کنید که حداقل 3 رده از VGA فعلی تان قوی تر باشد در غیر اینصورت تفاوت محسوسی را احساس نخواهید کرد. توجه داشته باشید که دسته بندی کارت های گرافیک در این جدول براساس بازده، قدرت و سرعت پردازنده هاست و قیمت کارت های گرافیک در نظر گرفته نشده است. در برخی از موارد پردازنده های یک رده تفاوت قیمت چشم گیری با یکدیگر دارند٬ ولی بازده آنها در بازی های کامپیوتری تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارد. پس به کمک این جدول می توانید کارت های هم رده را تشخیص داده و کارت گرافیکی که قیمت مناسب تری دارد را انتخاب کنید.

در این جدول سلسله مراتبی کارت های گرافیک موبایل، آنهایی که در نوت بوک ها و دیگر وسایل قابل حمل استفاده می شوند نیز اضافه شده اند تا تفاوت بین آنها را نیز مشاهده نمایید.

نمودار سلسه مراتبی کارت گرافیک براساس قدرت (بدون در نظر گرفتن قیمت)
GeForceRadeonIntel
Discrete: GTX 590 Discrete: HD 6990

Discrete: HD 7970
Discrete: GTX 580 Discrete: HD 5970, HD 7950

Discrete: GTX 295, GTX 480, GTX 570
Discrete: HD 4870 X2, 6970

Discrete: GTX 470, GTX 560 Ti, GTX 560 Ti 448 Core Discrete: HD 4850 X2, 5870, 6950

Discrete: GTX 560
Go (mobile): 580M
Discrete: HD 5850, 6870
Mobility: 6990M

Discrete: 9800 GX2, GTX 285, GTX 460 1GB, GTX 465 Discrete: HD 6850
Mobility: 6900M

Discrete: GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 460 768 MB, GTX 460 SE, GTX 550 Ti
Go (mobile): 570M
Discrete: HD 4870, HD 5770, HD 4890, HD 5830, HD 6770,  HD 6790
Mobility: HD 5870, 6800M

Discrete: 8800 Ultra, 9800 GTX, 9800 GTX+, GTS 250, GTS 450
Go (mobile): 560M
Discrete: HD 3870 X2, HD 4850, HD 5750, HD 6750
Mobility: HD 4850, HD 5850

Discrete: 8800 GTX, 8800 GTS 512 MB, GT 545 (GDDR5)
Go (mobile): GTX 280M, GTX 285M, 555M (GDDR5)
Discrete: HD 4770
Mobility: HD 4860

Discrete: 8800 GT 512 MB, 9800 GT, GT 545 (DDR3)
Go (mobile): 9800M GTX, GTX 260M (112), GTS 360M (GDDR5), 555M (DDR3)
Discrete: HD 4830, HD 5670, HD 6670
Mobility: HD 5770, HD 5750, 6600M/6700M (GDDR5)

Discrete: 8800 GTS 640 MB, 9600 GT, GT 240 (GDDR5)
Go (mobile): 9800M GTS, GTX 160M
Discrete: HD 2900 XT, HD 3870, HD 5570 (GDDR5), HD 6570 (GDDR5)
Mobility: 6500M (GDDR5), 6600M/6700M (DDR3)

Discrete: 8800 GS, 9600 GSO, GT 240 (DDR3)
Go (mobile): GTX 260M (96), GTS 150M, GTS 360M (DDR3)
Discrete: HD 3850 512 MB, HD 4670, HD 5570 (DDR3), HD 6570 (DDR3)
Mobility: HD 3870, HD 5730, HD 5650, 6500M (DDR3)

Discrete: 8800 GT 256 MB, 8800 GTS 320 MB, GT 440 GDDR5
Go (mobile): 8800M
Discrete: HD 2900 PRO, HD 3850 256 MB, 5550 (GDDR5)
Mobility: HD 3850

Discrete: 7950 GX2, GT 440 DDR3
Discrete: X1950 XTX, HD 4650 (DDR3), 5550 (DDR3)
Discrete: 7800 GTX 512, 7900 GTO, 7900 GTX, GT 430, GT 530
Go (mobile): 550M
Discrete: X1900 XT, X1950 XT, X1900 XTX
Discrete: 7800 GTX, 7900 GT, 7950 G, GT 220 (DDR3)
Go (mobile): 525M, 540M
Discrete: X1800 XT, X1900 AIW, X1900 GT, X1950 PRO, HD 2900 GT, HD 5550 (DDR2)

Discrete: 7800 GT, 7900 GS, 8600 GTS, 9500 GT (GDDR3), GT 220 (DDR2)
Go (mobile): 7950 GTX
Discrete: X1800 XL, X1950 GT, HD 4650 (DDR2), HD 6450
Mobility: X1800 XT, HD 4650, HD 5165, 6400M
Integrated: 6620G, 6550D

Discrete: 6800 Ultra, 7600 GT, 7800 GS, 8600 GS, 8600 GT (GDDR3), 9500 GT (DDR2)
Go (mobile): 7800 GTX, 7900 GTX
Discrete: X800 XT (& PE), X850 XT (& PE), X1650 XT, X1800 GTO, HD 2600 XT, HD 3650 (DDR3), HD 3670
Mobility: X1900, 3670
Integrated: 6520G, 6530D

Discrete: 6800 GT, 6800 GS (PCIe), 8600 GT (DDR2), GT 520
Go (mobile): 7800, Go 7900 GS, 520M, 520MX
Discrete: X800 XL, X800 GTO2/GTO16, HD 2600 PRO, HD 3650 (DDR2),
Mobility: X800 XT, HD 2600 XT, 3650
Integrated: 6410D, 6480G

Discrete: 6800 GS (AGP)
Go (mobile): 6800 Ultra, 7600 GT, 8600M GT, 8700M GT, 410M
Discrete: X800 GTO 256 MB, X800 PRO, X850 PRO, X1650 GT
Mobility: HD 2600
Integrated: 6370D, 6380G

Discrete: 6800, 7300 GT GDDR3, 7600 GS, 8600M GS
Go (mobile): 6800, 7700
Discrete: X800, X800 GTO 128 MB, X1600 XT, X1650 PRO
Mobility: X1800, HD 5145, HD 5470 (GDDR5), HD 5450,

Discrete: 6600 GT, 6800LE, 6800 XT, 7300 GT (DDR2), 8500 GT, 9400 GT
Go (mobile): 7600 (128-bit)
Discrete: 9800 XT, X700 PRO, X800 GT, X800 SE, X1300 XT, X1600 PRO, HD 2400 XT, HD 4350, HD 4550, HD 5450
Mobility: X800, 3470, HD 5470 (DDR3), HD 5430, 6300M
Integrated: HD 6310, HD 6320
Integrated: Intel HD Graphics 3000
Discrete: FX 5900, FX 5900 Ultra, FX 5950 Ultra, 6600 (128-bit)
Go (mobile): 6800 (128-bit)
Integrated: 9300, 9400
Discrete: 9700, 9700 PRO, 9800, 9800 PRO, X700, X1300 PRO, X1550, HD 2400 PRO
Mobility: X1450, X1600, X1700, 2400 XT, X2500, 3450
Integrated: HD 3200, HD 3300, HD 4200, HD 4250, HD 4290, HD 6250, HD 6290

Discrete: FX 5800 Ultra, FX 5900 XT
Go (mobile): 6600, Go 7600 (64-bit)
Discrete: 9500 PRO, 9600 XT, 9800 PRO (128-bit), X600 XT, X1050 (128-bit)
Mobility: 9800, X700, X1350, X1400, X2300, HD 2400
Integrated: Intel HD Graphics (Core i5-6x1), 2000
Discrete: 4 Ti 4600, 4 Ti 4800, FX 5700 Ultra, 6200, 8300, 8400 G, G 210, G 310
Go (mobile): 315M
Discrete: 9600 PRO, 9800 LE, X600 PRO, HD 2300
Mobility: 9700 (128-bit), X600, X1300
Integrated: Xpress 1250
Integrated: Intel HD Graphics (Core i3 5x0, Core i5-6x0)
Discrete: 4 Ti4200, 4 Ti4400, 4 Ti4800 SE, FX 5600 Ultra, FX 5700, 6600 (64-bit), 7300 GS, 8400M GS, 9300M G, 9300M GS Discrete: 9500, 9550, 9600, X300, X1050 (64-bit)
Mobility: 9600
Integrated: Intel HD Graphics (Pentium G)
Discrete: 3 Ti500, FX 5200 Ultra, FX 5600, FX 5700 LE, 6200 TC, 6600 LE, 7200 GS, 7300 LE
Go (mobile): 5700, 8200M, 9200M GS, 9100
Integrated: 8200, 8300
Discrete: 8500, 9100, 9000 PRO, 9600 LE, X300 SE, X1150
Mobility 9700 (64-bit)
Integrated: GMA X4500
Discrete: 3, 3 Ti200, FX 5200 (128-bit), FX 5500,
Go (mobile): 5600, 6200, 6400, 7200, 7300, 7400 (64-bit)
Discrete: 9000, 9200, 9250
Mobility: 9600 (64-bit), X300

Discrete: FX 5200 (64 bit)
Go (mobile): 7200, 7400 (32-bit)
Integrated: 6100, 6150, 7025, 7050
Discrete: 9200 SE
Integrated: Xpress 200M, Xpress 1000, Xpress 1150
Integrated: GMA X3000, X3100, X3500
Discrete: 2 GTS, 4 MX 440, 2 Ultra, 2 Ti, 2 Ti 200 Discrete: 7500 Integrated: GMA 3000, 3100
Discrete: 256, 2 MX 200, 4 MX 420, 2 MX 400 Discrete: SDR, LE, DDR, 7000, 7200 Integrated: GMA 500, 900, 950
Discrete: Nvidia TNT Discrete: Rage 128 Discrete: Intel 740

منبع: Toms Hardware | لینک مطلب

امتیاز دهید
(0 رای‌)

برای ارسال نظر، باید عضو سایت باشید.

دیدگاه‌ها   

mahdi-hacker2012
4 11
لینک mahdi-hacker2012 1390-12-14 15:36
سلام
اولین کسی ام که نظر میدم و اولین کسی که این مطلب رو خوند
می خواستم ببینم این مدل کارت گرافیک با اون یکی که اون بالا زدین (Radeon HD 6870) فرقی می کنه.
xfx ati 6870 2gb ddr5 256bit

و می خواستم بدونم روی این سیستم با این مشخصات و این مادربورد نصب میشه یا مادربوردم رو هم عوض کنم. اگه قطعه دیگه ای هم به جز یه مادربورد خوب (البته اگه لازم داشت) نیاز داشت اطلاع بدین

این هم مشخصات سیستم

Motherboard : abit I-45C
CPU : Intel Pentium Dual CPU E2200 2.20 GHz
Ram : 2GB DDR2

این هم کارت گرافیک فعلی: Intel 82945G Express Chipset Family 128MB

اگه دوستان نظری دارن همین جا ارئه بدن و اگر میخواین کاملتر باشه بهم میل بزنید. مرسی
ناشناس
8 1
لینک ناشناس 1391-03-05 11:09
سعی میکنم پاسخ کوتاه و مختصر بهتون بدم
1. پردازنده تون خیلی برای این گرافیک قدیمیه i-5 یه گزینه عالیه براش
2.برد سیستمتون باید Pci-e 3 رو ساپورت بکنه که نمی تونه و فقط میتونه نسخه یکش رو ساپورت کنه توصیه من z68 gigabyte هست
3 . رم سیستمتون مساوی این گرافیکه در نتیجه سیستمتون تو بازیها محتاج میمونه واسه رم - رم پیشنهادی دوبرابر این میزانه البته از نوع ddr 3 -1333 ( پیشنهاد من چهار برابر این میزان از نوع ddr 3-1600 برای کارایی فوق العاده سیستمه
whiteman
6 0
لینک whiteman 1391-04-10 12:41
نه داداش بهتره همه چیز با هم مچ باشه با این سیستم پایینت نمیتونی باهاش حال کنی
سـعــد Saad
26 6
لینک سـعــد Saad 1390-12-14 15:55
من فکر میکنم شرکتهای NVIDIA و Intel با قیمت های بالای محصولاتشون دارن به مردم ظلم میکنن.
نظر شما چیه؟
سـعــد Saad
15 10
لینک سـعــد Saad 1390-12-14 15:55
من فکر میکنم شرکتهای NVIDIA و Intel با قیمت های بالای محصولاتشون دارن به مردم ظلم میکنن.
نظر شما چیه؟
alli
13 32
لینک alli 1390-12-14 16:05
به نظر من اگر کارت گرافیک رو برای فقط بازی میخواین ، اصلا نخرین ! برین یه پلی استیشن بخرین ! چون بازی با یه دیوایس مخصوص بازی خیلی بیشتر حال میده انصافا .
ولی اگر قراره با این کارت گرافیک کامپیوتر غیر از یا همراه بازی ، کار گرافیکی دیگه ای هم بکنین ، اونوقت من نظر ندارم اصلا ! چون هیچی از مقاله رو نخوندم ! :دی
ناشناس
9 5
لینک ناشناس 1391-03-05 11:00
1.عزیز هیچ وقت از روی جلد کتاب در موردش قضاوت نکن
2.برنامه گرافیکی مثل تردی مکس یا مایا بیشتر از پردازنده اصلی برای محاسبات گرافیکی استفاده میکنند تا پردازنده گرافیکی
3. باید مقاله رو میخوندی که ایقدر تو عصر جهالت نمونی
ستایش
6 0
لینک ستایش 1391-05-16 23:36
جدیدا از جی پی یو هم در رندر استفاده میشه که آر تی بهش میگن و سرعت رندر خیلی بالاتر از سی پی یو هست میشه با یک سی پی یو و 4کارت گرافیک کودا کار کرد .
بهـزاد
27 2
لینک بهـزاد 1391-03-21 00:19
دوست عزیز من از کنسول بازی اصلا خوشم نمیاد و توی فرومهای مربوط به اونها هم نمیرم و قطعاَ نظر هم نمیدم . شما هم بهتر بود سرتون توی کار خودتون باشه . اما حالا که گفتید ، بدونید کسی که از اول با موس و کیبورد بازی کرده باشه با دسته ی مزخرف کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس نمیتونه بازی کنه . بسیاری از بازی های معروف دنیا هم برای کامپیوتر ساخته میشن . بازیهای سه بعدی با استفاده از عینک هم فعلاَ برای کامپیوتر هست و توی کنسول نیست . ضمناَ کامپیوتر یک آچار فرانسه هست که همه کار باهاش میکنی . مثلا میری وبگردی ، بعدش یه فیلم میبینی ، بعدش هوس میکنی بازی کنی ، بعدش هوس میکنی بری آهنگ گوش بدی . مطمئناَ شما برای این 4 تا کار نمیری کافی نت ، بعدش بیای خونه بری پای تلویزیون فیلم ببینی ، بعدش بری پای کنسولت بشینی بازی کنی ، بعدش بری دستگاه پخش صوت رو روشن کنی موسیقی گوش بدی . برای همین گرافیک خوب ، کارت صدای خوب ، مانیتور خوب ، اسپیکر یا هدست خوب و پردازنده ی خوب همشون مورد نیاز هستند و بچه های کامپیوتری معمولا سعی میکنن اونها رو به بهترین مدل ارتقا بدن . امیدوارم متوجه شده باشید .
mohsencomputery
10 2
لینک mohsencomputery 1390-12-14 16:54
سلام به همه دوستان من کارت گرافیک قبلیم 5570 club بود خیلی خوب بود واقعا از هر لحاظ عالی بود اما عیب بزرگش فن اش بود مثلا تو بازی BF3 دماش به 100 درجه هم میرسید الان یه 6790 powercolor دارم واقعا محشره مخصوصا فن اش تو همون بازی BF3 دماش به زور به 60 میرسه با بالاترین کیفیت.پیشنهاد من 6790 powecolor با قیمت 210 هزار تومان.
مَهتی
3 1
لینک مَهتی 1391-03-02 14:46
بهتر از این نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟
Arash5555
13 1
لینک Arash5555 1390-12-14 19:37
مممنون
این بخش بهترین بخش زومیت که متاسفانه خیلی کند به روز میشه
خواهشا به این بخش بیشتر رسیدگی کنید

-صد البته به شما حق می دهم که هم اطلاع رسانی سختی داره(به روز بودن قیمت قطعات) و بازار هم آشفته است


باز هم تشکر
rezaiyan
8 1
لینک rezaiyan 1390-12-14 20:48
به این بنچمارک نگاه کنید تا ببینید کجا قرار دارید

www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
مصطفی محمدی
5 1
لینک مصطفی محمدی 1390-12-14 22:12
بهترین بخش زومیت این بخشه.
poop
لینک poop 1390-12-14 22:15
ممنون زومیت
اندفه درسته دیر اپدیت شد اما یه قدم پیشرفت کرد منظورم قیمتهایی که با برندها تفکیک شدن.
اینکارو قطع نکنید
مسعود یوسف نژاد
4 0
لینک مسعود یوسف نژاد 1390-12-15 08:35
mahdi-hacker2012

بله یکی هستند و بازهم بله نصب می شه

سعد
من فکر می کنم که نرخ ارز تو ایران داره ظلم می کنه

mohsencomputery

ممنونم که نظرتون رو با بقیه در میان گذاشتید
poop
عزیز دوره پیش ام برندهای مختلف و قیمت داده بودیم :P
توحید صفایی
1 0
لینک توحید صفایی 1390-12-16 00:47
به نظر شما کراس فایر دو Radeon HD 5670 خوب میشه دوستان؟
من یکی از قدیم دارم.مین بوردم هم جواب میده کراس فایر
این بهتره که ماله خودم رو بفروشم یه بهتر بخرم؟ یا یه Radeon HD 5670 دیگخه بخرم؟
دوستان متخصص راهنمایی کنن لطفا..
کارت خودم رو 80 تومان میخرن دست دوم
بهنام
1 0
لینک بهنام 1390-12-16 15:37
سلام
خسته نباشید
میخواسم ازتون تشکر کنم چون این بخش واقعا علی بوده و قراره باشه
یه پیشنهادی دارم چرا راهنمای خرید مادر برد ندارید؟
فکر کنم خیلی مهم باشه
حامد حق شناس
1 0
لینک حامد حق شناس 1390-12-17 22:31
با سلام
دوستان 5670 در دو مدل 512-DDR5 و 1GB-DDR3 موجود هست.
تفاوت قیمتی هم ندارند به نظر شما کدوم بهتر هست و واسه بازی کردن بهتر جواب میده
mohsencomputery
2 0
لینک mohsencomputery 1390-12-18 09:58
سلام حامد
میخواستم بگم شک نکن 512-DDR5 با اینکه interface پایینی داره اما فرکانس کاریش بالا تر از DDR3 هست تو بازی ها هم بهتر جواب میده نکته بعدی اینکه به Stream processor و Mermor clock و core clock کارت گرافیک دقت کن هم چنین به اینکه حتما از Dx11 و Shader model 5 پشتیبانی کنه!!
حامد حق شناس
3 1
لینک حامد حق شناس 1390-12-18 16:05
محسن جان از راهنماییت ممنونم
وب پست
3 1
لینک وب پست 1390-12-18 16:44
از زومیت درخواست داریم تا مقاله هایی درباره انواع کارت گرافیک لپ تاپ و مدل ها منتشر کند.
همچنین درباره سی پی یو های سندی بریج لپ تاپ هم شناخت نداریم.
گویا کارت های گرافیک و سی پی یو های سندی بریج در کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ متفاوت است. با سپاس
یاسین
2 1
لینک یاسین 1390-12-19 18:58
اینها کی میان داخل بازار
AMD Radeon HD 7850 and 7870
اینجا رو نگاه کنید
www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7850-and-7870-review/18
امتیازات خوبی گرفته
یاسین
3 1
لینک یاسین 1390-12-19 19:30
کسانی که Nvidia می خرن برند رو حتما EVGA و کسانی که AMD/ATI می خرند برند رو sapphire بخرند
کارت گرافیک AMD Radeon HD 7850 یک هیولاست
مصرفش هم بشدت به لطف فناوری 28 نانومتری به 130 وات رسیده(در حداکثر توان کاری!!!) وگر نه زیر 100 وات است!
دما هم در حدود 64 درجه سانتی گراد است این هم منبعش
www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7850-and-7870-review/8
فقط باید به فکر خرید یکمادربرد PCI-E3 یا همون نسل 3 باشید
یک مادربرد Asrock 970 هم خوب است
Yassinn
3 1
لینک Yassinn 1390-12-19 19:32
کسانی که Nvidia می خرن برند رو حتما EVGA و کسانی که AMD/ATI می خرند برند رو sapphire بخرند
کارت گرافیک AMD Radeon HD 7850 یک هیولاست
مصرفش هم بشدت به لطف فناوری 28 نانومتری به 130 وات رسیده(در حداکثر توان کاری!!!) وگر نه زیر 100 وات است!
دما هم در حدود 64 درجه سانتی گراد است این هم منبعش
www.guru3d.com/article/amd-radeon-hd-7850-and-7870-review/8
فقط باید به فکر خرید یکمادربرد PCI-E3 یا همون نسل 3 باشید
یک مادربرد Asrock 970 هم خوب است

این هم سایت مخصوص و سازنده GPU-z برنامه مشخصات گرافیکی رو نشان می دهد
این ادرس برید و مشخصات کامل کارتهای گافیکی ATi رو ببینید
www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7850_HD_7870/
محسن حسینی
3 8
لینک محسن حسینی 1390-12-21 08:38
این راهنماییتون کاملاً متعصبانه بود
فقط از کارتهای [censored] AMD معرفی کردید
خوبی انویدیا اینه به محض اینکه درایوتون آپدیت بیرون بده، مایکروسافت توی آپدیت های ویندوز میارتش و یا بهتون اعلام میکنه ..
اما در AMD ازین خبرا نیست
miladzizo
3 1
لینک miladzizo 1391-01-10 15:59
برای استفاده از حالت cross fire x در ATI حتما باید دو کارت گرافیک مثل هم باشن یا میشه یکیشون بهتر از آن یکی باشه ؟
h
1 0
لینک h 1391-01-16 14:41
سلام . دوستان یه راهنمایی کنید از بین gts 450 agig ddr5 با قیمت 170000 و Radeon HD 6670 1GB برد Saphire با قیمت 160000 تومان کدام را انتخاب کنم . ممنون
ali hyper
لینک ali hyper 1391-01-28 00:19
سلام می خواستم ببینم کارت گرافیک AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5 که روی ای مک هست با چیزی که(AMD Radeon HD 6970M 2GB GDDR5) روی پی سی معمولی مبندن فرق می کنه یعنی اینکه برا اپل سفارشی می زنن؟
omiddd
2 0
لینک omiddd 1391-01-31 19:32
چرا قیمت هاش اینقد زیاده؟

[censored]
یاسین
2 1
لینک یاسین 1391-02-01 12:18
قیمتا رو کمی گرون میگین ...چند روز بیش باساژ ولیعصر کارت گرافیک 6790 power color رو خریدم 210 تومن ولی دیروز رفتم 225 زده بود ، قیمتشم نسبت به بقیه جاها ارزونتر بود ،6850 هم داشت 290 هر دوست داشت میتونه بره اونجا، متاسفانه اسم قرفه رو یادم رفته ولی شمارشو واستون میزارم......... 02188943672
م-طاهری
لینک م-طاهری 1391-02-10 23:35
با سلام
عزیز خواهشا اطلاعات رو اصلاح کنید
کجا 6870 مصرفش از 560 بالاتره؟
www.hwcompare.com/11005/geforce-gtx-560-vs-radeon-hd-6870/
www.anandtech.com/bench/Product/540?vs=543
j.sh
3 1
لینک j.sh 1391-02-22 23:22
می خواستم بدونم gtx 680 تو بازار ایران چنده
مَهتی
لینک مَهتی 1391-03-02 14:42
سلام خدمت دوستان عزیز :
من میخواستم یه کارت گرافیک خوب خوب خوب بخرم برای اجرای بازی هایی که گرافیک زیادی روشونه و قیمتشم تا 250 تومان باشه اشکال نداره .
لطفا جواهشا التماس که بهم بگید چی خوبه ............
......................................................................................
THANK YOU VERY MUCH.........................................................
....................................................................................... ;-)
مسعود یوسف نژاد
3 1
لینک مسعود یوسف نژاد 1391-03-21 08:50
خوب همین راهنمای خرید و باید مطالعه کنید.
علی محمد
2 1
لینک علی محمد 1391-03-03 11:56
اگه میشه واس خردادشم بزارید
Yazdan Shabanpour
لینک Yazdan Shabanpour 1391-03-12 21:44
سلام من یه کاربر حرفه‌ای کامپیوتر نیستم ولی یه سوال داشتم:من موقعی که بازی های با کیفیت مثل MW3 رو بازی میکنم مجبورم گرافیکشو بیارم پایین یا اگه هم بذارم پایین گیر میکنه میخاستم ببینم مشکلش سخت افزاریه یا نه و اگه هست چه تغییراتی باید انجام بدم . مشخصات سیستمم :
RAM:DDR 2 3GB
CPU :intel pentium E2160
mother board:ASUS Tek computer INC
VGA: NVIDIA GEFORCE 9500 GT GB
امیدوارم اطلاعاتم درست باشه و چیزای اضافی ننوشته باشم . درضمن از اصطلاحات غیر حرفه‌ایم عذر میخام . دوستان لطفا سریعتر بنده رو راهنمایی کنن.ممنون
مسعود یوسف نژاد
لینک مسعود یوسف نژاد 1391-03-21 08:50
یزدان عزیز

شما برای اجرای MW3 با جزئیات بیشتر نیاز داری حافظه RAM بالا ببری حداقل 4GB و همچنین کارت گرافیک رو هم عوض کنی 9500 واقعا ضعیفه
021احمد
لینک 021احمد 1391-03-13 12:27
سلام به همه دوستیان. میخواستم بپرسم روی مادربورد msi p67a-c45 میشه گرافیک ATI RADEON 6870 نصب کرد یا باید عوضش کنم?
مسعود یوسف نژاد
0 1
لینک مسعود یوسف نژاد 1391-03-21 08:48
بله می شه نصب کرد مشلی نداره
mohsenPC
0 1
لینک mohsenPC 1391-03-23 14:31
اقا یه سوال: من میخوام یه کارت گرافیک 5670 HD برای سیستم زیر بخرم به نظر شما با این سی پی یو و این پاور به مشکل اساسی بر نمیخورم که بخوام چیزی رو تعویض کنم ؟؟؟

M.B=gigabayt m28gt4-d3
CPU= AMD Semperon 145
ram=Elixir 4Gb 1600 heat sink (2x2Gb
hard= 750
manitor= samsung ==1024*760
power = asus 300w
makan
0 1
لینک makan 1391-03-24 15:19
سلام،
من تو همین سایت خوندم برای 3d بازی کردن به جز مانیتور سه بعدی باید nvidia 3d vision kit هم بخری. ولی فروشنده کارت گرافیک میگفت فقط احتیاج به مانیتور داری. سوال دیگه اینکه میگفت با همه کارت ها چه ati چه nvidia میتونم 3d بازی کنم،آیا صحت داره؟ لطفا" راهنمایی کامل کنید یا link بدین.
ممنون
مسعود یوسف نژاد
0 1
لینک مسعود یوسف نژاد 1391-03-24 17:39
دو نوع سه بعدی برای بازی در مانیتور وجود داره یک فناوری پسیو هست و یکی هم اکتیو

پسیو ها نیازی به 3D Kit ندارند و اکتیو ها دارند توضیح بیشتر می خواهید داشته باشید به این مقاله ها مراجعه کنید:

فناوری‌های پخش سه‌بعدی:
zurl.ir/84462

passive vs active
zurl.ir/25859
makan
0 1
لینک makan 1391-03-27 11:36
مرسی از جواب ولی سوال اینه که با چه کارتهایی میشه 3D ACTIVE داشت؟ هر کارتی یا فقط NVIDIA از460 به بعد؟چون من سه بعدی اکتیو میخوام. مانیتورمم قاعدتا" باید یا پسیو باشه یا اکتیو دیگه؟! چه مانیتورای اکتیوی هست و چنده؟ببخشید سوالام زیاد شدن تازه خیلی چیزارو فاکتور گرفتم. :lol:
REDCOAT
0 1
لینک REDCOAT 1391-03-28 16:46
يه سوال دارم
قدرت 560gtx بيشتر ه يا 6870
اخه تو يه سايتي مشخصاتشونو ديدم memory clockوengine clock6870بيشتر بود وديگه اينكه شنيدم انويديا از فناوري كودا بهره ميبره
حالا كدومشون برا بازي بهتره؟؟
امير
1 2
لینک امير 1391-03-30 00:15
خواهش ميكنم جواب بدين التماس ميكنم:
از بين كارت هاي زير كدام براي بازي هايي مثل MW3و PES 2012 و CRYSIS 2 و بازي هاي نسل بعد بهتر هستند؟

1-GTX 480
2-GTX 470
3-GTX 560 TI
4-GTX 465
5-GTX 460
6-HD 6850

خواهش ميكنم جواب بدين
ارسلان
لینک ارسلان 1391-03-30 10:18
به نقل از امير:
خواهش ميكنم جواب بدين التماس ميكنم:
از بين كارت هاي زير كدام براي بازي هايي مثل MW3و PES 2012 و CRYSIS 2 و بازي هاي نسل بعد بهتر هستند؟

1-GTX 480
2-GTX 470
3-GTX 560 TI
4-GTX 465
5-GTX 460
6-HD 6850

خواهش ميكنم جواب بدين

480 : این کارت کارت گرافیکی بسیار قدرتمند هست و میتونی با این کارت بازیهای سنگینی مث بتل 3 یا کرایسیس3 که در سال اینده میاد رو اجرا کنی با کیفیت فول اچ دی

470:این کارتم همینطور ه

560Ti: منم خودم همین کارتو الان دارم به نظرم بهترین کارت در محدوده 300 هزار تومن هست

465 : من این کارت رو بهت توصیه نمی کنم اصلا !!!

460 : 460 و 6850 هر دوتاش در سطح کیفی یکسانی هستن ولی از نظر من 460 بهتر هست

و در اخر هم من به شما این کارت گرافیک قدرتمند و در عین حال ارزان رو بهت پیشنهاد میکنم 6870
makan
0 1
لینک makan 1391-03-30 11:55
480 : این کارت کارت گرافیکی بسیار قدرتمند هست و میتونی با این کارت بازیهای سنگینی مث بتل 3 یا کرایسیس3 که در سال اینده میاد رو اجرا کنی با کیفیت فول اچ دی

470:این کارتم همینطور ه

560Ti: منم خودم همین کارتو الان دارم به نظرم بهترین کارت در محدوده 300 هزار تومن هست

465 : من این کارت رو بهت توصیه نمی کنم اصلا !!!

460 : 460 و 6850 هر دوتاش در سطح کیفی یکسانی هستن ولی از نظر من 460 بهتر هست

و در اخر هم من به شما این کارت گرافیک قدرتمند و در عین حال ارزان رو بهت پیشنهاد میکنم 6870
ارسلان درست میگه ولی فکر کنم تو قیمت 560ti باید تجدید نظر کنی البته برای برند خوبش. من قیمت گرفتم هفته پیش حدود 500 تومن. ولی امیر جان اگه اینقدر هزینه میتونی بکنی یه تحقیقی راجع به دوتا 6850 یا 6870 یعنی crossfire بکن البته اگه مادربرد و پاورت جواب میدن
makan
لینک makan 1391-03-30 12:06
ارسلان درست میگه ولی فکر کنم تو قیمت 560ti باید تجدید نظر کنی البته برای برند خوبش. من قیمت گرفتم هفته پیش حدود 500 تومن. ولی امیر جان اگه اینقدر هزینه میتونی بکنی یه تحقیقی راجع به دوتا 6850 یا 6870 یعنی crossfire بکن البته اگه مادربرد و پاورت جواب میدن
امير
1 2
لینک امير 1391-03-30 15:35
مرسي از از ارسلان و ماكان عزيز يه سوال ديگه هم داشتم

اين مشخصات سيستمي هست كه ميخوام بگيرم ولي رو گرافيك مطمين نيستم به نظر شما مادر بوردش سازگاري داره .پاورش كشش رو داره.ايا با همه ي اون كارت گرافيك ها مادربوردش ميتونم از همين مادر بورد استفاده كنم.براي بازي هايي كه داره ميياد ميتونم تا 2 سال ديگه با اين سيستم بازي كنم؟؟؟؟لطفا سريع جوابم رو بديد ممنون از همه ي شما.

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30 GHZ
RAM:2G*2=4GB
POWER=GREEN 800W
HDD=500 GB
MAINBOARD=ASUS PH61
CASE=GREEN ORBIT
makan
لینک makan 1391-04-01 11:22
امیر جان ببخشید رک میگم ولی اگه قصد خرید پی سی داری حتما"با یکی مشورت کن چون به نظرم اطلاعاتت مناسب نیست، مثلا" بااین مادربرد نمیتونی سی پی یوتو اورکلاک کنی در صورتی که داری پول سری k رو میدی و نمیتونی از گرافیک hd3000 اون استفاده کنی که البته چون کارت گرافیک میگیری مهم نیست و همینتور نگفتی رم چند هرتزه چون بیشتر از 1333 ساپورت نمیکنه. کلا" اینو بیخیال شو به نظرم. sli و crossfire هم که هیچی. رمت رو هم یه 4 بگیر که بعدا" اگه خواستی یه 4 دیگه هم بندازی. اااا اصلا" میدونی چیه جواب سوالت به نظر من نه هست.گرافیکتم که نگفتی آخر. میگفتی چقدر پول داری بهتر بود
afshin_mecitel
لینک afshin_mecitel 1391-04-02 02:20
با سلام
من یه کارت 5750 دارم می خواستم ببینم با این کارت بازیهایی که امسال قرار عرضه بشن رو می شه با رزولشن 1280*1024 و جزئیات بالا اجرا کرد؟
ایمان11
لینک ایمان11 1391-04-03 13:33
با سلام
دوستان یه سوال اگه کسی می تونه لطفا راهنماییم کنه
مادربرد من asus m4a88td-m/usb3 هستش تو مشخصاتش نوشته PCIe 2.0
حالا من می تونم رو این کارت گرافیک pcie2.1 نصب کنم. منظورم اینه که کلا نصب نمیشه و کار نمیکنه یا نصب میشه ولی کاراییش پایین میاد؟
makan
3 1
لینک makan 1391-04-03 17:33
سلام
در مورد سوال افشین به نظرم میتونی البته نه همه بازیارو ولی اکثرشونو میتونی البته اگه بقیه قطعاتت خوب باشن وگرنه یکم مشکل خواهی داشت

ایمان جان خیلی مطمئن نیستم ولی من مادربردی ندیدم که دقیقا" بزنه pcie2.1 ساپورت میکنه. یا 2.0 یا 3.0 میزنن.احتمالا" یدونه سری 6870 ای چیزی داری. از اونجایی هم که دیدم 6850 و 6870 و7850 با مادربرد 2.0 مشکل نداشتن میشه اینطور نتیجه گرفت که نصب میشه ولی اینکه کاراییش پایین میادو نمیدونم چون وقتی تست میگیری از اون چیزی که باید باشه پایینتره amd. البته بازم کلا" بپرس فقط نظرمو دادم
ایمان11
2 1
لینک ایمان11 1391-04-03 18:53
دست درد نکنه، خیلی کمک کردی. همین که به طور تجربی دیدی کار میکنه از 50 تا مقاله علمی بهتره.
makan
2 1
لینک makan 1391-04-05 11:02
اقا ایمان بازم بپرس چون من بعد از سوال شما دیدم که مادربرده pcie چنده. شاید یه وقت آیتم خاصی داشته یا.... بپرس به منم بگو لطفا"
محمد m
2 0
لینک محمد m 1391-04-04 18:38
سلا... من قصد خرید کارت گرافیک با قیمت حداکثر130 تا 140 رو دارم بهترین انتخاب برای ساپورت بازیهای سال آینده چیه ؟
مشخصات سیستم خودم
main:giga p61
cpu: dual g620
makan
2 1
لینک makan 1391-04-05 11:26
یکم توقعت رو کم کنی به نظرم تو این قیمتا ati بگیر مثلا" 5670 یا اگه بتونی 6750 . قیمتا هر روز عوض میشن باید بری با پولت بازار ببینی همون موقع چی میتونی بگیری
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-05 14:05
آقا خیلی ممنون که جواب دادی واقعا موندم چه کار کنم... یه سوال دیگه سی پی یو intel g620 گزینه خوبیه؟ از بین گرافیک ها5570 2گیگ و 6450 2 گیگ و 5670 یا 6750 کدوم بهتره ؟ کلا بهترین انتخاب حال حاضر چیه ؟؟؟ ممنون
makan
لینک makan 1391-04-05 17:04
ببین میدونم معمولا" کسی که این مدلی سوال میکنه انتظار جواب واضح داره ولی باید قبول کنی که با یه آیتم نمیشه دقیق چیزی گفت مثلا" رم دستگاه تو بازی مهمه و سی پی یو و... بهترین حالت اینه که بری تو سایتای بنچمارک ببینی چه مدل بازی هایی رو معمولا" بازی میکنی و کدوم کارت بهتر جواب میده. مثلا" سایت زیر
www.notebookcheck.net/.../
این cpu قدیمیه ولی خوبه میتونی بری مثلا" تو سایت cpubenchmark.ne t مقایسه کنی(تو همین سایت گرافیک رو هم مقایسه کن)
تو این کارتا اول 6750 بعد 5670 اون دوتای دیگه رو بیخیال.
یه سیستم دوستم داره که بسیار راحت تمام بازیارو داره بازی میکنه به جز چندتا که تا ته نمیتونه گرافیک بگیره، مشخصاتشو میگم برات:
cpu = e8400 از 620 پایین تر ولی جدید تر
gpu = 4870 sapphire که به نظرم واقعا" تو این قیمت خوبه( از 6750 بهتر)
ram = 4 gig sapphire
M.B تو بهتره
پاورشم خیلی خووبه
باید قبول کنی سیستمت نسبتا" قدیمی میشه ولی اصلا" بد نمیشه
ودر نهایت :
{{اینا همش نظر شخصیه منه و اطلاعاتم نسبت به خیلی ها خیلی کمه}}
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-06 10:38
ممنون دوسته خوبم.توضیحات کامل و عالی بود اطلاعات شما عالیه ...
خودم چیزه زیادی نمیدونم برای همینه که می پرسم تقریبا از مینبورد و سی پی یو خیالم راحته فقط مشکل گرافیک بود که فروشنده اصرار داشت 2 گیگ ببرم ولی فکر کنم اگه 1 گیگ قوی ببرم بهتر باشه نظر شما چیه؟
البته من امروز فردا احتمالا همین 5670 رو می گیرم تا قیمتش 100 برابر نشده قیمت نستب به 2 هفتخ پیش 40 50 تومن گرون شده البته به جز گرافیک...
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-06 10:52
یه سوال دیگه : من کدوم مدل 5670 رو باید بگیرم؟ سافایر یا اکس اف اکس یا کلاب؟
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-06 10:54
فقط یه سوال دیگه : از بین سافایر و کلاب و اکس اف اکس کدومو باید بگیرم؟
makan
0 1
لینک makan 1391-04-06 16:40
sapphire ان ساله داره کارتای ati رو میزنه و مطمئنه ( نمیدونم الان تقلبی داره یا نه) ولی مارک خیلی مهم نیست.مهم سیستم خنک کنندگیشونه که کدوم بهتره.نظر من سافایره.تو کارت گرافیک این آیتم ها رو داریم:
پردازنده (Core Clock) : سرعت پردازنده
حافظه (Ram) : اطلاعات مورد نیاز بمنظور نمایش تصاویر درحافظه کارت گرافیک ذخیره می شه
Memory bus : پهنای مسیر اینترفیس حافظه ( عرض مسیر دیتا در حافظه)
Memory clock : سرعت حرکت دیتا در حافظه کارت گرافیک
مموری کلاک و باس مهمتر از حافظه بیشتر از 1 گیگ هست
یه خواهشم من دارم. pcie bus این گرافیک 2.1 هست. ببین با مادربرد pcie2.0 همخونی داره یا کاراییش پایین نمیاد؟(از فروشنده بپرس)
به من هم بگو لطفا". راستی اگه میتونی 30 40 تومن بیشتر بده و 6750 بگیر
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-06 19:15
چشم حتما می پرسم ... آقا نظرت درباره این چیه : xfx hd 6770 قیمتش فک کنم 180 باشه فرکانس هستش 850 و استریمش 800 فردا می خوام برم بگیرم ولی میترسم که قیمتا بیاد پایین ضرر کنم (البته می خوام هم سی پی یو هم مادر بورد هم رم هم گرافیکو بگیرم ) از طرفیم میترسم از اینی که هستم گرونتر شه...
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-06 19:19
کلا میشه pci 2.1 رو مین 2.0 انداخت درسته؟؟؟ :cry:
makan
0 1
لینک makan 1391-04-07 15:35
6770 تو مایه های 4870 هست که به نظرم با قیمتو قدیمی بودنش عالیه گرچه 6770 کمتر هم داغ میکنه. xfx خوبه ولی اگه قیمتارو از اینترنت پیدا کردی مطمئا" باش فرق داره با بازار. شاید تو این چند روزه گرون تر شده باشه چون دلار گرون شده.ولی مطمئنا" بری بازار مختو میزنن شاید به کل چیز دیگه خریدی.
من میگم تو برام بپرسی دیگه که pcie2.0 با 2.1 چه جوریاس
ایمان11
0 1
لینک ایمان11 1391-04-07 18:39
البته یه فرقی که کارتای قدیمی نسبت به جدیدترا دارن (شاید اصلا مطرح نباشه ولی خوب به هر حال یه آیتمه) اینه که مصرفشون تو حالت بی باری (idle) و هنگام کار یا بازی (load) خیلی فرقی نداره مثلا اگه تو کار 200 وات مصرف داره تو بی باری میشه 150 وات اما برا کارتای جدید با همین مصرف 200 واتی تو بی باری میشه مثلا 70 وات که خودش کلی فرقه
در مورد pcie 2.1 هم میگن یه موقع یه ... (من) یه سوال می پرسه صدتا عاقلو سر کار میذاره. من سایت تو سایت sapphire نیگا می کردم حتی برای کارتایی که زده بود pcie3.0 هم توی سیستم مورد نیاز حرفی از اینکه pcie مادربرد چی باشه نزده بود. حالا یا قضیه براشون بدیهیه یا من بنده دیگه عرضی ندارم از این صحبتها که کردم
محمد m
لینک محمد m 1391-04-07 22:08
من که در مورد pci 2.1 پرسیدم طرف گفت مشکلی پیش نمیاد ...فک کنم تا حالا به این موضوع دقت نکرده بود.. طرف گیر داده میگه کارت گیگا ببر .... ولی خودش می گه 6770 رو 180 میاره ... تو شهرستانم هیچی نیست ...
king of
0 1
لینک king of 1391-04-10 17:39
من کارت گرافیک GTX 550 Ti دارم خیلی خیلی ازش راضی هستم تمام بازی ها ی جدید رو با بالاترین گرافیک ممکن اجرا کردم هیچ مشکلی نداره و تمام بازی ها رو با بیشترین گرافیک اجرا میکنه بدون هیچ دردسری و نرم و روان هم اجرا میکنه 6 ماه پیش که خریدم قیمتش حدود 220 هزار تومان بود الان نمیدونم گرون شده یا ارزون ولی واقعا عالیه من ازش کاملا راضی هستم.
امیرعلی
0 1
لینک امیرعلی 1391-04-16 21:49
دوستان لطفا کمک کنی ب من
کدوم بهتر؟
GV-N560OC-1GI
یا
GV-275SO-18I
خواهش مینک بگید :sad:
مسعود یوسف نژاد
0 1
لینک مسعود یوسف نژاد 1391-04-18 08:30
امیرعلی عزیز

اولی Geforce GTX 560Ti ولی دومی و اصلا نمی دانم GPUش چیه تا بتوانم کمک کنم
makan
لینک makan 1391-04-18 18:46
فکر کنم منظورت 560ti در مقابل gtx 275 باشه که 560 قویتره ولی با مشخصات اضافی که دادی نمیدونم منظورت se باشه یا نه ، از اونجا که تایپ فارسیتم خیلی درست درمون نیست میشه حدس زد که اگه بخوام تحقیق کنم برات شاید وقت الکی گذاشته باشم. ببخشید رک گفتم ولی اکه انتظار داری یکی برات وقت بذاره خودتم باید دقت کنی
مهرداد...ا
لینک مهرداد...ا 1391-04-19 01:20
سلام.خسته نباشید. خواستم بدونم برای مادربورد گیگاp31 بهترین کارتی که میشه استفاده کرد کدومه؟
hooman 2012
لینک hooman 2012 1391-04-20 18:51
سلام
من می خواهم بدانم سیستم من می تواند گرافیک Radeon HD 6950 2 GBرا ساپورت کند یا نه باید قطعات دیگر راهم عوض کنم

مادر بورد asus p 5 b گرافیکم asus en 8600 gts و ram 4 gig ocz و cpu e7500 3.0 ghz
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-21 13:33
سلام . آقا من گرافیک xfx 6770 1 gig gddr5 گرفتم کاملا ازش راضیم بازی هارو با بالاترین حد گرافیک بدون هیچ مشکلی اجرا می کنه به بقیه هم توصیه می کنم این کارتو بگیرن ...
inam systeme khodame
cpu intel corei-3 2120
main giga p61
4 gig ram
...
makan
لینک makan 1391-04-22 08:51
مبارکه
محمد m
0 1
لینک محمد m 1391-04-25 13:17
خیلی ممنون
محمد رحمانیان
0 1
لینک محمد رحمانیان 1391-04-26 21:13
سلام.ممنون از سایت خیلی خوبتون
سیستم در حال حاضر من مشخصاتش این هست.
XFX RADION 6570 HD 128 BIT
G SKIIL RAM DDR3 1600 8GIG
FOXCONN H61MX V.2.0 EL
POWER:QUEEN 380 WATT
CPU: I-5 2310
هاردم توی قسمت RATED ویندوز زده که یکم ضعیفه.
من بازی کریسیس و نید فور اسپید ران رو بازی میکنم که اگر رزولیشن رو روی 1600*900 بگذارم و کیفیت بالا باشه،کاملا هنگ میکنه و تیکه تیکه میشه بازی.

من گرافیک rADION 6790 256 BIT رو بهم قیمت دادن 300 تومن.به نظرتون مشکل از گرافیکم هست که توی بازی ها رو آخرین کیفیت ها نمیتونم روون بازی کنم یا مشکل از جای دیگر سیستم هست؟

خیلی خیلی خیلی ممنون
SAMAD
0 1
لینک SAMAD 1391-04-27 00:19
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم سیستم من می تونه کارت گرافیک amd radeon6750 gddr5 رو ساپورت کنه یا باید قطعات رو عوض کنم.

سیستم فعلی من
مادربورد:گیگابا یت P43T-ES3G
سی پی یو:دو هسته ای 3.0گیگاهرتز5700
رم:4GB DDR3 1333
گرافیک:9500GT DDR2

خواهش میکنم راهنمایی کنین خیلی وقته ددنبال جواب می گردم ممنون.
ATI Gamer
0 1
لینک ATI Gamer 1391-07-03 23:21
بستگی به پاورتون داره اگر پاورتون 700W باشه بله ساپورت می کنه
amirr
0 1
لینک amirr 1391-04-30 17:48
با سلام
دوستان من میخوام یه کارت گرافیک جدید بخرم.اطلاعات سیستمم نوشتم.می خواستم ببینم با توجه به این سیستم و بودجه ای که(120000 تومن) می خوام صرف کنم چه کارت کرافیکی باید بخرم.ممنون

motherborad:asus p5g41t-m le
cpu:intel pentium dual core E5400 2/70 GHz
ram:2GB
SAMAD
0 1
لینک SAMAD 1391-04-31 03:48
سلام دوست من تو می تونی با این پول یه کارت گرافیک amd5450 2gb یا یه گرافیک یا یه گرافیگ geforce gt430 باکمی پول بیشتر بخری که به نظر من amd بهتره چون هم پولش کمتره هم 2gbهستش.
در ضمن اگه می خوای بازی ها خوب باز بشن باید رمتو 4gbکنی.

اگه سوالی بود بگو.بای
امین2
0 1
لینک امین2 1391-05-06 11:45
منم این سیستمو 6 ماه پیش خریدم
cpu i3 2100
ram 4gig 1333
vga 5750 supfire
فقط یچی بگم این کارت گرافیک حتی یکم بیشتر از کلاک دیفالت 5770 یا 6770 اور کلاک میشه و خیلی عالیه تو همه بازی ها هم تقریبا ماکسیمم تنظیناتو میکشه مثل همین مکس پسن3 که تمومش کردم البته 1600*900
navy84
0 1
لینک navy84 1391-05-08 13:26
سلام من 6790 hd گرفتم عالیه.
فقط کسی میدونه چه مادر بوردی باید بگیرم که دارای گرافیک باشه و سیستم از جفت گرافیکا استفاده کنه؟
pooya graphic
0 1
لینک pooya graphic 1391-05-09 17:05
به نظر شما من geforce 450 بگیرم بهتره یا ati 6570 ممنون میشم اگه جواب بدید.
pooya graphic
0 1
لینک pooya graphic 1391-05-09 17:08
منظورم برای بازی بود
amin2
0 1
لینک amin2 1391-05-15 00:29
navy84 ببین الان دیگه با وجود اومدن پردازنده های corei اینتل که روی خودشون گرافیک مجتمع دارند دیگه این گرافیک به قول معروف انبرد تراشش روی مادر برد قرار نمیگیره و درون پردازنده وجود داره. یه چیپست هست z77 که بالاترین چیپست استفاده شده روی مادر برد است که فقط عملا میتونی سوئیچ انجام بدی بین گرافیک کارتت و پردازندت و نمیشه به صورت cf استفاده کنی زیادم پیشو نگیر یا برو یه مادربرد cf بگیر بعدن با یک گرافیک دیگه cf کنی بهتره امیدوارم کمکت کرده باشم
rasol.sh
لینک rasol.sh 1391-05-16 12:15
سلام
من ميخوام با هزينه حدود 1250000 ي سيستم بخرم.تو بازار ميگن اين سيستمي كه الان براتون مشخصاتشو مينويسم خوبه ميشه راهنمايي بيشتري بكنيم مخصوصا كارت گرافيك.
m.b:asus m5a97 pro
cpu: 6100 6
h.d.d: 1tra western
vga: 6770 1gb ddr5
ram: corsir 4gb 1600
case: magnum 2 green
power: acvel 550
writer: dvd ram asus
اين سيستم بهبم گفتن 1250000 البته تو اصفهان
گفت اگه
vga: 6850 1gb ddr5
ram: corsir 8gb 1600
اينارو بخوام جا قبليا بردارم حدود 1470000 ميشه.خواستم ي راهنماييم كنيد بعدشم اگه بخوام تهران بخرم هزينم كمتر ميشه؟(چقد ميشه حدودا)
راستي سيستمو بيشتر برا بازي ميخوام.ممنون ميشم زود جواب بديد
rasol.sh
0 1
لینک rasol.sh 1391-05-16 12:17
راستي پاورم acbel منظورم بود كه اشتباه تايپ كردم.سي پي يو هم Amd 6100 *6
ممنون
amin2
0 2
لینک amin2 1391-05-17 01:31
rasol.sh من اگه جات بودم پلتفرم اینتل بر میداشتم از سری 1155 corei که قابلیت ارتقا بالاتری نسبت به amd داره. سوکت amd هم جدیدا به روز شده فکنم fm1 اومده که اگه اصرار به amd داشته باشی بر اساس اون انتخاب کنی فکنم بهتر باشه (ولی پردازنده های 6 هسته ای amd نمیدونم چرا ولی زیاد تعریفی ندارند!!! تو بعضی تست ها حتی از i32100 که دو هسته ای هم هست پایین تر عمل کردند البته 4 هسته ای هاش طرفدار بیشتری دارند). گرافیک ورمتم عالیه فقط بستگی به بودجت داره کدومو برداری(قیمت 5970 هم بپرس اگه تا 100 تومن از 6850 گرونتر باشه ارزششو داره چون خیلی قویتره بخری البته اگه گیم بازی میکنی).در مورد مادربرد هم بستگی به انتخاب خودت داره که کدوم پلتفرم رو برداری چون مادربردت به کل فرق میکنه.(تو تهران هم اگه بخری که اره کمتر میفته پات اما نه زیاد! مهمتر از این اون انتخابایی ان که میکنی) امیدوارم به عنوان یه فرد عادی تونسته باشم تجربه هایی که داشتمو بهت داده باشم.. در کلللللللللل اگه جات بودم (البته نمیدونم میخوای ارتقا بدی یا از نو بخری) عجله هم نداشتم صبر میکردم تا سال 2013 پردازنده های هازول اینتل بیان که یه جورایی انقلابی در پردازنده ها به شمار میره بعد ضعیف ترین پلتفرمشو میخریدم که به بودجم برسه و تا 10 سال بعدش میتونستم راحت ارتقا بدم. (البته ایندرو نمیشه پیش بینی کرد) یا حق
rasol.sh
0 2
لینک rasol.sh 1391-05-18 13:09
سلام ممنون
مي خوام به كل سيتم جديد بگيرم.سيستم قبليمم اينتل بود اما ديگه قديمي شده.ميشه ي لطف كني و با قيمت حدود 1200000 فش 1400000 ي سيستم از اينل و ي سيستم از Amd برام بنويسي.ممنون ميشم
amin2
1 2
لینک amin2 1391-05-19 00:39
راستش منم مثل تو بودم الان 8 ماهی میشه سیستمو به کل عوض کردم البته الان حدود 30% افزایش قیمت داشتن. اینو قیمت بگیر ببین چند در میاد. بازم میگم قیمتا دستم نیست دقیق نمیدونم چند میشه ! البته واسه گرافیک. پردازنده و مادربرد 2.3 تا مینویسم که باید قیمتاشونو بگیری ببینی کدوم به بودجت میخوره بگیری. فکنم دومین قطعه ای که واسه هر قطعه مینویسم بتونی بگیری که قدرتمند تره. سیستم اولی تقریبا مطمعنا از 1 میلیون بیشتر نمیره ولی دومی میره بالا!
cpu: corei3 2100. .....or........ corei5 2500k
main board: asus p8h67-ud3-b3... ..or.......asus .p8p67-..... ..msi z68...gigabyte- z68
ram:3*2 1600 patriod
vga: amd 5770-6770-6790.......or.......5850-6850
power green gp580
hard: wd 65mg 1tb
باقی قطعاتم مثل کیس و dvd-rw زیاد مهم نیستن هر چی دوست داشتی بگیر.
فقط گیج نشی های از سمت چپ به راست سیستم قویتر میشه که هر کدوم به بودجت خورد خوبه. خیالت تخت همه تو رنج قیمت خودشون رقیب ندارن همه عالین و جز پر فروشترین های بازارن. بستگی به خودت داره کدوم قطعرو بخوای قویتر ببندی.
سیستم amd هم چون نخریدم تاحالا سرو کارم نداشتم باهاش! نمیتونم درست راهنماییت کنم.ولی با اوضاع فعلی amd الان همون اینتل رو پیشنهاد میکنم.
راستی سیستم قبلی منم اینتل بود که اصرار داشتم amd ببندم اما دیدم با همون قیمت اینتل بهتر میشه بست چون متاسفانه amd هم گرون شد و فقط واسه سیستم های زیر 1 میلیون توصیه میشه الان.
این سیستم فقط کیس یود. فرض کردم که مانیتورو اسپیکر جدا میخوای بخری! زیادم به حرف فروشنده ها گوش نکنی ها گیجت میکنن و به فکر خودشونن.
یا علی
rezaakhavan
0 1
لینک rezaakhavan 1391-05-25 04:14
سلام میخواستم ببینم این گرافیک از نظر قیمت چنده
ati radeon hd5700ممنوننننن نننننننن
amin2
0 2
لینک amin2 1391-05-26 15:30
rezaakhavan فکنم منظورت گرافیک های سری رادئون 5700 بود که شامل 5750 5770 5790 میشه. 5700 نداریم. این گرافیک ها از تمامی این سری ها یعنی 5500 5400 5600 6400 6500 6600 قویترند. و به نوعی به نظر من برای محدوده قیمت 200 هزار تومان در حال حاضر خوبند.
09 علی
0 1
لینک 09 علی 1391-06-01 16:53
سلام.خیلی ممنونم ازدوستانی که به سوالات پاسخ میدن.
راستش من می خواسم یه سیستم بخرم با مشخصات که پایین میگم.ولی اطلاعات کافی در مورد قطعات سیستم ندارم,واسه همین دودلم. بسیار ممنون میشم اگه راهنمایم کنید که ایا سیستم خوبیه؟قیمتش خوبه؟و میتونه از پس بازی های جدیدی که داره میاد بر بیاد.
CPU: INTEL CORE I3 2100
M.B: GIGABYTE H61
RAM: 4GB DDR3 SILICON POWER
VGA: 2GB GFORCE 520
HARD: SEGATE 1TB SATA2
قیمت با مانیتور LED 20 وبقیه وسایل:1/250/000
ATI Gamer
0 1
لینک ATI Gamer 1391-07-03 23:19
دوست عزیز قیمتی که به شما دادند بسیار بالاست این سیستم چیزی در حد 800 هزار تومان است نه بیشتر
امین2
0 1
لینک امین2 1391-06-03 00:19
علی جان مادربرد و پردازندت خوبه چون خودم مثل همونا دارم بابات پردازنده خیالت راحت همه بازی هارو جواب میده. فقط اگه دوست داشتی میتونی مادربرد h 67 یا p67 برداری. مشخصاتشو نگاه کن Sata3 usb3 داشته باشه واسه ارتقا ایندت بهتره. فقط مارک رمتو عوض کن کینگ مکس بهتره. گرافیکت زیاد جالب نیست ati 6850 1 gig اگه بتونی بخری عالیه. اگه نه 5770 5750 6770 اینا هم قوی اند. به 2 گیگ بودن گرافیکت نگاه نکن نصف این 1 گیگابایتی هایی که گفتم قدرت داره. موفق باشی
غلام
لینک غلام 1391-06-05 18:25
اگر می خواهید برای بازی بخرید گرافیک 1gb xfx gts 250 از همه بهتره
amin2
0 1
لینک amin2 1391-06-09 00:54
غلام جان کی گفته Gts250 از همه بهتره؟ درسته 256 بیته ولی ddr3 هست دایرکت ایکس11 هم که ساپوت نمیکنه حتی از 5750 هم کمی ضعیفتره.. جو پراکنی نکن داداش
امیر علی
0 1
لینک امیر علی 1391-06-11 05:17
سلام من یه سوال داشتم اگه کسی جواب بده ممنون میشم من یه سیستمی دارم با مشخصات
cpu:cori i3
Ram:4G DDR3
VGA:intel HD3000
واسه بازی های pes2012,کرایسس بازهای هایی با گرافیک 512 رو جواب نمیده یه کارت گرافیک با توجه به سیستمم با قیمت 150000پیشنهاد بدین
amin2
0 1
لینک amin2 1391-06-11 22:13
امیر علی جان سی پی یو و رمت هر بازی رو جواب میده فقط با این بودجه توی این اوضای خراب قیمتها بهتربن انتخابها میتونه amd 5670 یا 5750 که فک کنم گرونتر از 150 تومنه بتونی بخری(البته باید قیمت بگیری) که همه بازیهارو هم جواب میده خیالت راحت فقط یکم جزئیات رو باید پایین بیاری
محمد رحمانیان
0 1
لینک محمد رحمانیان 1391-06-11 22:27
سلام

من از 250 تا 300 میتونم برای گرافیک هزینه کنم.
سی پی یو و رم و مادربرد که pci2.1 باشه هم دارم.

پاورم رو باید عوض کنم؟ 380 کویین دارم.

گرافیک فعلیم xfx 6670 hd هست که توی بازی های کریسیس 2 و اسپایدر من امازینگ خیلی کم عمل میکنه.میخوام روی 1600 *900 بذارم.
چه گرافیکی بخرم؟
محمد رحمانیان
0 1
لینک محمد رحمانیان 1391-06-11 22:29
بخشید.6570 هست.اشتباه نوشتم/
mrcc
0 1
لینک mrcc 1391-06-12 09:59
من میخواستم بدونم که کارت گرافیک NVIDIA® GeForce® GT 640M LE ایا خوب هست و این بازی هایه امروزی رو ساپرت میکنه یا نه؟ و باکدوم کارت گرافیک های ATI متناسب یا شبیه هم اند؟

چون من تو یه سایتی خونده بودم که کارت گرافیک 640M LE ضعیف اونم چون LE داره!!!!
sepahan2016
0 1
لینک sepahan2016 1391-06-16 10:50
GTS450 2GIG DDR3 بهتره یا GTS450 1GIG DDR5
ATI Gamer
0 1
لینک ATI Gamer 1391-07-03 22:51
GTS450 1GIG DDR5 چون ِDDR5 است و کاراییش بالاتره
mohamad 83
0 1
لینک mohamad 83 1391-06-19 16:33
اگه منو راهنمایی کنید واقعا ممنون میشم
مشخصات کامپیوترم به شرح زیر :
mb:m2n32sli ASUS
ram:2gig corssair 800
cpu:atlon 6000
power:coolmaster 500w
graphic card:8600gt
میخواستم کارت گرافیکم و جدید کنم gforce gtx560 ti بزارام .پاورم میکش این کارت گرافیک یا خیر ؟
ATI Gamer
0 1
لینک ATI Gamer 1391-07-03 22:50
به نظر من اصلا نباید بیای سراغ کارت گرافیک اول مادربورد با پشتیبانی از رم های DDR3 بخر بعد رم خوب بنداز روش حالا اگر گرافیک هم خواستی باید یک پاور بخی با توان 700W Real که اونو ساپورت کنه اما در حال حاضر با این سیستمت این کارت گرافیکو توصیه نمی کنم چون باید یک سی پی یوی قوی هم داشته باشی!!
موفق باشید
ATI Gamer
0 1
لینک ATI Gamer 1391-07-03 22:43
سلام من خودم HIS 6950 Ice Q X Turbo 2G دارم فرکانسش حالت عادی 840 mhz با اور کلاک میشه 900 mhz که خیلی عالیه پییشنهاد من به هر کسی که میخواد گرافیک خوب بخره که غول های گرافیکو سوسک کنه یا در حدشون باشه این کارت گرافیکه که سازگاریش با اکثر CPU های AMD & INTEL صد در صده تا حالا هم کم نیاورده حتی با MAX PAYNE 3 با گرافیک آخرش تست شده بدون تگ و هنگ اجرا کرده این کارت گرافیک هم زمان میشه به 5 مانیتور وصلش کرد بدون اینکه کم بیاره سیستم کولینگشم نسبت به بقیه کارت گرافیک های هم نوع خودش برای خودش غوله و از سیستم AMD OVERDRIVE هم پشتیبانی میکنه
تو Bench Mark هم نمرش در حد کارت گرافیک های سری ATI 7970 است در کل کارتونو تا 3 سال دیگه راه میندازه
موفق باشید
امین2
0 1
لینک امین2 1391-07-06 21:12
سلام من پردازنده i32100 دارم میدونم پردازنده قدرتمندیه. با گرافیک 5750 ddr5 درصد استفاده از پردازنده بیشتر از 60 درصد نمیره. اگه گرافیکمو به 7950 بخوام ارتقا بدم جواب میده؟ دوستان کسی تجربه ای داره؟
Unknown10
0 1
لینک Unknown10 1391-07-17 22:59
man mikham Radeon HD 6670 bekharam , mikhastam bebinam k b PCm mikhore ya na ..!
CPU : Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz x 2 ‎(2.60Ghz)‎
Ram : 2.0 GB
.
.
ino bekharam moshkeli ijad nemishe k ??? ... va aya in carte graphic khub hast ?!
امین2
0 1
لینک امین2 1391-07-18 23:30
Unknown10 مشکلی که ایجاد نمیشه فقط شاید تو بعضی جاها سی پی یو جواب نده یا به قول معروف واسه گرافیکت گلوگاه ایجاد کنه. اگه قیمتش مناسبه بخر. رمت هم اگه دی دی ار 3 هست یه 2 گیگ دیگه بخر اگه دی دی ار 2 که بیخیال شو
مهدی 28
0 1
لینک مهدی 28 1391-08-22 01:42
SAPPHIRE HD 6770 - 2GB یاNVIDIA GeForce GT 640 - 2GB بهتره

وایا این گرافیک ها برای تری دی ماکس مناسبه اگر نیست یک گرافیک زیر 400 تومان برای تری دی ماکس معرفی کنید
مهدی 28
0 1
لینک مهدی 28 1391-08-22 01:52
SAPPHIRE HD 6770 - 2GB یاNVIDIA GeForce GT 640 - 2GB بهتره

وایا این گرافیک ها برای تری دی ماکس مناسبه اگر نیست یک گرافیک زیر 400 تومان برای تری دی ماکس معرفی کنید

نظرت درباره ی این سیستم چیه
Motherboards
ASUS - P8H61-M LX PLUS
or
MSI H61M-P22
graphics

SAPPHIRE HD 6770 - 2GB
SAPPHIRE HD 6770 2GB DDR3

or
CLUB - NVIDIA GeForce GT 640 - 2GB

cpu

AM3 - FX-6100 - 3.3GHz - X6
or
Intel Core i3 - 3.1GHz - 2100
Intel Core i3-2100 Sandy Bridge 3.1GHz 2 x 256KB L2 Cache 3MB L3 Cache LGA 1155 65W Dual-Core

ram
DDR3 - 1333
or
KINGSTON - Dual Channel 4GB - 1333-(2x2GB)
hard disk
500 GB / Backup Plus
Backup Plus Portable Drive - USB 3.0
or
Seagate - SATA 3 - 500 GB +
ava_61
لینک ava_61 1391-10-12 20:52
سلام سیستم من
مادر برد foxconn p43ap
cpu e7500
گرافیک GeForce 8500gt
رم 2G DD3
پاور 380A GREEN
مانیتور سامسونگ 19 اینچ
میخوام گرافیک عوض کنم چی پیشنهاد میکنید مطالب بالا خواندم ولی این روزها ساعت به ساعت قیمتها تغییر میکنه.بوجه 200 تومان تشکر
goli
0 1
لینک goli 1391-10-16 16:44
خسته نباشید

میخواستم بدونم با بودجه حدود1تا1.200چه جور سیستمی میتونم بخرم.فوریه !میشه یکی بهم جواب بده!
میشه مشخصاتشو برام. بفرستید!!!
علیرضاmpk
0 1
لینک علیرضاmpk 1391-11-06 00:25
سلام من میخوام یک سیستم بخرم..ازتون میخوام منو راهنمایی کنید چه نوع قطعاتی رو باید داشته باشه کلا هرچی که بهترینه رو برام بگید میخوام بهترین باشه...ولی تو ایران هم پیدا بشه..و قیمتش زیاد نباشه..من حولو حوش 2 تومن دارم..ازتون خواهش میکنم کمکم کنید مرسی.........
et
0 1
لینک et 1391-12-15 12:34
agha vaghean berooz hastida!!!!!!!g heymatat va graphicat male sale 90 ke zeshte baba darim mirim toye 92 berooz konid in ghesmat ro
ریچی
0 5
لینک ریچی 1392-01-31 23:04
به انسانهایی که مغزشان بسیار فهال است و هوشمندانه عمل میکند و مغز بازدید کننده را پیش بینی میکنند عاشقانه عشق میورزیم.
دمتان جیلیز
emad
لینک emad 1392-07-19 18:15
یه کارت گرافیک geforce gtx 470 1024-mb 320 bit تو ایران قیمتش چقده؟؟؟؟؟؟
آیا به ماربورد گیگابایت p-75 می خوره؟
علی
لینک علی 1392-07-27 21:29
سلام
من چند سوال داشتم من ممکن 50 درصد گرافیک مسخره خودم 9400gt رو عوض کنم گرافیک 550ti gtx خوبه برای بازی ؟؟؟؟؟ سیستم من جواب گوی این گرافیک است
cpu : intel dual core e5500 2.8
ram: 4gb ddr 3
مادربرد : gigabaye ep41t - ud3l
پاور فکر کنم 500 یا چیزی دیگه درست نمیدونم پاورم چنده ؟
قیمت این گرافیک(gtx 550 ti ) رو هم میدونید چفدره؟؟
با تشکر
علی
لینک علی 1392-07-28 12:52
کسی نیست جواب بده