کامپیوتر Apple 1 سالم در یک حراجی به قیمت 671 هزار دلار فروخته شد

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل دیگر به داخل حراجی‌ها هم نفوذ کرده است. دفتر حراجی بزرگ و مشهور «Sotheby» واقع در آلمان اعلام کرد که این دومین فروش این کامپیوتر قدیمی پس از نوامبر 2012 است. خریدار یک فرد ناشناس است که حاضر شده چنین مبلغ کلانی را برای اولین کامپیوتر دست‌ساز اپل پرداخت کند. اما نکات بسیار جالبی در مورد این خرید بزرگ وجود دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

محصولات اپل معمولا خوش ساخت، کاربردی و بادوام هستند اما یک ویژگی جالب هم دارند. برخی از آن‌ها خلاف جریان طبیعی بازار حرکت می‌کنند. در جایی که عرف آن است که بعد از گذشت چند سال محصولات دیجیتالی باید کاملا خراب و نابود شوند، برخی از محصولات این شرکت به علت سبک طراحی خاص نه تنها با گذشت زمان از بین نمی‌روند که روز به روز بر قیمتشان افزوده می‌شود.

Apple I اولین کامپیوتری است که کمپانی اپل آن‌را طراحی کرده،ساخته و سپس وارد بازار کرده بود و یادآور خاطرات تلخ و شیرین دو یار قدیمی یعنی استیو جابز و استیو وزنیاک است. Apple I بسیار بامزه است. بدنه آن از چوب ساخته شده و نام «Apple Computer» نیز با دست بر روی آن کنده‌کاری شده‌ است؛ اما جالب تر از آن اتفاقی است که دیروز و در طی یک مراسم حراجی که در کشور آلمان رخ داد. یک دستگاه Apple I که بعد از گذشت 37 سال از زمان تولیدش هنوز کار می‌کند فروخته شد. آن‌هم به مبلغ 671 هزار دلار درست 7 ماه پس از آخرین رکوردی که باز هم مربوط به فروش یک نسخه دیگر از همین مدل است که آن هم به مبلغ 640 هزار دلار فروخته شد.

فروشنده تضمین کرده که این آخرین کامپیوتر اپل یک در جهان است که کار می‌کند و سالم است و گفته که چنانچه خریدار مبلغ 40 هزار دلار دیگر بپردازد آن‌را روشن کرده و با آن به کار کردن خواهد پرداخت. البته به نظر می‌رسد که سیستم‌عاملی که بر روی این کامپیوتر قرار گرفته و قصد دارند با استفاده از آن روشنش کنند، سیستم‌عامل استفاده‌ شده اولیه و اصلی اپل نیست و به نوعی جعل شده است.

apple-1-inside

فروشنده همچنین اعلام کرده که صفحه مادربورد این کامپیوتر منقش به امضای استیو وزنیاک است.

نظر شما در رابطه با این اقدام چیست؟ چرا برخی بابت کامپیوتر ناکارآمد و قدیمی مثل Apple I تا این حد هزینه می‌کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات