تماشا کنید: یک پژوهشگر انگلیسی توانست اولین تماس ویدئویی از قله اورست را برقرار کند

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
«Daniel Hughes» پژوهشگر و کوهنورد انگلیسی توانست برای اولین بار در طول تاریخ تماس ویدئویی را درست از نوک قله اورست، مرتفع‌ترین مکان بر روی زمین برقرار کند. این تماس تلفنی از طریق یک تلفن هوشمند انجام شده که در نوع خود جالب است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این اقدام «Daniel Hughes» در راستای هدف خیرخواهانه برای موسسه خیریه Comic Relief انجام شده است. تماس از طریق یک دستگاه تلفن همراه HTC One انجام شده؛ البته این اولین تماس از قله اورست نبوده زیرا در گذشته کوهنوردان متعددی توانستند از روی این قله تماس صوتی برقرار کنند ولی این اولین بار در جهان است که یک تماس تصویری از روی بام دنیا انجام می‌شود. برای انجام این تماس از خدمات باند پهن شرکت Inmarsat استفاده شده که قبلا هم به کوهنوردان در برقراری تماس‌های صوتی کمک کرده بود. برای انجام این کار و رسیدن به قله اورست، Hughes مجبور به پرداخت بیش از 40,000 پوند شد تا بتواند با انجام این عمل مبلغ 1,000,000 پوند را برای موسسه خیریه مذکور جمع‌‌آوری کند.

حال که HTC One بر روی بام جهان خود نمایی می‌کند و بر بلندترین قله جهان قرار گرفته باید دید که آیا می‌تواند سایر قله‌های موفقیت را نیز بپیماید یا خیر.

در اینجا می‌توانید این ارتباط تصویری را مشاهده نمایید:

حال که فن‌آوری به اینجا رسیده که می‌توان از روی قله اورست تماس ویدئویی برقرار کرد، در بعضی نقاط از جهان تماس صوتی هنوز با اختلالات همراه است.

نظر شما در مورد این اقدام چیست؟ آیا شما تابحال تماس ویدئویی برقرار کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات