آمازون مجددا ناوگان هواپیماهای باربری خود را گسترش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون پس از تجربه‌ی رشد سریع کاربران در ماه‌های گذشته، تصمیم گرفته است ناوگان حمل بار هوایی را در سال آینده گسترش دهد.
تبلیغات

کسب‌وکار آمازون، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی اینترنتی جهان، در دوران شیوع ویروس کرونا با رشد چشمگیری همراه بود؛ چراکه کاربران بسیاری در سرتاسر جهان برای خرید مایحتاج روزانه و بسیاری از کالاهای دیگر، این شرکت را انتخاب می‌کردند که با افزایش درآمد و سوددهی برای صاحب شرکت، جف بزوس، همراه بود. شرکت مذکور برای حفظ روند کنونی و آماده‌شدن برای افزایش تقاضا، تصمیم گرفته است تا پایان سال آینده، تعدادی هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ به ناوگان باربری خود اضافه کند.

تا سال آینده، ۱۱ فروند هواپیمای جدید بوئینگ ۷۶۷ به ناوگان آمازون اضافه می‌شود

آمازون ادعا کرده است هواپیماهای جدید را در برنامه‌ی لیزینگ خواهد خرید و همه‌ی آن‌ها هواپیماهای کارکرده‌ی 300-767 محسوب می‌شود که از مسافربری به باربری تغییر کاربری داده شده است. هواپیماها را زیرمجموعه‌ی آمازون (Amazon Air) از شرکت Transport Services Group می‌خرد که اکنون هم تأمین بوئینگ ۷۶۷ را برای ناوگان شرکت برعهده دارد. یکی از هواپیماهای جدید ماه گذشته به ناوگان باربری آمازون اضافه شد و سایر سفارش‌ها، ۱۱ فروند هواپیما دیگر، در سال آینده تحویل داده می‌شوند. اضافه‌شدن هواپیماهای جدید تعداد هواپیماهای موجود در ناوگان آمازون را از ۷۰ فروند در انتهای سال جاری به بیش از ۸۰ فروند در انتهای سال آینده افزایش می‌دهد. اکثر هواپیماهای فعال در ناوگان از نوع ۷۶۷ است و تعدادی مدل ۷۳۷ کوچک هم در میان آن‌ها دیده می‌شود.

سارا رودز، معاون ارشد Amazon Global Air، درباره‌ی اضافه‌شدن هواپیمای جدید به ناوگان شرکتش می‌گوید:

ناوگان هوایی برای تحویل سریع خرید به مشتریان اهمیت حیاتی دارد؛ اهمیتی که در دوران کنونی و پس از آن، در اولویت خواهد بود. در دورانی که بسیاری از مشتریان ما برای دریافت نیازهای خود بدون خروج از خانه به سرویس تحویل سریع نیاز دارند، گسترش شبکه‌ی هوایی اختصاصی این امکان را ایجاد می‌کند که ظرفیت مناسبی دراختیار آن‌‌ها قرار دهیم.
شرایط نامناسب کارگران انبار آمازون

آمازون از ماه مارس، ۱۷۵ هزار کارگر موقت جدید استخدام کرد تا به نیاز روزافزون مشتریان پاسخ دهند. از زمان افزایش سیاست‌های تعطیلی گسترده و قرنطینه‌ی خانگی، مردم زیادی برای تأمین نیازهای خود از سرویس‌های آمازون بهره می‌برند که فشار روی زیرساخت‌های این شرکت را چندبرابر کرده است. غول تجارت اکترونیک همچنین در ماه گذشته اعلام کرد به ۱۲۵ هزار نفر از شاغلان موقت جدید، شغل دائمی پیشنهاد می‌کند.

در فصل اوج خرید در سال ۲۰۱۵، آمازون سیستمی آزمایشی با ناوگان اختصاصی متشکل از تنها پنج هواپیمای ۷۶۷ راه‌اندازی کرد. در سال بعد، شرکت برنامه‌های خود را گسترش داد و بیست فروند هواپیمای مشابه از ATSG و بیست فروند هواپیما نیز از شرکت Atlas Air Worldwide خرید. آمازون تصمیم گرفته بود برای تأمین نیازهای حمل بار به شرکت‌هایی همچون FedEx و UPS وابسته نباشد؛ به‌همین‌دلیل، در سال‌های بعد هم به‌مرور سرمایه‌گذاری روی ناوگان حمل بار را افزایش داد. این سرمایه‌گذاری‌ها گسترش خدمات در فرودگاه‌ها و مراکز منطقه‌ای را نیز شامل می‌شد.

آمازون تصمیم گرفته است تا پایان تابستان جاری، یک هاب پروازی منطقه‌ای در فرودگاه بین‌المللی لیکلند لیندر در فلوریدا و مرکز مشابهی هم در سال آینده در فرودگاه بین‌المللی سن‌برناردینو در کالیفرنیا راه‌اندازی خواهد کرد. از پروژه‌‌های مشابه دیگر می‌توان به راه‌اندازی Amazon Air Hub در فرودگاه بین‌المللی سینسیناتی در شمال کنتاکی در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد. به‌علاوه، آن‌ها مراکز تحویل نهایی کوچکی در فرودگاه‌های دیگر راه‌اندازی خواهند کرد. ماه گذشته، تعدادی از همین مراکز در فرودگاه‌های آستین تگزاس و سن‌خوان و پورتوریکو فعالیت خود را شروع کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات