ریلمی X50m 5G با تراشه اسنپدراگون 765G و نمایشگر ۱۲۰ هرتز معرفی شد

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
X50m 5G جدیدترین گوشی برند ریل‌می به‌شمار می‌آید که از نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و برای پردازش کارهای مختلف بر تراشه‌ی اسنپدراگون 765G متکی است.
تبلیغات

ریل‌می یکی از زیرشاخه‌های اوپو است که مدتی پیش به برندی مستقل تبدیل شد. این شرکت توانسته است طی چند وقت اخیر تنوع خوبی از گوشی‌های هوشمند را برای بازارهای مختلف عرضه کند. ریل‌می پیش‌تر دو گوشی مجهز به فناوری 5G معرفی کرده بود و روز گذشته شمار گوشی‌های 5G خود را به سه دستگاه رساند. بدین ترتیب ریل‌می ایکس ۵۰ ام فایو جی (Realme X50m 5G) پس از X50 و X50 پرو سومین گوشی زیربرند شناخته‌شده‌ی اوپو است که از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی بهره می‌گیرد.

گوشی جدید ریل‌می برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ جی کوالکام (Qualcomm Snapdragon 765G) استفاده می‌کند که همان تراشه‌ی به‌کاررفته در مدل معمولی X50 است و به‌طور کلی عملکردی مناسب از خود نشان می‌دهد. گوشی اوپو ریل‌می X50m 5G دارای جدیدترین نسخه از رابط کاربری Realme UI بر پایه‌ی اندروید ۱۰ خواهد بود و در دو مدل با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار خواهد شد. هر دو مدل موردبحث از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره‌مند هستند. 

ریل‌می ایکس ۵۰ ام فایو جی / Realme X50m 5G

گوشی X50m 5G برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶/۵۷ اینچ LCD با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. این نمایشگر دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ است و در بالای آن بریدگی بیضی‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه به‌چشم می‌خورد. گوشی موردبحث ریل‌می در پنل جلویی دوربین سلفی اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در کنار آن دوربینی ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق صحنه‌ها دیده می‌شود. 

ریل‌می X50m 5G مجهز به نمایشگر ۶/۵۷ اینچ ۱۲۰ هرتز LCD است

پنل پشتی گوشی جدید ریل‌می که تا حد زیادی ما را یاد پنل پشتی ریل‌می ۶ می‌اندازد،‌ میزبان مجموعه‌دوربین چهارگانه است. در این مجموعه دوربین، حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. دیگر دوربین‌های پنل پشتی شامل سه حسگر با وضوح ۸ و ۲ و ۲ مگاپیکسلی هستند. حسگر ۸ مگاپیکسلی لنزی فوق عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۹ درجه‌ای دارد و یکی از حسگرهای ۲ مگاپیکسلی در پشت لنزی ماکرو قرار گرفته است. در نهایت دوربین ۲ مگاپیکسلی آخر را داریم که برای تشخیص عمق صحنه‌ها به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه روی تصاویر به‌کار می‌رود. 

ریل‌می X50m 5G دارای مجموعه‌دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است

ریل‌می می‌گوید گوشی X50m 5G مجهز به قابلیتی جالب با نام UIS Max برای فیلم‌برداری است که پیش‌تر آن را در ریل‌می ۶ پرو دیده بودیم. به‌لطف این قابلیت می‌توان از طریق دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه، ویدئوهایی حرکت آهسته با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کرد. همان‌طور که در نام محصول دیده می‌شود، گوشی جدید ریل‌می از فناوری 5G دوگانه (SA/NSA) پشتیبانی می‌کند. ریل‌می جدید همچنین مجهز به NFC و بلوتوث ۵/۰ است.

دیگر جزئیات مهم مربوط به ریل‌می X50m 5G شامل بهره‌مندی آن از حسگر اثر انگشت در بخش کناری بدنه، بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ی موسوم به Liquid Copper Tube Cooling 3.0 و پشتیبانی از صدای دالبی اتموس (Dolby Sound) و Hi-Res برای پخش بهتر محتوای صوتی هستند. نکته‌ی جالب توجه این است که X50m 5G از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون استفاده نمی‌کند؛ بنابراین اگر با هدفون سیمی آهنگ گوش می‌دهید، بهتر است بدانید که گوشی جدید ریل‌می از درگاه USB-C بهره می‌برد.

ریل‌می ایکس ۵۰ ام فایو جی / Realme X50m 5G

ریل‌می X50m 5G مجهز به باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از فناوری شارژ سریع سیمی ۳۰ وات موسوم‌به Dart Fast Charging پشتیبانی می‌کند. براساس اعلام رسمی ریل‌می، فناوری شارژ سریع Dart Fast Charging می‌تواند درصد باتری گوشی X50m 5G را در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۰ برساند. مدل پایه‌ی Realme X50m 5G با قیمت ۲۸۰ دلار در رنگ‌های آبی و سفید در دسترس قرار می‌گیرد. عرضه‌ی این گوشی از روز ۲۹ آوریل ۲۰۲۰ (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) در چین آغاز می‌شود. تاکنون خبری مبنی‌بر عرضه‌ی X50m 5G در بازارهای جهانی اعلام نشده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد گوشی ریل‌می X50m 5G دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، اوپو، هواوی و اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات