امکان تست اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به نصب در iOS 14 فراهم می‌شود

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل احتمالا قصد دارد قابلیتی جدید به سیستم‌عامل iOS 14 بیاورد که به‌لطف آن می‌توانید پیش از دانلود و نصب اپلیکیشن‌، آن را به‌شکلی محدود امتحان کنید.
تبلیغات

وب‌سایت 9to5Mac پس از بررسی بیلد اولیه‌ی iOS 14 در گزارشی اختصاصی از قابلیتی جدید برای این سیستم‌عامل پرده‌برداری کرد؛ اپل احتمالا در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل موبایلی خود به کاربران امکان می‌دهد بخش‌هایی از اپلیکیشن‌های اپ‌استور را بدون نصب آن‌ها، امتحان کنند. امکان انجام این کار از طریق اسکن کد QR وجود دارد. ظاهرا این قابلیت به‌لطف API جدید به‌‌کاررفته در iOS 14 اضافه می‌شود؛ 9to5Mac می‌گوید اپل در iOS 14 از API موردبحث با نام Clips یاد می‌کند.

Clips به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد محتوای تعاملی و پویا از اپلیکیشن‌هایشان به کاربران ارائه دهند؛ حتی اگر کاربران اپلیکیشن‌ها را روی دستگاه نصب نکرده باشند. بدین ترتیب وقتی کد QR خاصی را اسکن می‌کنید، پنجره‌ای کوچک روی صفحه به‌صورت شناور ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد با بخش‌هایی از اپلیکیشن تعامل داشته باشید. همچنین گفته می‌شود این پنجره‌ی کوچک امکان دانلود نسخه‌ی کامل اپلیکیشن را از اپ استور فراهم می‌کند. به‌علاوه اگر کد QR اپلیکیشنی را اسکن کنید که قبلا روی دستگاه نصب کرده‌اید، تجربه‌ی تعاملی یادشده در محیط داخلی خود اپلیکیشن به‌نمایش درمی‌آید. 

برای مثال فرض کنید کد QR مربوط به لینک یکی از ویدئوهای یوتیوب را دارید، اما اپلیکیشن یوتیوب را روی دستگاه نصب نکرده‌اید. در سیستم‌عامل iOS 14 به‌لطف API جدید Clips می‌توانید به‌راحتی کد را اسکن کنید تا ویدئو در قالب پنجره‌ای شناور روی صفحه ظاهر شود. بدین ترتیب نیازی نیست لزوما برای مشاهده‌ی ویدئو وارد وب‌سایت رسمی یوتیوب شوید. ظاهرا توسعه‌دهندگان به‌هنگام ساخت اپلیکیشن باید به‌صراحت مشخص کنند که کدام بخش‌ها از اپلیکیشن باید در قالب یک بسته به‌صورت OTA توسط iOS دانلود شود تا امکان برقراری تعامل با آن از سوی کاربر، وجود داشته باشد. 

امکان مشاهده‌ی بخش‌هایی از اپلیکیشن‌ها، به‌لطف API جدید Clips به iOS 14 می‌آید

9to5Mac در گزارش خود با ارجاع به کد iOS 14 ادعا می‌کند اپل در حال آزمایش قابلیت یادشده با اپلیکیشن‌های OpenTable ،Yelp ،DoorDash ،PS4 Second Screen و یوتیوب است. قابلیت جدید iOS 14 شباهت‌هایی به قابلیت Slices در سیستم‌عامل اندروید دارد. به‌لطف Slices، بخش‌هایی از اپلیکیشن در نتایج جست‌و‌جو و همچنین در دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌نمایش درمی‌آید.

اندروید قابلیتی دیگر به‌نام Instant Apps دارد که باعث می‌شود وقتی روی لینک اپلیکیشنی کلیک می‌کنید، نسخه‌ی سبکی از آن بارگذاری شود. 9to5Mac می‌گوید کدی که موردبررسی قرار داده تنها به یکپارچه‌شدن API جدید Clips با کدهای QR اشاره می‌کند. امروزه در تبلت آیپد و گوشی آیفون اگر روی لینک مربوط‌ به اپلیکیشنی که روی دستگاه نصب نکرده‌اید کلیک کنید یا به اسکن کد QR آن بپردازید، سیستم‌عامل شما را به سافاری هدایت می‌کند و لینک موردبحث در این مرورگر باز می‌شود. امکان ارائه‌ی لینک‌های یونیورسال از سوی اپلیکیشن‌ها وجود دارد؛ بنابراین وقتی اپلیکیشن را نصب کردید، با کلیک روی لینک موردنظر به‌جای انتقال به سافاری به خود اپلیکیشن منتقل می‌شود. 9to5Mac تأکید می‌کند امکان اجرای اپلیکیشن‌ها بدون نصب آن‌ها فعلا تنها از طریق اسکن کد QR وجود دارد؛ بنابراین فعلا نمی‌دانیم که اپل قصد دارد قابلیت جدید را با اسپات‌لایت (Spotlight)، سیری (Siri) یا دیگر بخش‌های iOS ادغام کند یا خیر. 

براساس گزارش‌های پیشین، iOS 14 جدید قرار است شامل بهبودهایی در iCloud Keychain، نمای جدید برای صفحه‌ی اصلی، اپلیکیشن جدیدی برای تناسب اندام، ویجت‌های واقعی روی صفحه‌‌ی اصلی و موارد دیگر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات