نوکیا 8.3 5G با دوربین چهارگانه زایس و ۶ گیگابایت رم معرفی شد

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
مطالعه 4 دقیقه
نوکیا 8.3 با ۶ یا ۸ گیگابایت رم، پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین چهارگانه‌ی ساخت زایس معرفی شد.
تبلیغات

HMD گلوبال ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از گوشی‌های هوشمند جدیدی پرده‌برداری کرد. این گوشی‌ها در ابتدا قرار بود طی کنفرانسی در رویداد MWC 2020  معرفی شوند؛ اما شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) کنگره‌ی جهانی موبایل را به تعطیلی کشاند تا بسیاری از شرکت‌ها مجبور شوند در رویدادی جداگانه به رونمایی محصولاتشان بپردازند. در بین گوشی‌های جدید نوکیا، بدون شک نوکیا ۸/۳ فایو جی (Nokia 8.3 5G) مهم‌ترین محصول به‌شمار می‌آید.

گوشی نوکیا ۸.۳ از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام استفاده می‌کند قدرت می‌گیرد که در بین پردازنده‌های میان‌رده، جزو بهترین‌ها است. گوشی جدید نوکیا با قیمت ۵۹۹ یورو عرضه می‌شود و به‌لطف مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها، محصولی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. یکی از نکات مهم مرتبط به این گوشی، پشتیبانی آن از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) است. 

Nokia 8.3 / نوکیا ۸.۳

طراحی ظاهری نوکیا 8.3 برای کسانی که گوشی‌های چند وقت اخیر نوکیا را دیده باشند، آشنا به‌نظر می‌رسد. در پنل پشتی دستگاه شاهد استفاده از شیشه‌ای براق و جذاب هستیم که به رنگی آبیِ خاصی مزین شده است. در همین قسمت از گوشی، دوربین چهارگانه‌ی گوشی با چینشی دایره‌ای به‌چشم می‌خورد. در این مجموعه‌دوربین، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با لنز F/1.89‌ ساخت زایس در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود.

دوربین دوم نوکیا ۸.۳ از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱/۴ میکرومتر و لنزی فوق عریض با F/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای به‌همراه فوکوس خودکار بهره می‌گیرد. در حالت فیلم‌برداری، دوربین یادشده از طریق فناوری ترکیب پیکسل‌ها، قادر به تولید پیکسل‌هایی ۲/۸ میکرومتری برای دستیابی به ویدئوی ۳ مگاپیکسلی است. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین اندازه‌ای معادل 1/2.43 اینچ دارد. 

نوکیا 8.3 / Nokia 8.3

نوکیا ۸.۳ از دو دوربین دیگر با حسگرهای ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای تشخیص عمق و ثبت عکس‌های ماکرو از فاصله‌ی بسیار نزدیک به‌کار می‌روند. این گوشی هوشمند از قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوعی نیز برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری استفاده می‌کند. قابلیت نرم‌افزاری جدید نوکیا، Action Cam نام دارد که شامل لرزش‌گیر هوشمند است و میزان نویز را در ویدئوها کاهش می‌دهد. دوربین فوق عریض نوکیا ۸.۳ با ارائه‌ی نسبت ۲۱:۹، می‌تواند ویدئوی پانوراما نیز ضبط کند. همچنین امکان اعمال رنگ‌بندی‌های خاص به‌صورت حرفه‌ای در ویدئوها وجود دارد تا کاربران بتوانند ویدئوهایی سینماتیک خلق کنند.

گوشی جدید نوکیا هنگام عرضه به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ مجهز خواهد بود. البته فراموش نکنید که این گوشی در حقیقت مبتنی‌بر اندروید وان است. نوکیا می‌گوید به‌مدت دو سال از گوشی جدیدش پشتیبانی نرم‌افزاری (دریافت نسخه‌ی جدید اندروید) می‌کند؛ در ضمن نوکیا ۸.۳ به‌مدت سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد. به‌عبارتی دیگر، نوکیا 8.3 سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را هم دریافت خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی امنیتی برای آن منتشر خواهد شد.

نوکیا 8.3 / Nokia 8.3

گوشی جدید نوکیا در دو مدل با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دسترس قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند در صورت تمایل، حافظه‌ی ذخیره‌سازی نوکیا ۸.۳ را از طریق کارت میکرو SD ارتقاء دهند. جدیدترین گوشی نوکیا برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۶/۸۱ اینچ با وضوح فول HD پلاس و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌گیرد. نوکیا از این نمایشگر با نام تجاری پیوردیسپلی (PureDisplay) یاد می‌کند.

قابلیت جدید و مهمی که قرار است به نوکیا ۸.۳ و دیگر گوشی‌های نوکیا بیاید، HMD Connect نامیده می‌شود. HMD Connect در واقع یک سرویس رومینگ جهانی به‌شمار می‌آید که در دستگاه گنجانده شده است. HMD با شمار زیادی از اپراتورهای موبایلی در کشورهای مختلف همکاری می‌کند تا امکان رومینگ داده را به‌صورت جهانی روی گوشی‌هایش در ۱۸۰ کشور دنیا، فراهم سازد. کاربران HMD Connect می‌توانند در این ۱۸۰ کشور، ۱ گیگابایت داده را با قیمت ۹/۹۵ یورو دریافت کنند.

نوکیا 8.3 / Nokia 8.3

نوکیا در گوشی ۸.۳ از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است. این گوشی از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C بهره می‌گیرد و از NFC هم پشتیبانی می‌کند. نوکیا ۸.۳ ابعاد ۱۷۱/۹ در ۷۸/۵۶ در ۸/۹۹ میلی‌متر و وزن ۲۲۰ گرم دارد. این گوشی هوشمند در تابستان پیش‌رو با قیمت ۵۵۹ یورو عرضه خواهد شد.

شما کاربران عزیز زومیت چه دیدگاهی در مورد نوکیا ۸.۳ دارید؟ آیا خرید آن با قیمت پایه‌ی ۵۵۹ یورویی را تصمیمی منطقی می‌دانید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات