نتایج آزمایش اولیه دو مورد مشکوک مبتلا به کروناویروس در قم، مثبت گزارش شد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، نتایج آزمایش اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا کروناویروس، مثبت گزارش شده است.
تبلیغات

دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت:

ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آن‌ها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد. در میان نمونه های ارسالی آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

جهانپور اضافه کرد: «مراحل بعدی آزمایش‌ها در حال انجام است و نتیجه‌ی قطعی آزمایش‌های نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.»

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درانتها تأکید کرد: «تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده‌اند؛ بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده‌ی ارائه‌ی خدمت است و همگی هموطنان عزیز به‌ویژه شهروندان قم، توصیه ‌ای بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن (پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.»

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار پستی در توییتر برخی از اقداماتی که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا در قم صورت گرفته را تشریح کرد.

وهاب‌زاده از قرنطینه شدن نزدیکان و افراد مرتبط با دو فردی که آزمایش‌های اولیه آن‌ها مثبت بوده خبر داد و تأکید کرد که هر دو فرد، ایرانی هستند.

روابط عمومی وزارت بهداشت به زومیت گفت که هنوز اطلاعات بیشتری در دست نیست و هرگونه خبری درارتباط‌با ابتلای شهروندان به ویروس کرونای جدید ازطریق وب‌سایت این وزارت منتشر خواهد شد. جهانپور پیش‌تر نیز به زومیت گفته بود: «باتوجه به حساسیت موضوع شیوع کرونا در کشور، این روزها شاهد انتشار شایعات گسترده‌ای در فضای مجازی هستیم. در همین راستا باتوجه به هماهنگی‌هایی که در بدنه‌ی دولت انجام شده است، به این توافق رسیدیم که اخبار ویروس کرونا تنها از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت منتشر شود. به‌همین دلیل از کاربران خواهشمندیم برای پیگیری اخبار به وب‌سایت رسمی وزارت بهداشت با آدرس behdasht.gov.ir مراجعه کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات