اینترنت 6G می‌تواند سرعتی معادل ۸۰۰۰ برابر اینترنت 5G داشته باشد

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که اینترنت 5G در بسیاری از کشورها هنوز عملی نشده است، خبر می‌رسد محققان چینی مشغول کار روی نسل بعدی اینترنت بی‌سیم، یعنی 6G هستند.
تبلیغات

وزارت علوم و تحقیقات چین اخیرا تحقیقات مقدماتی برای توسعه‌ی شبکه‌ی 6G را آغاز کرده است. متخصصان معتقدند سرعت 6G می‌تواند به یک ترابایت‌بر‌ثانیه یا ۸۰۰۰ برابر سرعت 5G برسد.

ده‌ها محقق و متخصص شامل دو گروه، گروهی از مدیران وزارتخانه‌های مرتبط و گروهی متشکل از ۳۷ متخصص از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های تحقیقاتی و فناوری دراین‌زمینه شروع به کار کرده‌اند؛ اما هنوز با استقرار این شبکه سال‌ها فاصله است. باید یادآوری کرد کار توسعه‌ی شبکه‌های 5G امروزی که در بسیاری از کشورها در حال خدمت‌رسانی هستند، از سال ۲۰۰۸ آغاز شد.

همان‌طورکه 5G امروزه با اینترنت اشیاء دست در دست هم دارند یا حداقل این‌گونه تصور می‌شود، ظهور 6G هم به‌احتمال زیاد دیدگاهی کاملا جدید از شبکه‌ی اینترنت بی‌سیم به ما می‌دهد. ازآنجاکه هنوز از شبکه‌ی 6G فاصله داریم، موارد استفاده از این شبکه با سرعت این‌چنینی هنوز مشخص نیست.

دکتر مهیار شیروانی‌مقدم، از دانشگاه سیدنی، در‌این‌باره می‌گوید:

از نظر تئوری، شبکه‌‌ی 6G می‌تواند سرعتی برابر با یک ترابایت‌برثانیه یا ۸۰۰۰ گیگابیت بر‌ثانیه داشته باشد. این جریان می‌تواند روابط جدیدی از ارتباط انسان با فناوری را ایجاد و آن را متحول کند. برای مثال، با کمک شبکه‌ی 6G می‌توان وسایل مختلف را با استفاده از فرمان‌های مغز کنترل و استفاده کرد.

اگر بخواهیم سرعت 6G را تخمین بزنیم، می‌توانیم بگوییم این شبکه امکان می‌دهد ۴۰ تا ۵۰ فیلم با کیفیت 4K را در یک ثانیه دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات