زیلینک، ابزاری ساده‌ برای نمایش اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
زیلینک ابزار رایگان ایرانی است که به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات شخصی خود را با ظاهری بهینه‌سازی‌شده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
تبلیغات

شبکه‌های اجتماعی امروز به بخشی جدانشدنی از زندگی کاربران دنیای فناوری تبدیل شده‌اند. کاربران امروزی سهم عمده‌ای از ارتباطات خود را به‌کمک این شبکه‌ها برقرار می‌کنند و اطلاعات خود را بیش از هر مکانی در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

بخش اطلاعات شخصی یا Bio در شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام و توییتر، اهمیت بالایی برای کاربران شخصی و تجاری سرویس‌ها دارد. افراد و سازمان‌هایی که عضو این شبکه‌ها هستند، اطلاعات کلی تماس را در بخش توضیحات وارد می‌کنند. اکثر کاربران تمایل دارند تا حداکثر اطلاعات ارتباطی ممکن را در بخش مشخصات وارد کنند، چون شبکه‌های اجتماعی را مانند کانال‌هایی برای ارتباط هرچه بیشتر با مخاطب و جذب مشتری می‌دانند.

بخش مشخصات اینستاگرام و توییتر، محدودیت‌های متعددی همچون تعداد کاراکتر، تعداد لینک و موارد دیگر دارد. سرویس‌های متعددی راه‌اندازی شده‌اند که با ارائه‌ی یک لینک به کاربر و ثبت آن در بخش مشخصات، به‌نوعی محدودیت‌ها را از بین می‌برند. ازمیان سرویس‌های داخلی و رایگان می‌توان به زیلینک (ZiLink) اشاره کرد. مصطفی الهیاری، طراح زیلینک آن را به‌عنوان ابزار رایگانی معرفی می‌کند که یک صفحه‌ی اختصاصی با لینک منحصربه‌فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اطلاعات شخصی موردنظر شامل عکس، توضیحات، لینک‌های کاربردی، راه‌های تماس و موارد دیگر را در یک صفحه با طراحی ساده به مخاطبان نمایش دهند.

زیلینک / ZLink

کاربران زیلینک پس از ثبت‌نام و دریافت لینک اختصاصی می‌توانند به‌جای یک لینک در بخش مشخصات شبکه‌های اجتماعی، پلی به لینک‌ها و صفحات متعدد خدمات ایجاد کنند. کاربر می‌تواند مواردی همچون شماره‌ی تماس، وب‌سایت، فروشگاه اینترنتی، محصولات،‌ پروفایل در شبکه‌های دیگر و موارد مشابه را در صفحه‌ی زیلینک خود وارد کند و درنهایت لینک اختصاصی را در بخش مشخصات به اشتراک بگذارد. طراحی زیلینک به‌گونه‌ای است که در زمان مشاهده با گوشی‌های هوشمند، بهترین نمایش صفحه‌ی شخصی را ارائه کند.

فروشگاه‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و ارتباط با آن‌ها بهره می‌برند، بهترین کاربران بالقوه برای زیلینک هستند. آن‌ها می‌توانند در بخش مشخصات صفحه‌ی اینستاگرام یا توییتر خود، لینک زیلینک را وارد کرده و به‌راحتی اطلاعات تماس، آدرس یا موارد دیگر را در آن طراحی کنند. تفاوت اصلی زیلینک با سرویس‌های مشابه خارجی مانند Linktree یا Link.bio، در رایگان بودن آن است. سرویس‌های خارجی در بخش رایگان خود محدودیت تعداد لینک یا موارد دیگر دارند، اما الهیاری در طراحی رایگان زیلینک، کمترین محدودیت را قرار داد. به‌علاوه طراحی بومی آن برای کاربر ایرانی چشم‌نواز‌تر به‌نظر می‌رسد. البته الهیاری تصمیم دارد تا سرویس زیلینک را به‌زودی برای کاربران خارج از ایران نیز ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات