مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم برای کاربران ویندوز و مک منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت مطابق وعده‌ای که داده بود، ۱۵ ژانویه به‌طور رسمی مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم را منتشر کرد و در اختیار کاربران قرار داده است.
تبلیغات

مایکروسافت ۱۵ ژانویه به‌طور رسمی مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم را منتشر کرد. این مرورگر با یک لوگوی جدید همراه شده است. مرورگر Edge Chromium در حال حاضر از صفحه‌ی رسمی مایکروسافت قابل دانلود است و از سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، macOS، ویندوز ۱۰، ویندوز ۸/۱، ویندوز ۸ و حتی ویندوز پشتیبانی نشده‌ی ۷ پشتیبانی می‌کند. البته هنوز اعلام نشده که این مرورگر جدید تا چه زمانی از ویندوز ۷ پشتیبانی خواهد کرد.

مرورگر Edge مبتنی بر کرومیوم با ویژگی‌هایی جدید ارائه شده که می‌توان به قابلیت حفظ حریم خصوصی، بهینه‌سازی برای ویندوز ۱۰، امنیت در سطح شرکتی، پشتیبانی از افزونه‌های مرورگر کروم و دسترسی به افزونه‌ها از طریق Microsoft Store یا Chrome Web Store اشاره کرد. مانند همه‌ی مرورگرهای مدرن، Edge نیز دارای گزینه‌های مختلفی برای محافظت از کاربران است و از قابلیت محافظت در برابر ردیاب‌های آنلاین نیز بهره برده است. از سوی دیگر قابلیت‌هایی چون حالت مطالعه، امکان تعویض پروفایل و هر قابلیت کاربردی دیگری که انتظار داریم، در این نسخه ارائه شده است و اگر به‌دنبال یک مرورگر جدید و مدرن هستید حتما این نسخه جدید Edge را دانلود و نصب کنید.

مرورگر Edge Chromium از یک ویژگی جالب دیگر هم بهره برده که برای کاربران سازمانی بسیار کاربردی خواهد بود این ویژگی درواقع حالت اینترنت اکسپلورر است که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا سایت‌های قدیمی را به‌راحتی باز کنند. همچنین این مرورگر از پخش ویدیو‌های 4K نتفلیکس با پشتیبانی از Dolby Atmos و Dolby Vision برخوردار است، بطوریکه در مقایسه با کروم یک مزیت به شمار می‌رود. به‌طور کلی با تسلط مایکروسافت بر ویندوز، می‌توان گفت که مرورگر اج فرصت و موقعیت بهتری نسبت به دیگر مرورگرها دارد و این یک واقعیت است که اج مبتنی بر کرومیوم اکنون سازگارتر از همیشه ارائه شده است.

اج مبتنی بر کرومیوم

مایکروسافت ادعا می‌کند که نسخه‌ی جدید Edge دوبرابر سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی این مرورگر بوده و این سرعت به لطف پلتفرم کرومیوم صورت گرفته است. به‌هرجهت باید ببینیم این مرورگر در مقابل رقبایی مانند Firefox و Chrome چگونه خود عمل خواهد کرد.

از نظر فنی مرورگر جدید مایکروسافت، درواقع ۷۹اُمین نسخه پایدار Edge است و نسخه‌ی Edge 80 قرار است در ماه فوریه ارائه شود و در نهایت نیز به‌روزرسانی‌های منظم هر ۶ هفته در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

کاربران ویندوز ۱۰ در هفته‌های آینده به‌صورت خودکار این مرورگر جدید را دریافت خواهند کرد اما امکان دانلود دستی این مرورگر نیز وجود خواهد داشت. کاربرانی هم که نسخه‌ی قدیمی Edge را نصب کرده‌اند، می‌توانند نسخه جدید این مرورگر را با حفظ برخی اطلاعات شخصی، جایگزین نسخه‌ی قبلی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات