گوشی‌های ساده‌‌ی پاناسونیک با سیستم هشدار درد و نمایشگر بزرگ مناسب سالمندان معرفی شدند

یک‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
در رویداد ایفا ۲۰۱۹، پاناسونیک گوشی‌های ساده‌ی جدیدی را با کلید هشدار درد برای استفاده‌ی سالمندان و کودکان معرفی کرد.
تبلیغات

تلفن‌های غیر‌هوشمند پاناسونیک در سال ۲۰۱۹ برای افرادی مانند سالمندان و کودکان که می‌خواهند گوشی‌هایشان پیچیدگی کمتری داشته‌ باشد، گزینه‌ی ایده‌آلی به‌نظر می‌رسد. جالب‌ترین ویژگی در این گوشی‌ها، سیستم هشدار درد (Distress-Alert) است که می‌تواند جان فرد را نجات دهد.

گوشی غیر‌هوشمند چیست؟

اشخاص بالای ۳۰ سال این گوشی‌ها را که در سه‌ نوع مختلف فروخته می‌شد، حتما به‌یاد می‌آورند. تلفن‌های معمولی با نام رایج Candy bar و تاشو و نوعی دیگری از تاشو با نام پوسته‌صدفی (Clam Shell) که تفاوت آن در لولای بیرون‌زده‌اش بود. این دست از تلفن‌ها با گوشی‌های هوشمند در چندین مورد تفاوت اساسی دارند. عمر باتری گوشی‌های ساده برخلاف گوشی هوشمند که تنها چند ساعت شاژردهی دارند، به هفته‌ها می‌رسد. ارزان و دم‌دست هستند. حریم خصوصی افراد در گوشی‌های غیر‌هوشمند درمعرض خطر نیست و از همه‌ مهم‌تر برای کودکان و سالمندان گزینه‌ی ایده‌آلی هستند.

گوشی‌های ساده‌ای که پاناسونیک در سال ۲۰۱۹ قصد دارد عرضه‌ کند، چهار مدل است: مدل پوسته‌صدفی TU456، مدل تاشو پوسته‌صدفی TU466 (تفاوت آن با مدل قبلی در مجهزبودن به تراشه‌ی GPS و پایه‌ی نگه‌دارنده هنگام شارژ است)، مدل معمولی TU110 و مدل TU150، برادر بزرگ‌تر مدل TU110.

panasonic tu466

مدل‌های TU456 و TU466

مدل‌های TU456 و TU466 پاناسونیک گوشی‌های تقریبا غیر‌هوشمندی از نوع تاشو پوسته‌صدفی هستند و تمامی نیازهای فرد کهن‌سال را رفع می‌کنند. فشردن کلیدهای فیزیکی TU456 باعث ایجاد صدای کلیک رضایت‌بخشی می‌شود که واردکردن شماره در این گوشی را تجربه‌ای وابسته‌ به لمس و فشار جلوه می‌دهد. نمایشگر LCD در این گوشی بزرگ است و روشنایی زیادی دارد و دربرابر نور مستقیم آفتاب نیز خوانا است و حروف را با فرمت بزرگ نشان می‌دهد. این گوشی مناسب افرادی است که دچار اختلال بینایی هستند.

همانند سایر گوشی‌‌های معرفی‌شده در این مطلب، ویزگی برجسته‌ی این گوشی کلیدی برای تماس‌های اضطراری است که در پنل پشتی دستگاه جا خوش کرده. هنگام فشار و نگه‌داشتن آن، سیستم هشداردهنده‌ی درد مبتنی‌بر پیام کوتاه فعال می‌شود. این سیستم به‌سرعت تماس‌هایی را با پنچ مخاطب از پیش تعریف‌شده برقرار می‌کند. این پنج مخاطب ممکن است از اعضای خانواده یا از دوستان صاحب گوشی باشند. اگر اولین مخاطب پاسخ‌ نداد، دستگاه‌های TU456 و TU466 به‌صورت چرخشی تا زمانی‌که یکی از پنج مخاطب ذکر‌شده تلفن خود را پاسخ دهد، تماس برقرار می‌کند. در‌صورتی‌که هیچ‌یک از مخاطبان پاسخ‌گو نباشد، دستگاه پیامکی را به‌صورت خودکار به این افراد ارسال می‌کند. محتویات پیامک در TU466 حاوی مختصات GPS است؛ گوشی TU456 فاقد GPS و از این گزینه بی‌بهره نیست.

همراه‌ با شارژدهی دوهفته‌ای، قابلیت‌های پیامکی، ساختار زمخت و مکانیزم تاشو پوسته‌صدفی گوشی که از صفحه‌‌نمایش محافظت و از هرگونه صدمه‌ای به بدنه جلوگیری می‌کند، این دو گوشی هنگام بسته‌شدن، نشانگرهای وضعیتی برای باتری و تماس و پیامک دارند.

panasonic tu466

مدل‌های معمولی TU110 و TU150

مدل‌های TU110 و TU150 ساده‌ترین تلفن‌های پاناسونیک هستند. هر دو آن‌ها سبک و بادوام‌اند و دقیقا همانند فیچرفون‌ها، عمر باتری بسیار زیادی دارند. همانند گوشی‌های تاشو ذکرشده، این گوشی‌ها قابلیت‌های نیمه‌هوشمندی مانند ارسال و دریافت ایمیل را ندارند و منحصرا برای استقامت و سهولت در استفاده طراحی شده‌اند.

همان‌گونه که از شماره‌ی درج‌شده روی مدل‌های این دو دستگاه پیدا است، مدل TU110 باریک‌تر بوده و مناسب برای استفاده‌ی کودکان است. درمقابل، مدل TU150 با صفحه‌‌کلید عریض خود و با فرمت بزرگ حروف، برای سالمندان و کسانی گزینه‌ی ایده‌آلی هستند که در بینایی خود دچار مشکل هستند. همانند مدل‌های تاشو، این دو گوشی معمولی نیز کلیدی برای تماس اضطراری دارند. در‌حالی‌که پاناسونیک به‌وضوح دکمه‌ی اضطراری را برای استفاده‌ی افراد مسن تعبیه کرده، برای کاربران جوان‌تر نیز ابزار کاربردی محسوب می‌شود. به‌ همین ترتیب، سری TU مناسب تمامی افرادی است که احتمال دارد به کمک‌ احتیاج داشته‌ باشند و به‌دنبال تلفن‌هایی مطمئن هستند.

panasonic tu466

این چهار مدل گوشی در بسیاری از کشورهای اروپای‌غربی ازجمله روسیه و احتمالا بریتانیا فروخته خواهند‌ شد. قیمت TU456 ،TU150 ،TU110 و TU466 به‌ترتیب تقریبا ۴۰، ۵۰، ۷۰ و ۸۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات