کاوه؛ انتخاب و استفاده از یک گاوصندوق خانگی

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انواع مختلفی از گاوصندوق‌ها مانند گاوصندوق های ضدآب و مقاوم در برابر آتش جهت حفاظت از دارایی‌های شما به فروش می‌رسند.
تبلیغات

گاوصندوق های خانگی ممکن است مکان مناسبی برای نگه‌داری تمامی دارایی‌ها مانند جواهرات، سکه‌ها و عتیقه‌های قدیمی و امثال باشند. برای این گونه موارد بهتر است از صندوق امانات بانک که امنیت بیشتری را برای شما حاصل می‌کند استفاده کنید، اما اگر دنبال گاوصندوق خانگی هستید که مواردی مثل عکس‌های خانوادگی، شناسنامه، پاسپورت و مدارک مالیاتی یا موارد دم‌دستی خود را در آن نگه‌داری کنید، یک گاوصندوق ارزان خانگی می‌تواند راهگشا باشد. یک راه ساده برای تشخیص اینکه گاوصندوق مورد نیاز شما چقدر بزرگ باشد، این است که ابعاد وسایلی که قرار است داخل آن قرار دهید را اندازه‌گیری کنید.

یک گاوصندوق نرمال معمولا بین ۱/۲ تا ۱/۳ فوت مکعب حجم دارد که یک کاغذ A4 به‌راحتی در سطح آن بدون نیاز به تاشدن قرار می‌گیرد.

خطرات احتمالی را در نظر بگیرید.

بیشتر گاوصندوق های خانگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از محتویات خود در برابر آتش یا دزد یا هر دو حفاظت کنند، بعضی از آن‌ها هم در برابر رطوبت مقاوم هستند. بعضی از این گاوصندوق‌ها توسط مؤسسات مستقل مانند UL یا مؤسسه ETL مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در زیر به بعضی از آزمایش‌هایی که این مؤسسات روی گاوصندوق ها انجام می‌دهند، اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت در برابر آتش

آتش سوزی اولین نگرانی بسیاری از خریداران است. براساس پژوهش‌های مؤسسات معتبر بین‌المللی، هر شخص حداقل ۲۵ درصد احتمال مواجه‌شدن با مواردی از آتش سوزی در منزل خود را دارد، همین درصد کافی است.

نگرانی‌های خریداران نسبت به وقوع آتش‌سوزی تا جایی است که مؤسسه UL گاوصندوق‌ها را براساس مقاومت مواد مورد استفاده در آن‌ها و مدت زمانی‌که قادر به محافظت از محتویات گاوصندوق هستند، دسته‌بندی می‌کنند. به‌عنوان مثال، گاوصندوقی که برای نگه‌داری اسناد و مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرد، در شرایط آتش سوزی نباید دمای داخل آن‌ها از ۳۵۰ درجه فارنهایت بیشتر شود. اگر دنبال گاوصندوقی هستید که می‌خواهید جهت قرار دادن نوارهای ویدیویی سه و نیم میلیمتری از آن استفاده کنید دمای داخل گاو صندوق نباید از ۱۵۰ درجه فارنهایت بیشتر شود و اگر قرار است که هارد و دی وی دی که بسیار حساس‌تر هستند در آن قرار دهید، نباید دمای داخلی گاوصندوق  از ۱۲۵ درجه فارنهایت فراتر برود. این اطلاعات باید روی هر گاوصندوق یا بسته‌بندی آن ذکر شده باشد.

  • تست های محافظت در برابر سارقین یا باز شدن

امتیازبندی در صندوق های ضدسرقت کمتر انجام گرفته، اما در صندوق‌های خانگی متداول‌تر است و این‌گونه صندوق ‌ها بیشتر برای موارد تجاری مانند: جواهر فروشی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این‌گونه صندوق‌ ها در برابر ابزارهای مختلف کوره یا حتی انفجار مورد آزمایش قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال، گاوصندوقی که دارای استاندارد atl-15 است، قادر است به مدت ۱۵ دقیقه در برابر دزدی که ابزار بازگشایی در اختیار دارد مقاومت کند. بعضی از گاوصندوق‌ها قابلیت پیچ شدن به زمین را دارند، بعضی از مدل‌ها هم قابلیت نصب در دیوار و کف را دارند و با این روش کار را برای دزدان که عجله‌ی خروج از منزل را دارند، سخت خواهند کرد. گاوصندوق کاوه ضد سرقت یکی از نمونه‌های مقاوم است که طبق ادعای شرکت، موفق به دریافت گواهینامه ATL-30 شده است.

گاوصندوق ضد آب

ضد آب بودن گاوصندوق نیز علاوه بر خاصیت ضد آتش بودن و ضد سرقت بودن، به یکی از قابلیت‌های جدید صندوق‌های امروزی تبدیل شده است.

نوع قفل گاوصندوق

قفل‌‌های مرسوم مورد استفاده در سه نوع کلیدی و مکانیکی و قفل دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. سعی کنید از صندوق‌هایی که دارای قفل ترکیبی هستند استفاده کنید.

گاوصندوق کاوه با حدود یک قرن فعالیت در زمینه‌ی تولید انواع گاوصندوق نقش مهمی در جهت تأمین امنیت اموال و دارایی های مردم عزیز ایران داشته است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت زیر مراجعه بفرمایید.

www.kavehsafe.com

شماره تماس: 02166757600

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات