طراح سابق اینفینیتی و بی ام و به کیا پیوست

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کریم حبیب، طراح سابق شرکت‌های خودروسازی بی‌ام‌و و دایملر و اینفینیتی، به کیا پیوست.
تبلیغات

کریم حبیب اینفینیتی را به مقصد کیا ترک کرد و قرار است به‌عنوان معاون ارشد مدیر مرکز طراحی کیا مشغول به کار شود. حبیب از اکتبر کار خود را در کره‌جنوبی آغاز خواهد کرد. وی با بیش از دو دهه تجربه در پیشبرد پروژه‌های بزرگ در چند برند لوکس خودروسازی، زیرنظر لوک دانکرروولک، معاون و مدیر ارشد طراحی گروه هیوندای موتور، فعالیت می‌کند و به تعیین استراتژی و جهت‌دهی طراحی و نظارت بر کار واحدهای مختلف کمک خواهد کرد.

کریم حبیب طراح کیا / karim habib kia designer

کریم حبیب در این باره گفت:

کیا برندی در حال رشد و جاه‌طلب است و در مسیری مشخص به‌سمت فناوری و تولید خودرو الکتریکی حرکت می‌کند. بسیار خوشحالم که بخشی از این تحولات برای تقویت بیشتر برند کیا در آینده‌‌ای پر از چالش‌ها و فرصت‌ها باشم. آماده‌ی همکاری با لوک دانکروولک هستم که سال‌های زیادی است کارش را تحسین می‌کنم و همچنین تیم طراحی کیا که طراحی‌های بسیار چشمگیری ایجاد کرده است.

حبیب قبل از آمدن به کیا، بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ مدیر طراحی اینفینیتی بود. در سال ۲۰۱۱، رئیس طراحی بخش خارجی خودروهای بی‌ام‌و بود و یک سال بعد، به‌عنوان مدیر بخش طراحی معرفی شد. حبیب همچنین از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در دایملر و مرسدس بنز به‌عنوان مدیر ارشد طراحی پیشرفته مشغول به کار بود؛ اما کار خود را در سال ۱۹۹۸ در بی‌ام‌و آغاز کرده بود.

کریم حبیب طراح کیا / karim habib kia designer

طراح ۴۹ ساله جدید کیا متولد لبنان است و در دانشگاه مک‌گیل کانادا در رشته‌ی مهندسی مکانیک و در کالج طراحی و هنر کالیفرنیا در رشته‌ی طراحی حمل‌ونقل تحصیل کرد. حبیب به زبان‌های انگلیسی‌، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی مسلط است. کریم حبیب در طول فعالیت گسترده‌ی خود، مسئولیت طراحی بی‌ام‌و X3 ،X6، نسل قبلی بی‌ام‌و سری ۷، سری ۶ گرن‌کوپه، خودرو مفهومی X2 و CS و CSL Homage، مرسدس بنز کلاس C و جدیدترین مدل‌های اسمارت و بسیاری از خودروهای دیگر را برعهده داشت.

لوک دانلکروولک در این زمینه گفت:

کریم حبیب با پیشینه‌ی بین‌المللی و تجربه‌ی جهانی خود برای برند کیا سرمایه‌ای ارزشمند خواهد بود. ما از استعداد و تجربه‌ی کریم بسیار قدردانی می‌کنیم. او در برهه‌ای مهم به کیا می‌پیوندد تا این برند را به‌سمت آینده‌ی حمل‌ونقل هدایت و تیم طراحی جوان و باانگیزه کیا را تقویت کند؛ تیمی که موفق شده است جوایز بین‌المللی متعددی را در طراحی کسب کند. 

سوابق برجسته‌ی کریم حبیب عبارت‌اند از:

  • ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹: مدیر ارشد واحد طراحی اینفینیتی
  • ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷: مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و
  • ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲: مدیر واحد طراحی خارجی خودروهای بی‌ام‌و
  • ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱: مدیر ارشد طراحی پیشرفته دایلمر در آلمان
  • ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹: مدیر طراحی پیشرفته بی‌ام‌و
  • ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷: طراح ارشد بی‌ام‌و
  • ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳: طراح بیرونی / داخلی خودرو در بی‌ام‌و
  • تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات