پیکاپ جدید پژو با همکاری چانگان ساخته خواهد شد

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پژو با معرفی یک پیکاپ جدید که به همکاری چینی‌ها ساخته خواهد شد، به‌عنوان رقیبی برای تویوتا هایلوکس وارد بازار می‌شود.
تبلیغات

پژو با همکاری شرکت چینی چانگان قصد دارد وانتی را برای رقابت با تویوتا هایلوکس تولید کند. این وانت برای بازارهای آمریکای جنوبی و خاورمیانه تولید خواهد شد. پژو و تویوتا در حال حاضر برای تولید تویوتا Proace در قاره‌ی اروپا با یکدیگر همکاری دارند. این دو خودروساز ژاپنی و فرانسوی از سال ۲۰۰۵ در تولید خودروهای سیتروئن C1، پژو ۱۰۸ و تویوتا آیگو با یکدیگر همکاری کرده و از پلتفرم‌های مشترکی استفاده کرده بودند اما این همکاری در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید.

Peugeot pickup

در ماه‌های آتی، پژو از یک وانت دو کابین در ابعاد تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رونمایی خواهد کرد که فعلا تصاویری جاسوسی از این خودرو وجود دارد. هر دو خودروساز چانگان و پژو این وانت تولید مشترک را با برندهای خود رونمایی خواهند کرد. چانگان وانت خود را در سال ۲۰۲۰ و پژو نیز در سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید خواهند کرد. پژو در حال حاضر یک وانت دو کابین براساس نیسان ناوارا D22 را از سال ۲۰۱۷ در بازار آفریقا به فروش می‌رساند.

Peugeot pickup

 مدل ساخت پژو این وانت جدید در بازار استرالیا به فروش نخواهد رسید چون این خودرو با استانداردهای زیست‌محیطی و آلایندگی این کشور سازگار نیست. پژو اولین وانت خود را در سال ۱۹۴۶ تولید کرد و حالا با گذشت بیش از ۶۰ سال از آن زمان دوباره تصمیم به تولید وانت گرفته است.

Peugeot pickup

گروه پژو-سیتروئن از سال ۲۰۱۰ با شرکت چانگان همکاری دارند و چانگان از سال ۲۰۱۴ برخی مدل‌های سیتروئن که مخصوص بازار چین هستند را تولید می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا چانگان وانت پژو را در کشور چین تولید خواهد کرد یا اینکه این خودرو به‌صورت CKD برای مونتاژ نهایی به آمریکای لاتین ارسال خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات