سوئیفت 5، سوئیفت 3 و اسپایر C ایسر با پردازنده آیس لیک معرفی شدند

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
سوئیفت ۵ و سوئیفت ۳ و سری اسپایر C ازجمله محصولاتی بودند که ایسر در ایفا ۲۰۱۹ رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسر در رویداد ایفا امسال حضور گسترده‌ای داشت و در کنفرانس خبری خود، محصولات مختلفی رونمایی کرد. نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ‌های سوئیفت ۳ و سوئیفت ۵ ازجمله محصولات جدید این شرکت بودند.

هر دو لپ‌تاپ از نظر قدرت و عملکرد در مقایسه با نسل قبلی‌شان پیشرفت چشمگیری کرده‌اند و از دهمین نسل پردازنده‌های اینتل با نام آیس لیک (Ice Lake) بهره می‌برند. سوئیفت ۵ پیشرفت دیگری نیز کرده و آن امکان انتخاب پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا MX250 است. نسخه‌ی فاقد کارت گرافیک نیز از پردازنده‌ی گرافیکی Iris Pro اینتل بهره می‌برد.

سوئیفت ۵ از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) با قیمت ۹۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی جدید این محصول نیز همانند قبل از بدنه‌ای منیزیمی بهره می‌برد که به‌کمک آن وزن بسیار سبکی دارد. لپ‌تاپ مذکور کمتر از ۹۹۰ گرم وزن و ۱۴.۹۵ میلی‌متر ضخامت دارد. ایسر سوئیفت ۵ را سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی می‌نامد.

سوئیفت 5

در داخل بدنه‌ی سبک سوئیفت ۵، یکی از پردازنده‌های نسل دهم اینتل با نام Core i7-1065G7 قرار گرفته است. محصول مذکور به ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی M2 با کانکتور PCIe مجهز شده و باتری آن می‌تواند با هربار شارژ بیش‌ از ۱۲.۵ ساعت دوام بیاورد. این عملکرد باتری در مقایسه با نسخه‌ی قبلی دستگاه بهبود یافته است؛ به‌گونه‌ای که باتری نسخه قبل تنها ۹ ساعت در استفاده‌ی عادی دوام می‌آورد. درگاه USB 3.1 Type-C در این محصول قرار دارد که از Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند. سوئیفت ۵ از باند دوگانه وای‌فای ۶ اینتل و Windows Hello بهره می‌برد که حسگر اثرانگشت نیز بدین‌منظور در زیر کیبورد دستگاه قرار دارد.

سوئیفت ۳ از نوامبر (آبان و آذر) با قیمت ۷۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. وزن این محصول درحدود ۱.۲ کیلوگرم و ضخامتش ۱۵.۹۵ میلی‌متری است که لپ‌تاپی سبک و باریک به‌حساب می‌آید.

سوئیفت 3

در این لپ‌تاپ هم کاربران می‌توانند بین دهمین نسل از پردازنده اینتل با نام Core I7-1065G7 و پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce MX250 یکی را انتخاب کنند. نسخه‌ی فاقد تراشه‌ی گرافیکی مجزا نیز از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris Plus اینتل بهره می‌برد. ایسر برای سوئیفت ۳، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته است. باتری دستگاه در استفاده‌ی عادی تا ۱۲.۵ ساعت دوام می‌آورد و پورت‌ها و اتصال وای‌فای آن با سوئیفت ۵ یکسان است.

Aspire C

ایسر در ایفا ۲۰۱۹ سری جدید اسپایر C را نیز رونمایی کرد. کامپیوتر بدون کیس جدید در سه نسخه ۲۲ و ۲۴ و ۲۷ اینچی روانه‌ی بازار می‌شود. این محصولات از پردازنده‌ی نسل دهم Intel Core بهره‌مند است که امکان انتخاب پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا MX130 نیز وجود دارد.

سری جدید اسپایر C با دو نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه است که کاربران می‌توانند براساس نیازشان، یکی را انتخاب کنند. ایسر برای اسپایر C امکان انتخاب دو ترابایت M.2 NVMe SSD و دو ترابایت HDD 2.5 میلی‌متری را فراهم کرده است. همچنین، تا ۳۲ گیگابایت رم در این دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شود. چهار پورت نسل اول USB 3.1 در اسپایر‌ C قرار دارد و از بهار امسال روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت نسخه ۲۴ اینچی آن ۷۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات