گیک بنچ 5 رسما معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی پنجم ابزار معروف بنچمارک موسوم به گیک‌بنچ منتشر شد. این نسخه فقط از پردازنده‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

پرایمِیت‌لپ، شرکت سازنده‌ی پلتفرم گیک‌بنچ، جدیدترین نسخه‌ی ابزار بنچمارک خود را معرفی کرد. گیک‌بنچ ۵ هم‌اکنون برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک اواس و آی‌اواس دردسترس قرار گرفته است و تا چند روز آینده برای اندروید نیز منتشر خواهد شد.

سازندگان این ابزار اعلام کرده‌‌اند در نسخه‌ی جدید، محاسبات مربوط به پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی با روشی کار می‌کند که شرایط اجرای جدیدترین اپلیکیشن‌ها را مدل‌سازی می‌کند. افزون‌براین، نسخه‌ی جدید گیک‌بنچ در سیستم‌عامل مک‌ اواس از حالت تیره نیز پشتیبانی می‌کند و این ویژگی تا اواخر سال جاری به نسخه‌ی iOS 13 نیز اضافه خواهد شد.

geekbench 5 / گیک بنچ ۵

گیک‌بنچ ۵ دیگر از پردازنده‌ها و سیستم‌عامل‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی‌کند. حذف این قابلیت باعث شده است با بهره‌گرفتن از مجموعه داده‌های بزرگ‌تر و زمان اجرای طولانی‌تر، امکان انجام آزمون‌های بهتر را پلتفرم گیک‌بنچ فراهم کند. از دیگر بهبودهای اعمال‌شده در نسخه‌ی جدید گیک‌بنچ، می‌توان به بررسی دقیق‌تر نقش حافظه‌ و تأثیر آن بر عملکرد پردازنده‌ی مرکزی اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید پلتفرم مذکور حالت جدید بنچمارک چندتِرِدی است که به گیک‌بنچ ۵ اجازه می‌دهد عملکرد اپلیکیشن‌هایی را بهتر ثبت کند که از این ویژگی بهره می‌برند.

روش محاسبه‌ی عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی نیز در گیک‌بنچ ۵ تغییر کرده است. این ابزار حالا از Vulkan ،CUDA ،Metal و OpenCL پشتیبانی می‌کند. پلتفرم اشاره‌شده آزمون‌های بنچمارک جدیدی را اجرا می‌کند که الگوریتم‌های بهبود سرعت پردازنده‌ی گرافیکی را مدل‌سازی می‌کند؛ به‌ همین دلیل، اگر گوشی‌های هوشمند با استفاده از شیوه‌های نرم‌افزاری قدرت پردازنده‌ی گرافیکی را ارتقا دهند، گیک‌بنچ ۵ این مورد را شناسایی می‌کند. با تغییر کامل فرایند محاسباتی در نسخه‌ی جدید این پلتفرم، امکان مقایسه‌ی امتیاز‌های ثبت‌شده‌ی نسخه‌ی ۵ با نسخه‌ی ۴ و نسخه‌های قدیمی‌تر وجود ندارد. 

دیدگاه شما درباره‌ی نسخه‌ی جدید گیک‌بنچ چیست؟ آیا از این ابزار استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات