مک‌ بوک ایر جدید احتمالا از پردازنده‌ی نسل دهم اینتل استفاده می‌کند

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل احتمالا در نسل جدید لپ‌تاپ‌های سبک خود از نسل دهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند که قدمی روبه‌جلو در کارایی و قدرت محسوب خواهد شد.
تبلیغات

اپل مک‌بوک ایر آخرین‌بار در ژوئیه عضو جدیدی پیدا کرد و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی بازهم شاهد عرضه‌ی محصولی با این نام خواهیم بود. شایعه‌های جدید ادعا می‌کنند پردازنده‌ی جدیدی در محصول آتی کوپرتینویی‌ها استفاده خواهد شد که قطعا توانایی‌های پردازشی بهتری از نسل‌های قبل خواهد داشت.

شرکت تحلیل بازار IHS Markit در مصاحبه‌ای با فوربز ادعا کرده بود خانواده‌ی مک‌بوک ایر تا پیش از پایان سال جاری میلادی عضو جدیدی پیدا خواهد کرد. در اخبار مذکور، به جزئیات سخت‌افزاری مک‌بوک ایر جدید اشاره‌ای نشد و تنها نکته‌ی مهم، اشاره به پردازنده‌ی محصول اپل بود که احتمالا از نسل دهم پردازنده‌های اینتل باشد.

به‌روزرسانی قبلی ژوئیه‌ی سال جاری خانواده‌ی مک‌بوک ایر فناوری True Tone را به نمایشگر رتینا آن افزود. این فناوری گرمای رنگ را به‌صورت خودکار در نمایشگر تنظیم می‌کند تا تجربه‌ی نمایشی بهتر و رنگ‌های طبیعی‌تر به کاربر عرضه شود. به‌علاوه، نسخه‌ی جدید قیمت ارزان‌تری هم از اعضای قبلی خانواده‌ی ایر داشت.

بررسی مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ نشان می‌داد قابلیت جدید نمایشگر کارایی زیادی دارد؛ اما آن‌چنان بزرگ و چشمگیر نیست. برخی از بررسی‌ها هم به پردازنده‌ی دو‌هسته‌ای Intel Core i5-8210Y اشاره کردند و نگران عملکرد ضعیف آن بودند. درواقع، کارشناسان در بررسی‌های مذکور ادعا می‌کردند چنین پردازنده‌ای قدرت لپ‌تاپ اپل را کاهش می‌دهد و درنتیجه، قیمت آن با وجود کاهش، بازهم مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. همان بررسی‌های قدیمی ادعا می‌کردند اپل باید تا عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های موبایلی چهارهسته‌ای اینتل صبر می‌کرد؛ منتهی اخبار کنونی نشان می‌دهند استفاده از پردازنده‌های جدید، به‌زودی محقق خواهد شد.

comet lake s

IHS Markit ادعا می‌کند مک‌بوک ایر جدید اپل به پردازنده‌ی امبر لیک مجهز خواهد بود. در این‌ میان، برخی کارشناسان سیاست نام‌گذاری اینتل را در پردازنده‌ها مبهم و گیج‌کننده می‌دانند که شاید به برداشت‌های اشتباه از اطلاعات منجر شود. به‌هرحل تک‌رادار ادعا می‌کند پردازنده‌ی جدید ممکن است عضوی از خانواده‌ی کامت لیک باشد. خانواده‌ی مذکور نسل دهم پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شوند که در سری Y عضوی به‌نام Intel Core i7-10510Y دارند. این پردازنده‌ها به‌عنوان تراشه‌های موبایلی با مصرف انرژی کم و بازدهی درخورتوجه شناخته می‌‌شوند.

ابهام نام‌گذاری پردازنده‌ها و اطلاعات IHS Markit از آنجایی تشدید می‌شود که نسل دهم سری Y در دیتابیس اطلاعات محصول اینتل به‌نام «امبر لیک سابق» شناخته می‌شوند. به‌هرحال، هنوز دلیل اینتل برای نام‌گذاری این‌چنینی قطعات مشخص نیست و همین موارد در برخی اوقات موجب سردرگمی در اخبار رسانه‌ای می‌شود.

رسانه‌ی فوربز برای ابهام‌زدایی از نام‌گذاری پردازنده‌ها با اینتل تماس گرفت و این شرکت تأیید کرد پردازنده‌ی Core i7-10510Y در خانواده‌ی کامت لیک جای می‌گیرد. به‌هرحال نکته‌ی اساسی در اینجا، استفاده از پردازنده‌ی نسل دهم اینتل در مک‌بوک ایر جدید خواهد بود که به چهار هسته‌ی پردازشی مجهز است و پیشرفت چشمگیری در کارایی و قدرت لپ‌تاپ ایجاد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات