ال جی G8X ThinQ تمرکزی ویژه روی قابلیت‌های گیمینگ خواهد داشت

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
جی ۸ ایکس تین‌کیو به‌عنوان پرچم‌دار جدید ال‌جی در پی آن است تا با تمرکز روی قابلیت‌های گیمینگ، توجه گیمرهای زیادی را جلب کند.
تبلیغات

بازی ویدئویی بدون شک جزو آن دسته از صنایع مرتبط به سرگرمی است که طی چند سال اخیر رشد درخورتوجهی به‌خود دیده و همه‌گیرتر از قبل شده است. در واقع شرکت‌های مختلف به دلیل تمایل بالای مردم به انجام بازی‌های ویدئویی، سعی می‌کنند محصولاتشان را به‌گونه‌ای بسازند که تجربه‌ی بازی روی آن‌ها لذت‌بخش باشد. سامسونگ، اپل، گوگل و بسیاری دیگر از شرکت‌هایی که در حوزه‌ی گوشی موبایل فعالیت دارند، به دفعات روی اهمیت ویژگی‌های گیمینگ در محصولات‌شان تأکید کرده‌اند.

آغازبه‌کار سرویس‌های اپل آرکید (Apple Arcade) و گوگل پلی پس (Google Play Pass) جدیدترین نمونه از تلاش‌ اپل و گوگل برای حضور پررنگ‌تر در بازار گیمینگ است و رقابت بین این دو شرکت بزرگ آمریکایی را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند. ال‌جی یکی از شرکت‌هایی است که در بسیاری از محصولاتش اهمیت چندانی به قابلیت‌های گیمینگ نداده؛ با این حال به‌نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد به‌زودی تغییر رویکرد دهد.

LG G8X ThinQ / ال جی جی 8 ایکس تینکیو

اوایل ماه سپتامبر ۲۰۱۹ بود که ال‌جی از گوشی پرچم‌دار جدیدش پرده‌برداری کرد. این محصول که از آن با نام ال‌جی جی ۸ ایکس تین‌کیو (LG G8X ThinQ) یاد می‌شود، موبایلی است که از دو نمایشگر بهره می‌گیرد و از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده می‌کند. جی ۸ ایکس تین‌کیو به‌لطف بهره‌مندی از قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر دوگانه، یک محصول معمولی به‌شمار نمی‌آید و پتانسیل تقریبا بالایی برای دیده شدن دارد؛ اما ال‌جی از تلاش برای اطمینان از فروش خوب آن دست بر نداشته است. در واقع این غول کره‌ای مدعی است که جی ۸ ایکس تین‌کیو تمرکزی ویژه روی قابلیت‌های گیمینگ دارد.

ال‌جی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده که به حوزه‌ی گیمینگ به‌عنوان فرصتی بزرگ نگاه می‌کند و در همین راستا گوشی موردانتظار جی ۸ ایکس تین‌کیو که به‌نوعی نسل جدید گوشی وی ۵۰ تین‌کیو (LG V50 ThinQ) محسوب می‌شود، در پی آن است تا تجربه‌ی گیمینگ لذت‌بخشی را به کاربران ارائه دهد. در واقع ال‌جی می‌گوید جی ۸ ایکس تین‌کیو آمادگی این را دارد که یک تجربه‌ی بی‌نقص از بازی‌های موبایلی را تقدیم کاربران کند.

ال‌جی با ذکر ۶ دلیل مدعی است که جی ۸ ایکس تین‌کیو کامل‌ترین گوشی بازار برای عاشقان بازی‌های موبایلی است. دلیل اول، فراهم بودن امکان سفارشی‌سازی گیم پد ال‌جی (LG Game Pad) است؛ این گیم پد قرار است در کنار نمایشگر ثانویه‌ی دستگاه حضور داشته باشد. نمایشگر دوگانه‌ی ال‌جی دارای یک کنترلر لمسی تمام‌صفحه است که می‌توان از آن برای تجربه‌های بازی‌های مختلف در سبک جنگی، مسابقه‌ای، اکشن و ورزشی استفاده کرد. به‌لطف این گیم پد، کاربر می‌تواند راحت‌تر با بازی ارتباط برقرار کند و لذت بیشتری از تجربه‌ی آن ببرد.

g8x

دلیل دوم، اپلیکیشن گیم لانچر (Game Launcher) در نمایشگر ثانویه‌ی ال‌جی است که از میانبری خاص برای دسترسی سریع به کانال‌های گیمینگ یوتیوب بهره می‌گیرد. افزون بر این‌ها، کاربران جی ۸ ایکس تین‌کیو به‌لطف بهره‌مندی این گوشی از دو نمایشگر مجزا، می‌توانند روی یکی از آن‌ها به تجربه‌ی بازی بپردازند و روی نمایشگر دیگر با دیگر بازیکنان صحبت کنند و از آن‌ها راهنمایی بگیرند. به‌علاوه، امکان جواب دادن به پیام‌های مختلف از طریق نمایشگر ثانویه وجود خواهد داشت تا کاربر مجبور نباشد هنگام دریافت پیام، بازی را قطع کند.

دلیل چهارم، امکان اعمال تنظیمات مختلف در نمایشگر برای سفارشی‌سازی آن است. در واقع کاربر می‌تواند تغییراتی را در گزینه‌های مختلفی نظیر تصحیح گاما (Gamma Correction) اعمال کند. به لطف این قابلیت، کاربر می‌تواند روشنایی بخش‌های تاریک صفحه را در بازی‌ها بالا ببرد تا جزئیات بیشتری از آن‌ها را مشاهده کند.

ال‌جی همچنین در اطلاعیه‌ی جدیدش به بهره‌مندی جی ۸ ایکس تین‌کیو از دو اسپیکر ۱/۲ واتی در دو طرف نمایشگر اشاره می‌کند و مدعی است که این اسپیکرها تجربه‌ی انجام بازی‌ها را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهند کرد. بهره‌مندی از صدای فضایی (Spatial Audio) باعث می‌شود که کاربر هنگام انجام بازی روی پرچم‌دار جدید ال‌جی بتواند تشخیص دهد که دشمنش از چه سمتی به او نزدیک می‌شود یا اینکه از چه سمتی به طرف او گلوله شلیک شده است.

g8x

مورد آخر، به سخت‌افزار گوشی جدید ال‌جی مربوط می‌شود. ال‌جی مدعی است که جی‌ ۸ ایکس تین‌کیو از قطعات سخت‌افزاری به‌روز و قدرتمندی بهره می‌گیرد تا بتواند بازی‌های مختلف را بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا کند. این موبایل پرچم‌دار از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام به‌عنوان قلب تپنده بهره می‌گیرد. اسنپدراگون ۸۵۵ امکان انتقال داده‌ی سریع را بدون هیچ‌گونه تأخیر و لگ فراهم می‌کند و می‌تواند بدون هیچ مشکلی، چندین اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان روی نمایشگر دوگانه‌ی دستگاه اجرا کند.

ال‌جی در اوایل ماه جاری میلادی به‌صورت رسمی اعلام کرد که جی ۸ ایکس تین‌کیو قرار است در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ روانه‌ی برخی از بازارهای منتخب شود. فعلا اطلاعاتی از تاریخ عرضه‌ی دقیق این محصول در دست نیست.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های ال‌جی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های ال‌جی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات