اپل احتمالاً در انتظار تولید نمایشگرهای OLED ژاپن دیسپلی می‌ماند

سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ژاپن دیسپلی، تولیدکننده صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون احتمالا می‌تواند روند تولید پنل‌های OLED برای تلفن‌های هوشمند را با سرعت بیشتری به جریان اندازد.
تبلیغات

شرکت ژاپن دیسپلی (JDI) که با بحران مالی مواجه شده است، ماه گذشته با سرمایه‌گذاری مالی شرکت سرمایه‌گذاری Suwa، یک ائتلاف از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری Harvest Tech چین و مدیریت Oasis در هنگ‌کنگ موافقت کرد. تحت این سرمایه‌گذاری که بیش از ۸۰ میلیارد ین (۷۵۲ میلیون دلار) ارزش دارد، Suwa سهام‌دار این شرکت خواهد شد و «وینستون لی» از سوی سهام‌داران به‌عنوان مدیرعامل معرفی خواهد شد.

به گزارش ژاپن تایمز، وینستون لی به‌عنوان بخشی از برنامه احیای این شرکت، پیش‌بینی کرده که ساخت پنل‌های OLED را در کارخانه JDI's Hakusan در استان ایشیکاوا انجام شود. تبدیل مرکز LCD به OLED، به این شرکت اجازه می‌دهد تا به‌سرعت پنل های OLED را به بازار عرضه کند. لی اعلام کرده است: «ساخت یک کارخانه تولید کامل OLED در چین تا مرحله‌ای که محصول به خط تولید برسد، سه تا چهار سال طول می‌کشد. برای ساخت چنین کارخانه‌ای در هاکوزان بین دو سال تا دو سال و نیم زمان لازم است؛ در حالی که هزینه ساخت آن نیز نصف یا کمتر است. بازار به سرعت تغییر می‌کند؛ سرانجام تولید‌کنندگان چینی OLED وارد رقابت خواهند شد. ما سه یا چهار سال وقت نداریم که منتظر بمانیم تا نمایشگر های OLED شرکت JDI به بازار برسد. مشتری اصلی ما نمی‌تواند زیاد صبر کند.»

این احتمال وجود دارد که لی از اپل به‌عنوان «مشتری اصلی» یاد کند؛ زیرا حدود ۶۰ درصد از درآمد JDI در سال مالی ۲۰۱۸ از طریق معاملات مرتبط با تولیدکننده‌ی آیفون حاصل شده است.

اپل در سال ۲۰۱۵ برای ساخت یک کارخانه ۱.۵ میلیارد دلاری تولید پنل LCD به ژاپن دیسپلی کمک کرد با این شرط که JDI این مبلغ را در طول زمان به اپل برگرداند. با این حال، تغییر سیاست‌های اپل به سمت استفاده از صفحات OLED در آیفون به این معنی بود که صفحات LCD کمتری موردنیاز است و این امر JDI را در موقعیت خطرناکی قرار می‌دهد.

 دیدگاه های خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات