همکاری تویوتا و سوزوکی بیشتر می‌شود

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا و سوزوکی با خرید سهام یکدیگر، همکاری مشترکشان را افزایش می‌دهند.
تبلیغات

تویوتا و سوزوکی از اتحاد خود برای فعالیت مشترک و پیشرفت درزمینه‌ی فناوری‌ خودران خبر دادند. در بخشی از این توافق، تویوتا ۲۴ میلیون سهم سوزوکی را به ارزش ۱.۳۴ میلیارد دلار می‌خرد. با تکمیل‌شدن فرایند این خرید سهم، تویوتا کنترل ۴.۹۴ درصد سهام سوزوکی را دراختیار خواهد داشت. ناگفته نماند سوزوکی نیز قرار است بخشی از سهام تویوتا را به ارزش ۶۷۰ میلیون دلار بخرد.

در مارس امسال این دو خودروساز از به‌اشتراک‌گذاری خودروها و فناوری به‌صورت گسترده خبر داده بودند. در بخشی از توافق بین تویوتا و سوزوکی، تویوتا سیستم هیبریدی برای سوزوکی تأمین خواهد کرد. خودروهای هیبریدی سوزوکی احتمالا در ابتدا وارد بازار هند خواهند شد. بازار هند بزرگ‌ترین بازار سوزوکی به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که بیش از ۵۰ درصد بازار خودروهای سواری در این کشور دراختیار سوزوکی است. 

Suzuki / سوزوکی

در بازار اروپا نیز سوزوکی مدل‌های هیبریدی جدیدی عرضه خواهد کرد که براساس تویوتا RAV4 و تویوتا کرولا استیشن ساخته خواهند شد. تولید محصولات سوزوکی در بازار اروپا در کارخانه‌ی تویوتا انجام خواهد شد. در بازار آفریقا و هند، دو خودروساز رویکرد متفاوتی در پیش خواهند گرفت: تویوتا برخی مدل‌های سوزوکی را با لوگو خود در این بازارها عرضه خواهد کرد و کارخانه‌ی تویوتا در هند نیز دراختیار سوزوکی قرار خواهد گرفت تا خودروهایش را در آنجا تولید کند. 

تویوتا در سال‌های اخیر، تلاش زیادی برای رشد صنعت خودرو ژاپن کرده است. در سال ۲۰۱۶ نیز، این شرکت کنترل کامل شرکت دایهاتسو را در دست گرفت. تویوتا با دیگر خودروسازان ژاپنی نظیر سوبارو و مزدا نیز همکاری و خودروهای مشترکی به بازار عرضه کرده است. در‌حال‌حاضر، تویوتا ۱۶.۵ درصد از سهام سوبارو و حدود ۵ درصد از سهام مزدا را دراختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات