عرضه Spot، ربات معروف بوستون داینامیکس، به‌صورت محدود آغاز شد

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بوستون داینامیکس با انتشار ویدئویی جدید از ربات معروف خود یعنی اسپات، اعلام کرد که عرضه‌ی آن به‌صورت محدود آغاز شده است.
تبلیغات

بوستون داینامیکس، شرکتی که فعالیت ویژه‌ای در زمینه‌ی ساخت ربات دارد، سرانجام توانسته است مراحل تولید ربات مکانیکی معروف خود را که از آن با نام اسپات (Spot) یاد می‌شود، به اتمام برساند. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که فروش ربات عجیب‌و‌غریب و جذاب خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است و اسپات هم‌اکنون در دسترس خریداران اولیه قرار دارد. بوستون داینامیکس همراه اطلاعیه‌ی یادشده، ویدئوی تبلیغاتی جدیدی را برای اسپات منتشر کرده است که جذابیت خاصی دارد.

احتمالا ویدئوی مربوط به اسپات را که مدتی پیش به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده بود، به‌خاطر دارید. در واقع همان ویدئو بود که اسپات را به همه‌ی مردم شناساند و شمار زیادی از مردم تا مدت‌ها درمورد این ربات بحث می‌کردند. در ویدئوی مربوط به اسپات، این ربات دوست‌داشتنی حرکاتی موزون انجام می‌داد و در انبار نیز کار می‌کرد.

روبات هندل / Handle

در ویدئوی جدید مربوط به اسپات، شاهد قابلیت‌های مختلف آن برای انجام کارها هستیم. این ویدئو اندکی جدی‌تر از ویدئوهای قبلی است و به‌طور ویژه به توانایی‌های مختلف اسپات اشاره می‌کند و برخی از مشخصات فنی مربوط به آن را به‌اشتراک می‌گذارد. بر این اساس، اسپات می‌تواند با سرعت نهایتا ۴/۸ کیلومتر بر ساعت به‌میزان تقریبا ۹۰ دقیقه راه برود. در ضمن این ربات توانایی راه رفتن روی سطوح ناهموار را هم دارد و روی زمین نمی‌افتد. همچنین، اگر کاربران بخواهند اسپات به‌مدت بیشتری راه برود، می‌توانند باتری آن را که در قسمت زیرین جای گرفته است، تعویض کنند.

فراموش نکنید که اسپات قرار نیست در نقش حیوان خانگی شما ظاهرا شود. در واقع این ربات بیشتر برای استفاده‌های صنعتی تولید شده است و قابلیت‌های مختلف آن نیز گواه این موضوع هستند. بوستون داینامیکس در بخش توضیحات مربوط به ویدئوی جدیدش گفته است که مشتریان اولیه‌ی اسپات هم‌اکنون در حال آزمایش این ربات هستند تا توانایی آن را در انجام کارهای مختلف مورد بررسی قرار دهند.

اسپات به‌حدی کوچک و سبک‌وزن است که یک آدم معمولی می‌تواند به‌راحتی آن را حمل کند. این ربات دوست‌داشتنی توانایی انجام کارهایی نظیر باز کردن درها، راه رفتن روی زمین ناهموار و همچنین تولید نقشه‌ی سه‌بعدی از محیط اطرافش را دارد. در حال حاضر چیزی از قیمت عرضه‌ی این ربات نمی‌دانیم؛ در ضمن فروش این ربات فعلا به‌صورت محدود آغاز شده است. برای تهیه‌ی اسپات باید فرم مخصوصی را در وب‌سایت بوستون داینامیکس پر کنید و منتظر بمانید تا این شرکت به‌صورت مستقیم با شما تماس بگیرد. 

سازندگان اسپات به‌صورت صادقانه گفته‌اند که مطمئن نیستند خریداران این ربات چه استفاده‌هایی از آن خواهند کرد. کسانی که اسپات را تهیه کنند، می‌توانند به کنترل آن از طریق نوعی کنترلر خاص که شبیه کنترلر بازی‌ها است، بپردازند. بوستون داینامیکس گفته است که بیشترین کاربرد اسپات احتمالا در مکان‌هایی نظیر محل ساخت‌و‌ساز خواهد بود. در ضمن می‌توان از این ربات سگ‌نما برای تحویل بسته‌ها استفاده کرد. امکان کمک گرفتن از این ربات در انجام برخی از کارهای خانه نیز وجود دارد.

در ماه مارس سال گذشته بود که نیروی تفنگ‌داران دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرد، در حال انجام برخی آزمایش‌ها روی اسپات است تا از آن در نبردهای جنگی استفاده کند. یکی از متخصصان حوزه‌ی رباتیک، دلیل استفاده از اسپات را بدین صورت شرح می‌دهد: «ربات‌ها در نبردهای جنگی تیر نمی‌خورند و نمی‌میرند.»

اگر فصل چهارم سریال محبوب و شناخته‌شده‌ی آینه‌ی سیاه (Black Mirror) را دیده باشید، قطعا چهره‌ی اسپات برای شما آشنا خواهد بود. در یکی از قسمت‌های این فصل با نام Metalhead، شاهد رباتی به فرم سگ هستیم که طراحی‌اش مشابه طراحی ربات بوستون داینامیکس است و در شهری ویرانه، به‌دنبال فردی است تا او را به قتل برساند. در هر صورت نباید فراموش کنیم که اسپات قدم روبه‌جلوی مهمی در دنیای رباتیک به‌شمار می‌آید و کاربردهای زیادی دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد اسپات چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات