ایکس باکس وان به دستیار صوتی گوگل مجهز شد

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت چند روز پیش در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل (گوگل اسیستنت) به کنسول بازی ایکس‌باکس وان اضافه شده است.
تبلیغات

مایکروسافت در سیاست‌های چند سال اخیرش نشان داده بود تأکید ویژه‌ای روی یکپارچه‌سازی محصولات مختلفش با دستیار صورتی کورتانا دارد. تلاش‌های مایکروسافت برای همه‌گیرکردن کورتانا آن‌طور که بایدوشاید جواب نداد و این شرکت برای راضی‌ماندن کاربرانش، مجبور شد به استفاده از سرویس‌های دیگری روی بیاورد. درواقع، مایکروسافت امروزه محصولاتش را با سرویس‌هایی یکپارچه می‌کند که می‌داند کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در همین زمینه، ردموندی‌ها اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند کاربران ایکس‌باکس وان از‌این‌پس می‌توانند کنسول بازی خودشان را ازطریق گوگل اسیستنت کنترل کنند. دستیار صوتی گوگل برای کنسول ایکس‌باکس وان فعلا مرحله‌ی آزمایشی را می‌گذراند و انتظار داریم تا پایان پاییز امسال، نسخه‌ی نهایی آن دردسترس قرار گیرد. این نسخه‌ی آزمایشی عمومی فعلا تنها در زبان انگلیسی دردسترس است.

گوگل اسیستنت در ایکس باکس وان

در زومجی بخوانید:بررسی ایکس‌باکس وان S

ظاهرا گوگل و تیم ایکس‌باکس در حال همکاری هستند تا پشتیبانی از زبان‌های دیگر را به نسخه‌ی نهایی بیاورند. در‌حال‌حاضر، کاربران می‌توانند ازطریق خود گوگل اسیستنت، دستگاه‌های یکپارچه‌سازی‌شده با گوگل‌هوم و اپلیکیشن‌ اندروید و iOS دستیار صوتی گوگل ایکس‌باکس وان را ازطریق دستورهای صوتی کنترل کنند.

البته در این زمینه باید شفاف‌سازی‌هایی شود؛ چراکه این خبر بدین‌معنی نیست که می‌توانید کنسول خود را روشن کنید و از گوگل اسیستنت درباره‌ی وضعیت آب‌و‌هوا سؤال کنید. درواقع، کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند ازطریق دستیار صوتی گوگل، کارهایی نظیر اجرا و متوقف‌کردن بازی‌ها، کم و زیاد کردن صدا، گرفتن اسکرین‌شات و... را انجام دهند. برای مثال، کاربر برای خاموش‌کردن کنسول می‌تواند جمله‌ی «Hey Google, turn off Xbox» را به‌زبان بیاورد. 

فهرست دستورهای صوتی گوگل اسیستنت در ایکس‌باکس وان

دستور صوتی

معنا به فارسی

عملکرد

Hey Google, turn on Xbox

هی گوگل، ایکس‌باکس را روشن کن

روشن‌کردن کنسول

Hey Google, turn off Xbox

هی گوگل، ایکس‌باکس را خاموش کن

خاموش‌کردن کنسول

Hey Google, play Gears 5 on Xbox

هی گوگل، گیرز ۵ را روی ایکس‌باکس اجرا کن

اجرای بازی

Hey Google, volume up on Xbox

هی گوگل، صدای ایکس‌باکس را زیاد کن

زیادکردن صدا

Hey Google, volume down on Xbox

هی گوگل، صدای ایکس‌باکس را کم کن

کم‌کردن صدا

Hey Google, mute Xbox

هی گوگل، صدای ایکس‌باکس را قطع کن

قطع‌کردن صدا

Hey Google, un-mute Xbox

هی گوگل، صدای ایکس‌باکس را پخش کن

پخش‌کردن صدا

Hey Google, pause

هی گوگل، [بازی را] متوقف کن

توقف پخش بازی و محتوای چندرسانه‌ای

Hey Google, play

هی گوگل، [بازی را] پخش کن

ادامه‌ی پخش بازی و محتوای چندرسانه‌ای

Hey Google, next

هی گوگل، بعدی [را پخش کن]

رفتن به ویدئو یا آهنگ بعدی

Hey Google, previous

هی گوگل، قبلی [را پخش کن]

رفتن به ویدئو یا آهنگ قبلی

Hey Google, take a screenshot on Xbox

هی گوگل، یک اسکرین‌شات را در ایکس‌باکس ثبت کن

گرفتن اسکرین‌شات

Hey Google, record that on Xbox

هی گوگل، آن را در ایکس‌باکس ضبط کن

ضبط کلیپ از بازی

Hey Google, reboot Xbox

هی گوگل، ایکس‌باکس را مجددا راه‌اندازی کن

راه‌اندازی مجدد ایکس‌باکس

Hey Google, stop on Xbox

هی گوگل، [آن را] در ایکس‌باکس متوقف کن

متوقف‌کردن بازی یا محتوای چندرسانه‌ای

به‌منظور استفاده از نسخه‌ی آزمایشی گوگل اسیستنت برای ایکس‌باکس وان، راه سختی در پیش ندارید. در ابتدا باید ازطریق حساب کاربری گوگل، وارد این لینک شوید. سپس، در ایکس‌باکس خودتان Sign-In کنید. در مرحله‌ی بعد، باید وارد اپلیکیشن گوگل‌هوم در دستگاه مبتنی‌بر iOS یا اندروید خود شوید. پس از ورود به اپلیکیشن، روی «+ Add» ضربه بزنید و وارد بخش «Set up device» شوید و گزینه‌ی «?Have something already set up» را انتخاب کنید. درادامه پس از انجام جست‌و‌جو، گزینه‌ی «beta] Xbox]» را انتخاب کنید. در مرحله‌ی چهارم، باید وارد حساب مایکروسافتی شوید که در ایکس‌باکس وان از آن استفاده می‌کنید. در مرحله‌ی پایانی، دستورالعمل‌های روی صفحه را یکی پس از دیگری طی کنید تا امکان استفاده از گوگل اسیستنت برایتان فراهم شود.

گوگل اسیستنت در ایکس باکس وان

گوگل، تنها شرکتی نیست که با مایکروسافت درزمینه‌ی دستیار صوتی همکاری می‌کند. ردموندی‌ها که تقریبا از دستیار دیجیتالی خودشان، کورتانا ناامید شده‌اند، می‌کشوند با همکاری آمازون، دستیار صوتی الکسا را به رایانه‌های شخصی بیاورند. تا زمانی‌که سیستم‌عامل شما ویندوز ۱۰ باشد، مایکروسافت اهمیتی نمی‌دهد که از چه دستیاری یا چه روشی برای کنترل محصولات این شرکت استفاده می‌کنید. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات