خروج ارزی تولید پراید و تیبا کاهش یافت

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد توانسته است ۳۸ قطعه از مجموعه‌های موتور، جعبه‌دنده، اکسل و EMS محصولات سایپا شامل پراید و تیبا را در داخل کشور تولید کند.
تبلیغات

گروه خودروسازی سایپا با اجرای طرح ملی بومی‌سازی قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست ۳۸ قطعه از مجموعه‌های موتور (پیشرانه)، جعبه‌دنده، اکسل و EMS محصولات سایپا را با کمک شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید کند.

سایپا

طرح داخلی‌سازی قطعات مربوط به جعبه‌دنده، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده‌ی تیبا؛ و موتور و اکسل و EMS محصولات خانواده‌ی پراید؛ و قوای محرکه وانت زامیاد با پیشرفت بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی پروژه در شرکت‌های تولیدکننده‌ی داخلی اجرا شده و قرار است نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا را برطرف کند.

قطعاتی نظیر مجموعه دنده برنجی خودرو، واشر سرسیلندر، دینام، رگولاتور و دریچه گاز، دیسک و صفحه‌کلاچ، حسگر اکسیژن، انژکتور، مدولاتور، مجموعه‌ی پلوس خودرو و چند قطعه‌ی دیگر مربوط به قوای محرکه ازجمله قطعاتی هستند که مگاموتور سایپا بومی‌سازی کرده است. با داخلی‌سازی قطعات مذکور، تاکنون به‌ازای هر دستگاه محصول از خانواده‌ی پراید و تیبا، ۲۹۰ یورو صرفه‌جویی ارزی برای گروه خودروسازی سایپا محقق شده است.

 2 SAIPA TIBA / سایپا تیبا ۲

براساس برنامه‌ریزی‌ها، قرار است این قطعات با تیراژ تولید روزانه بین ۲۰ تا ۱،۵۰۰ عددی، نیاز گروه خودروسازی سایپا را برطرف و این گروه را از واردات قطعات یادشده از بازار‌های خارجی بی‌نیاز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات