اخطار جدی اپل به دارندگان آیفون 11 برای عدم استفاده از نمایشگر غیر اصل

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
اپل در اطلاعیه‌ای از کاربران آیفون‌های ۲۰۱۹ خواسته است اگر گوشی‌شان نیاز به تعویض نمایشگر داشت، تنها از نمایشگرهای اصل استفاده کنند و سراغ نمایشگرهای غیراصل نروند.
تبلیغات

طی هفته‌ی جاری اپل یک صفحه‌ی پشتیبانی جدید را در وب‌سایت رسمی‌اش باز کرد و در آن به‌دفعات از اهمیت استفاده از نمایشگر اصل برای آیفون‌های معیوب سخن به میان آورد. در واقع اهالی کوپرتینو در این صفحه‌ی پشتیبانی تأکید کردند که اگر نمایشگر آیفون‌های ۲۰۱۹ بشکند و نیاز به جایگزینی داشته باشد، نباید از نمایشگرهای غیراصل در آن‌ها استفاده کرد. 

بر این اساس اگر آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱  از لحاظ نمایشگر دچار مشکل شوند، این بخش از آن‌ها باید توسط خود اپل یا یکی از تعمیرکاران موبایل موردتأیید این شرکت تعویض شود. 

آیفون ۱۱ پرو

اپل به‌وضوح اعلام کرده است که قطعات اصل قرارداده شده در آیفون ۱۱ به‌گونه‌ای طراحی و آزمایش شده‌اند که به استاندارد لازم دست یابند و عملکرد و کیفیت مطلوب را ارائه دهند. کوپرتینویی‌ها می‌گویند ویژگی‌های مختلف نمایشگر شیشه‌ای آیفون ۱۱ شامل قابلیت چند لمسی سریع و دقیق،‌ روشنایی بالا، دقت رنگ عالی، تعادل رنگ سفید و عملکردهای مختلف دیگری برای ویژگی‌هایی نظیر True Tone ،Night Shift و Haptic Touch تنها در نمایشگرهای اصل وجود دارند. ظاهرا نمایشگرهای غیراصل ساخته‌شده توسط شرکت‌های شخص ثالث توانایی ارائه‌ی این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را ندارند. 

افزون بر موارد یادشده، اپل برای ترساندن آن دسته از کاربرانی که قصد دارند به‌منظور متحمل نشدن هزینه‌ی زیاد به استفاده از نمایشگرهای غیراصل روی بیاورند، می‌گوید که متخصصان حاضر در فروشگاه‌های غیررسمی از تبحر متخصصان خود اپل برخوردار نیستند و ممکن است نتوانند نمایشگر را به‌درستی در دستگاه جای دهند. در ضمن این افراد ممکن است نتوانند اجزاء مختلفی نظیر پیچ‌ها را به‌درستی در جای‌شان قرار دهند، اتفاقی که ممکن است نهایتا باعث شود آیفون‌های ۲۰۱۹ بیش از حد داغ کنند. همچنین این اتفاق باعث وارد شدن صدمات مختلفی به باتری می‌شود و ممکن است به کاربر صدمه بزند.

گوشی آیفون 11 پرو مکس - دوربین / Iphone 11 Pro Max

اگر مشکلات یادشده برای ترساندن کاربران کافی نیست، اپل فهرست دیگری را نیز تهیه کرده و در آن به مشکلات مختلفی که ممکن است هنگام استفاده از نمایشگر غیراصل گریبان‌گیر کاربران آیفون‌های ۲۰۱۹ شود، اشاره کرده است. یکی از مهم‌ترین مشکلات، به قابلیت چند لمسی نمایشگر باز می‌گردد؛ اگر از نمایشگر غیر اصل در آیفون استفاده شود، ممکن است بخش‌هایی از نمایشگر پاسخگوی قابلیت چند لمسی نباشد. در این نوع نمایشگر، ممکن است به‌صورت ناخواسته هنگام برقراری تماس با دوستان، گزینه‌ی قطع تماس فشار داده شود. به‌علاوه ممکن است به‌هنگام برقراری تماس، نمایشگر خاموش نشود. افزون بر این‌ها، ممکن است در نمایشگرهای غیراصل لمس‌های ناخواسته اتفاق بیافتد و مشکلاتی را در تجربه‌ی کاربری به‌وجود بیاورد. 

استفاده از نمایشگر غیراصل، مشکلاتی را نیز در زمینه‌ی نمایش روشنایی و رنگ‌ها به‌وجود خواهد آورد؛ آن‌طور که اپل می‌گوید، در نمایشگرهای غیراصل امکان دستیابی به حداکثر روشناییِ اعلام‌شده وجود ندارد و رنگ‌ها در آن به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند. افزون بر این‌ها، کاربران آیفونِ دارای نمایشگر غیراصل احتمالا شاهد افت ناگهانی درصد باتری دستگاه خواهند بود. حسگرهای مختلف پنل جلویی به‌خصوص حسگر شناسایی نور محیط نیز ممکن است به‌درستی کار نکنند و باعث شوند که نور نمایشگر در محیط‌های دارای نور کم، به‌یک‌باره زیاد شود یا برعکس این اتفاق رخ دهد.

نمایشگر غیر اصل آیفون 11 اپل

کاربر می‌تواند در بخش تنظیمات گوشی ببیند گوشی‌اش از نمایشگر اصل استفاده می‌کند یا خیر. بدین منظور می‌توانید در گوشی‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به مسیر Settings > General > About مراجعه کنید. اگر نمایشگر آیفون شما یک نمایشگر غیراصل باشد،‌ پیامی که در تصویر بالا قابل‌مشاهده است، روی صفحه ظاهرا خواهد شد که جمله‌ی «نمی‌توانیم تأیید کنیم که این آیفون از یک نمایشگر اصل ساخت اپل بهره می‌گیرد» در آن دیده می‌شود.

پیام یادشده، مشابه آن پیامی است که به‌هنگام استفاده از باتری غیراصل در گوشی‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس روی صفحه ظاهر می‌شود. چنین پیامی وقتی روی صفحه می‌آید که یا کاربر از باتری غیراصل استفاده کند یا اینکه باتری گوشی توسط فردی به‌غیر از متخصصان اپل در دستگاه قرار داده شده باشد. در پیام مربوط به باتری،‌ چنین جمله‌ای ذکر می‌شود: «پیام مهم مربوط به باتری؛ نمی‌توانیم تأیید کنیم که این آیفون از یک باتری اصل ساخت اپل بهره می‌گیرد. [از این رو] اطلاعات مربوط به سلامتی باتری، قابل‌نمایش نیستند».

آیفون 11 پرو مکس - رابط کاربری دوربین  / Iphone 11 Pro Max

پیش‌تر در اوایل سال ۲۰۱۶، گوشی برخی از کاربران با مشکلاتی در زمینه‌ی تاچ ID مواجه شده بود. آن دسته از کسانی که تاچ ID گوشی‌شان را در فروشگاه‌های غیرمعتبر تعمیر کردند، با پیام خطای موسوم به «ارور ۵۳» مواجه شدند. این پیام تنها در صورتی روی صفحه ظاهر می‌شد که کاربر گوشی‌اش را از طریق اپلیکیشن آیتونز به جدیدترین نسخه‌ی iOS به‌روزرسانی می‌کرد. آن گوشی‌هایی که به‌صورت OTA نسخه‌ی جدید iOS را دریافت کرده بودند، ارور ۵۳ را دریافت نکردند.

به‌دنبال رسانه‌ای شدن این موضوع، اپل از کاربران عذر خواهی کرد و گفت که ارور یادشده مربوط به آزمایش‌ها خود اپل در کارخانه بوده و نباید در محصول نهایی ظاهر می‌شد. بااین‌حال شمار زیادی از مردم، گفته‌های اپل را قبول نکردند و مدعی شدند که این شرکت از قصد چنین کاری را انجام داده است تا کاربرانی را که برای تعمیر تاچ ID به فروشگاه‌های رسمی این شرکت مراجعه نکرده‌اند، تنبیه کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت آیفون ۱۱ پرو مکس، قیمت آیفون ۱۱ و نسخه‌ی پرو از تب قیمت در صفحه‌ی محصول استفاده کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات