آیفون 2020 اپل احتمالا بدون بریدگی بالای نمایشگر تولید خواهد شد

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اخیرا تصویر مفهومی منتسب به آیفون ۲۰۲۰ اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو قصد دارند از بریدگی بالای نمایشگر در پرچم‌دار سال آینده استفاده نکنند.
تبلیغات

گرچه زمان زیادی از معرفی و عرضه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۱۹ شامل آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ نمی‌گذرد، اما شایعات مربوط به آیفون‌های سال ۲۰۲۰ از همین حالا آغاز شده‌اند. در همین راستا به‌تازگی یک تصویر منتسب به آیفون ۲۰۲۰ فاش شده است که طراحی بدون ناچ آن را نشان می‌دهد.

تصویر مفهومی موردبحث که از سوی بن گِسکین، افشاگر شناخته‌شده، فاش شده است، از یک آیفون ۶.۷ اینچ پرده‌برداری می‌کند که در بالای نمایشگر آن بریدگی دیده نمی‌شود و حسگرهای TrueDepth مربوط به فناوری فیس ID در حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر جای گرفته‌اند. بن گسکین تصویر مفهومی زیر را تولید کرده است تا آیفون موردبحث را از زاویه‌ی روبه‌رو به‌خوبی به‌تصویر بکشد. او مدعی است که اپل قصد دارد این آیفون ۶.۷ اینچ را در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه‌ی بازار کند.

آیفون 2020 اپل / Apple iPhone 2020

این نخستین باری نیست که شاهد انتشار خبر درمورد احتمال عرضه‌ی آیفون ۶.۷ اینچ توسط اپل هستیم. اوایل سال ۲۰۱۹ بود که مینگ‌چی کو، از تحلیلگران شناخته‌شده‌ی اپل، مدعی شد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی، سه آیفون جدید را شامل آیفون‌های ۵.۴ اینچ، ۵.۱ اینچ و ۶.۷ تولید و روانه‌ی بازار کند. او گفته بود که تمامی این گوشی‌ها نمایشگر OLED خواهند داشت و نسل آیفون‌های LCD در سال ۲۰۲۰ به‌پایان خواهد رسید.

اپل طی چند سال اخیر، سه گوشی جدید معرفی کرده است که دو دستگاه از آن‌ها دارای نمایشگر OLED بوده‌اند و دستگاه دیگر نمایشگر LCD داشته است. افزون بر این موارد، مینگ‌چی کو مدعی شده بود که آیفون‌های ۲۰۲۰ از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد، اما بهره‌مندی از این فناوری نه از طریق تراشه‌ی اختصاصی اپل بلکه از طریق مودم 5G کوالکام امکان‌پذیر خواهد شد. این تحلیلگر در همان زمان گفته بود که آیفون‌های ۲۰۲۰ طراحی کاملا جدیدی خواهند داشت، اما به عدم استفاده از بریدگی بالای نمایشگر اشاره‌ای نکرده بود.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

آیفون ۱۰ اس مکس

به‌علاوه، اوایل همین هفته بود که مینگ‌چی کو یادداشتی جدید درمورد آیفون‌های ۲۰۲۰ منتشر کرد. او در این یادداشت مدعی شده بود که آیفون‌های سال آینده همچون آیفون ۴ دارای فریمی فلزی خواهند بود و از طراحی مشابهی بهره خواهند گرفت. این یعنی احتمالا در آیفون‌های ۲۰۲۰ شاهد فریمی با لبه‌های تخت خواهیم بود. آیفون‌های چند سال اخیر که همگی از زبان طراحی آیفون ۱۰ بهره می‌گیرند، دارای فریمی با لبه‌های مُدَوَر هستند. 

مدتی پیش رسانه‌ی بلومبرگ در گزارشی مهم ادعا کرد که اپل تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۰ میلادی آیفونی خاص را عرضه کند که هم از فناوری فیس ID بهره‌مند است و هم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد. بلومبرگ گفته بود که اگر آزمایش‌های اپل نتایج خوبی داشته باشند، این تصمیم نهایی خواهد شد. البته بلومبرگ در همین گزارش گفته بود که احتمال دارد فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل تا سال ۲۰۲۱ آماده‌ی بهره‌برداری نشود. 

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

آیفون ۱۰ اس مکس

بن گسکین که منبع اصلی تصویر منتسب به آیفون ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، پیش‌تر تصویر مربوط به گوشی‌های دیگری را نیز افشا کرده بود. او در سال ۲۰۱۸ توانست به‌درستی پنل جلویی آیفون‌های آن سال را فاش کند. در تصویر منتشرشده از سوی گسکین فهمیدیم که آیفون XR قرار است در مقایسه با دیگر آیفون‌های سال ۲۰۱۸، حاشیه‌های به‌نسبت بیشتری در اطراف نمایشگر داشته باشد. البته فراموش نکنید تا زمانی‌که منابع دیگری تصویر منتسب به آیفون ۲۰۲۰ را تأیید نکنند، این خبر صرفا در حد یک شایعه باقی می‌ماند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟ به‌نظر شما آیفون ۲۰۲۰ از چه نوع طراحی بهره‌مند خواهد بود؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات