آموزش رایگان پایتون، راهکار مایکروسافت برای تربیت نسل بعدی برنامه نویسان

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
غول‌فناوری در یک سری ویدئو آموزشی که در سایت یوتیوب قرار داده است قصد آموزش رایگان زبان برنامه‌نویسی پایتون به علاقه‌مندان برنامه‌نویسی را دارد.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد برنامه‌نویسی به زبان پایتون را به‌صورت رایگان به افراد علاقه‌مند آموزش بدهد. دوره‌های جدید آموزشی مایکروسافت قصد دارد به برنامه‌نویسان برای یادگیری زبان پایتون کمک کند و سپس توسط خدمات ابری آژور برنامه‌نویسان بتوانند اپلیکیشن‌های هوش‌مصنوعی خود را طراحی کنند.

مایکروسافت یک دوره آموزشی ۴۴ قسمتی به‌نام پایتون برای تازه‌واردها (Python for Beginners) در یوتیوب منتشر کرده است که هر قسمت در حدود ۳ الی ۴ دقیقه آموزش است. این دوره به‌وسیله‌ی دو مربی که اشتیاق زیادی به برنامه‌نویسی دارند آموزش داده می‌شود.

البته باید گفته شود این دوره کاملا مناسب برای تازه‌واردها نیست و به‌عنوان پیش‌نیاز ممکن است لازم باشد پیش از شروع کمی با برنامه‌نویسی به زبان‌های دیگر مانند JavaScript آشنایی داشته باشید؛ یا حداقل با زبان برنامه‌نویسی دیداری اسکرچ (Scratch) که توسط ام آی‌تی عرضه شده است و مناسب کودکان و نوجوانان است آشنا شده باشید.

ممکن است به‌عنوان پیش‌نیاز، احتیاج به آشنایی مختصری با زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر مانند JavaScript داشته باشید

با این حال این دوره ممکن است مشوق خوبی برای ایده‌های کوچک و بزرگ ساخت اپلیکیشن‌های یادگیری ماشین، وب یا خودکار سازی بعضی فرایندهای کامپیوترتان باشد.

تمرکز این دوره آموزشی روی نسخه‌ی ۳ و بالاتر پایتون است؛ ولی طبق گفته‌های مایکروسافت این دوره با این حال مناسب کاربران نسخه‌های ۲ به بالاتر پایتون نیز هست.

مایکروسافت برای این دوره‌ی آموزشی خود صفحه‌ای در گیت‌هاب راه‌اندازی کرده که دارای منابع اضافه آموزشی برای دوره است. این صفحه شامل اسلایدها و نمونه کد است که می‌تواند به دانش‌آموزان در یادگیری بهتر پایتون کمک کند.

دوره‌ی آموزشی پایتون برای تازه‌واردها توسط کریستفر هریسون (Christopher Harrison) یکی از مدیران برنامه ارشد مایکروسافت و سوزان ایباخ (Susan Ibach) یکی از مدیران توسعه‌دهنده‌ی تجاری مایکروسافت در واحد هوش‌مصنوعی بازی‌ها ارائه می‌شود.

یادگیری پایتون

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مایکروسافت قصد دارد افراد بیشتری با پایتون کار کنند. البته همین حالا نیز به دلیل سادگی این زبان برنامه‌نویسی، افراد زیادی مشغول به استفاده از آن هستند. در کنار این موضوع وجود کتابخانه‌های زیاد این زبان به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که بتوانند به‌طور مثال به‌وسیله‌ی فریم‌ورک‌هایی مانند تنسرفلو (TensorFlow) شرکت گوگل یا جعبه‌ابزار شناختی مایکروسافت (CNTK) با مباحثی مانند یادگیری ماشین ارتباط برقرار کنند.

در کنار این موضوع مایکروسافت در حال ارائه‌ی پشتیبانی بهتر برای زبان پایتون در ویرایشگر محبوب خود یعنی ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) یا با اختصار VS Code است؛ تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد که کد خود را به‌کمک ویژوال استودیو کد به‌صورت‌های مختلفی مانند روی کامپیوتر محلی خود، ماشین از راه‌دور، فناوری کنتینرها یا توسط سیستم‌عامل زیرسیستم لینوکس برای ویندوز (WSL) ذخیره و ویرایش کنند.

مایکروسافت صاحب افزونه‌ی پایتون برای ویژوال استودیو کد است که یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها در کل فروشگاه افزونه برای توسعه‌دهندگان ویژوال استودیو کد به‌شمار می‌رود. خود ویرایشگر ویژوال استودیو کد توانسته است یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای متن در بین توسعه‌دهندگان شود و به‌دلیل اینکه بخشی از تمرکز این ویرایشگر روی هوش‌مصنوعی قرار دارد، مایکروسافت ویرایشگر خود را در توزیع محبوب پایتون آناکوندا قرار داده است.

با این حال مزیت اصلی این است که مایکروسافت می‌تواند جامعه توسعه‌دهندگان پایتون را به‌کمک سیستم خدمات ابری خود یعنی آژور برای ساخت اپلیکیشن‌های هوش‌مصنوعی گسترش دهد. هم‌اکنون نیز در سیستم خدمات ابری آژور مایکروسافت قسمتی به‌عنوان Azure Machine Learning Studio وجود دارد که از زبان پایتون نیز پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در شهریور ماه در بیانه‌ای اعلام کرد که قرار است پشتیبانی کامل از فریم‌ورک PyTorch 1.2 در بخش یادگیری ماشین آژور صورت گیرد. PyTorch یک فریم‌ورک یادگیری ماشین برای زبان برنامه‌نویسی پایتون است که توسط تیم تحقیقاتی هوش‌مصنوعی فیسبوک عرضه شده است.

از مزیت‌های دوره‌ی جدید ارائه شده توسط مایکروسافت می‌توان به بخش‌های شروع سریع اشاره کرد که به‌عنوان مثال در یکی از این بخش‌ها نحوه‌ی تشخیص چهره انسان در تصاویر به‌کمک API چهره آژور برای پایتون آموزش داده می‌شود.

یکی دیگر از بخش‌های آموزش این دوره به‌شما نحوه استفاده از REST API دید کامپیوتر را آموزش خواهد داد. هردو این موارد جزو خدمات شناختی مایکروسافت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات