ویوو گوشی هوشمند جدیدی با بهره‌مندی از پردازنده‌ اکسینوس 980 5G معرفی می‌کند

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین تأیید ویوو، تا پایان سال جاری میلادی، شاهد معرفی و عرضه‌ی گوشی هوشمند جدیدی با بهره‌مندی از تراشه‌ی اکسینوس 980 5G خواهیم بود.
تبلیغات

تاکنون گزارش‌های مختلفی از ویوو مبنی بر تلاش برای توسعه‌ی پردازنده‌ی جدیدی منتشر شده است. اما آخرین اخبار تأییدشده توسط ویوو نشان می‌دهد، باید منتظر معرفی گوشی هوشمند جدیدی تا پایان سال جاری با تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۰ سامسونگ باشیم.

احتمال دارد ویوو نخستین شرکتی باشد که از تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۰ در گوشی هوشمند خود استفاده می‌‌کند. اکسینوس ۹۸۰، نخستین پردازنده‌ی میان‌رده‌‌ای است که با مودم 5G یکپارچه شده است.

اکسینوس

پرازنده‌ی ۸ نانومتری جدید متشکل از دو هسته‌ی کورتکس A77، شش هسته‌ی کورتکس A55، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP5 و NPU است. باتوجه به اینکه استفاده از مودم‌های یکپارچه، باعث ساده‌تر شدن مادربرد می‌شوند، قیمت پایین‌تری داشته و از مصرف بهینه‌تر پاور برای بوت شدن بهره می‌برند.

مودم 5G با فرکانس استاندارد کمتر از ۶ گیگاهرتز، سرعت دانلود ۲/۵۵ گیگابیت در ثانیه را تضمین می‌کند. همچنین می‌تواند با ترکیب سرعت downlinks شبکه‌های 4G و 5G، سرعتی تا ۳/۵۵ گیگابیت برثانیه را ارائه دهد. کوالکام قصد دارد تراشه‌های میان‌رده‌ی خود، ازجمله اسنپدراگون سری ۶ و ۷ را با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G به بازار عرضه کند. اوایل ماه جاری، برایان شن، قائم مقام اوپو اعلام کرد که اوپو، نخستین شرکتی خواهد بود که دستگاه‌های خود را با تراشه‌ی جدید روانه‌ی بازار می‌کند. انتظار می‌رود تراشه‌ی اسنپدراگون SDM7250 تا پایان سال جاری میلادی مبتنی بر فرایند تولید ۷ نانومتری به مرحله‌ی تولید برسد.

البته، بی‌شک سایر تولیدکنندگان بازار نیز چنین رویکری را در پیش خواهند گرفت. باید ببینیم چه تعدادی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای دستگاه‌های خود از پردازنده‌های اکسینوس استفاده خواهند کرد و چه تعداد پردازنده‌های کوالکام را ترجیح می‌دهند. اخیراً، موتورولا نیز به‌ جمع استفاده کنندگان از تراشه‌های سامسونگ پیوسته است. احتمالا، گوشی‌های هوشمند سری A سامسونگ نیز با پردازنده‌ی اکسینوس ۹۸۰ به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات