شیائومی MIUI 11 را معرفی کرد؛ آغاز فاز آزمایشی از ۵ مهرماه

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هم‌زمان با معرفی دستگاه قدرتمند می ۹ پرو 5G، شیائومی از نسخه‌ی یازدهم رابط کاربری گوشی‌های خود با نام MIUI 11 رونمایی کرد.
تبلیغات

یکی‌ از پرتغییرترین و در‌عین‌حال محبوب‌ترین پوسته‌های اندروید، بی‌شک پوسته‌ی شرکت شیائومی موسوم به MIUI‌ است که ویژگی‌های عملکردی و ظاهری ریزودرشتی را با‌ خود به‌همراه دارد. حال چینی‌ها امروز درجریان رویدادی که در کشورشان برگزار کردند، افزون‌بر معرفی محصولات سخت‌افزاری جدیدی نظیر می میکس آلفا، می ۹ پرو 5G و می تی‌وی پرو، از نسل یازدهم پوسته‌ی کاربری گوشی‌های خود با نام MIUI 11 نیز رونمایی کرد. 

شیائومی در MIUI 11 تمرکز زیادی روی تغییرات ظاهری پوسته‌ی خود داشته و سعی کرد ازطریق اعمال برخی بهبود‌ها، تجربه‌ی استفاده از اندروید را برای کاربران گوشی‌های خود ارتقاء دهد؛ تغییراتی که برای اولین‌بار کسب جایزه‌ی طراحی Red Dot Design را برای این شرکت به همراه داشته است. در این نسخه، شیائومی تا جای‌ ممکن تلاش کرده تا از به‌هم‌ریختگی و ناهماهنگی عناصر رابط‌کاربری خود بکاهد و تجربه‌ای منظم و یکپارچه را به مشتریانش ارائه دهد؛ تجربه‌ای که در‌عین حفظ اصالت پیشین، حرف جدیدی در چنته داشته باشد تا کاربران تازه‌وارد نیز راهی هموار برای تعامل با MIUI‌ در پیش داشته باشند.

MIUI 11

خوشبختانه به‌مانند چیزی که در اندروید ۱۰ شاهد بودیم، شیائومی در نسخه‌ی یازدهم رابط کاربری خود تم تیره را نیز اضافه کرده تا در شب‌هنگام فشار کمتری به چشم وارد شود و برای نخستین‌بار کمی از رابط تمام‌روشن MIUI فاصله گرفته شود. با‌این‌حال، قضیه به‌ همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا با فونت جدید MiLan Pro، شیائومی سعی کرده تجربه‌ی نوشتاری جدیدی را در سراسر سیستم‌عامل اعمال کند تا خوانایی متون راحت‌تر شود. توجه داشته باشید که در طراحی این فونت از اصول طراحی وریبل فونت (فونت متغیر) استفاده شده که کاربران می‌‌توانند بسته‌به نیاز، مقدار ضخامت فونت را به‌اندازه‌ی دلخواه بیشتر یا کمتر کنند؛ موضوعی که برای نخستین‌بار در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود.

MIUI 11

تجربه‌ی صوتی نیز خوشبختانه دستخوش تغییرات مثبت شده است و هم‌اکنون شاهد جلوه‌های صوتی پویاتر در سرتاسر سیستم‌عامل با الهام از آب، آتش و حیوانات هستیم. به‌عنوان نمونه، از‌ این‌ پس بی‌توجهی به اعلانات موجب می‌شود تا دفعات بعدی شاهد بلندشدن صدای اعلانیه‌های دریافتی باشیم؛ همچنین چرخش شبانه‌روز در نحوه‌ی پخش این اصوات تأثیرگذار خواهد بود.

قابلیت نمایشگر همواره‌ روشن نیز با انیمیشن‌های جدید، متون سفارشی، نمایش ساعت در قالب جدید و نمایش اعلانات شبکه‌های اجتماعی مسیر ترقی را طی کرده است. 

چینی‌های به قابلیت‌های عملیاتی MIUI‌ نیز در نسخه‌ی جدید گوشه چشمی داشته‌اند و برای نخستین‌بار شاهد دو اپلیکیشن کاملاً جدید با نام‌های Mi Work و Mi Go‌ هستیم. نخستین‌ اپلیکیشن امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها، انتقال اسناد حجیم، نمایش بی‌سیم صفحه‌نمایش و پرینت بی‌سیم را برای شما فراهم خواهد کرد؛ در‌حالی‌که دومین برنامه در اموری مانند برنامه‌ریزی سفر، خرید بلیت و مبادلات فارکس یاری می‌رساند و در کنار آن، شارژدهی باتری را به‌طرز ملموسی افزایش می‌دهد؛ طبق گفته‌ی شیائومی، با ۵ درصد باتری، کاربران می‌تواند تا ۲۴ ساعت از دستگاه در حالت استند‌بای استفاده کنند. 

شیائومی مدعی است که MIUI 11 نسبت‌به نسخه‌های پیشین سریع‌تر به دست کاربران خواهد رسید. فاز آزمایشی عمومی MIUI 11‌ از امروز در چین آغاز می‌شود؛ اما کاربران دیگر نقاط جهان باید تا ۵ مهرماه برای نسخه‌ی آزمایش منتظر بمانند. فعلاً MIUI 11‌ تنها از ۱۷ دستگاه پشتیبانی می‌کند؛ اما احتمالاً تعداد این دستگاه‌ها در زمان انتشار نسخه‌ی پایدار که اواسط اکتبر اتفاق خواهد افتاد، افزایش پیدا کند. 

دیدگاه خود را در‌ این‌ رابطه با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. به‌نظر شما تغییرات MIUI 11‌ قابل‌قبول بوده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات