حسگر ۴۳.۷ مگاپیکسلی ایزوسل Slim GH1 سامسونگ معرفی شد

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ایزوسل Slim GH1 حسگر دوربین ۴۳.۷ مگاپیکسلی سامسونگ است که طبق ادعای این شرکت، از کوچک‌ترین اندازه‌ی پیکسل در بین تمام حسگرهای دوربین صنعت موبایل بهره می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش به‌صورت رسمی حسگر تصویر جدیدی برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد؛ حسگری که طبق ادعای این شرکت کره‌ای، کوچک‌ترین اندازه‌ی پیکسل را در بین تمام حسگرهای ساخته‌شده در صنعت موبایل دارد. سامسونگ مدتی پیش حسگرهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی را تولید کرد که از اندازه‌ی پیکسل ۰.۸ میکرومتر بهره‌مند بودند و در سال ۲۰۱۹، شرکت‌های گوشی‌ساز چینی بسیار زیاد از آن استفاده کردند. کره‌ای‌ها هم‌اکنون دست به اقدام جدیدی زده و نخستین حسگر تصویر دنیا را با اندازه‌ی پیکسل ۰.۷ میکرومتر معرفی کرده‌اند.

حسگر ایزوسل Slim GH1 سامسونگ حسگری ۴۳.۷ مگاپیکسلی است که تصاویر خروجی از آن وضوحی معادل ۷،۹۶۸ در ۵،۴۸۰ پیکسل خواهند داشت. این حسگر می‌تواند وضوح بسیار زیادی در اندازه‌ی فیزیکی کوچک ارائه دهد. سامسونگ می‌گوید حسگر جدیدش مخصوص دستگاه‌هایی است که از نمایشگر تمام‌صفحه‌ی باریک استفاده می‌کنند؛ به‌ همین دلیل، احتمالا ISOCELL Slim GH1 به‌صورت ویژه برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی ساخته شده است. کره‌ای‌ها هم‌اکنون حسگری ۳۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی پیکسل ۰.۸ میکرومتر دارند که گاهی اوقات در بعضی گوشی‌ها به‌عنوان دوربین سلفی استفاده شده است.

گلکسی نوت 10 پلاس / Galaxy Note 10 Plus

هریک از حسگرهای دوربین به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که هریک از این بخش‌ها فتوسایت نام دارند. اگر کوچک‌ترین اطلاعاتی از حسگر دوربین‌ها داشته باشید، می‌دانید قبلا معمولا از کوچک‌بودن اندازه‌ی پیکسل به‌عنوان نکته‌ای منفی یاد می‌شد؛ زیرا با کوچک‌بودن اندازه‌ی پیکسل، هرکدام از فتوسایت‌ها توانایی کمتری برای جذب نور دارند و احتمال اینکه باعث بروز نویز در تصویر نهایی شوند، بسیار زیاد است؛ اما نحوه‌ی عملکرد حسگرهای جدید وضوح‌بالای سامسونگ اندکی متفاوت است.

حسگرهای جدید در محیط‌های دارای نور کم، به‌لطف بهره‌مندی از فناوری Tetracell چهار پیکسل مجاور هم را با یکدیگر ادغام می‌کنند. این، یعنی حسگر ISOCELL Slim GH1 سامسونگ در محیط‌های کم‌نور پیکسل‌ها را ادغام می‌کند و تصویری ۱۰.۹ مگاپیکسلی را با پیکسل‌هایی به اندازه‌ی ۱.۴ میکرومتر ارائه می‌دهد. گرچه این اندازه در حالت کلی چندان زیاد نیست، درهرصورت در دنیای گوشی‌های هوشمند، اندازه‌ی بزرگی به‌شمار می‌آید.

با همه‌ی این‌ها فراموش نکنید که وقتی بحث به عملکرد کلی گوشی برای تصویربرداری می‌رسد، وضوح تصویر و اندازه‌ی پیکسل، مهم‌ترین عوامل به‌شمار نمی‌آیند. برخی از گوشی‌هایی که به بهترین دوربین‌های بازار مجهز شده‌اند، از حسگرهایی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

البته این حقیقت را هم باید ذکر کرد که در گوشی‌های هوشمند میان‌رده، استفاده از حسگرهای دارای اندازه‌ی پیکسل کوچک باعث می‌شود این دوربین‌ها بتوانند در محیط‌هایی با نور کافی، جزئیات بسیار زیادی در تصاویر ثبت کنند. تصاویر یادشده در مقایسه با تصاویری که در محیط کم‌نور ثبت می‌شوند، نویز بسیار کمتری دارند. 

سامسونگ می‌گوید حسگر ISOCELL Slim GH1 که توانایی ضبط ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد، در اواخر سال جاری میلادی، به تولید انبوه خواهد رسید. بنابراین، احتمالا شاهد حضور آن در گوشی‌هایی خواهیم بود که قرار است در ماه‌های اولیه‌ی سال ۲۰۲۰ عرضه شوند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی حسگر جدید سامسونگ چیست؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات