امکان بازگشت قابلیت Windows Sets به ویندوز 10

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت همیشه در تلاش است ویندوز ۱۰ را براساس بازخوردهای کاربران بهبود بخشد؛ ازاین‌رو، گاهی اوقات مطابق بازخوردها، ویژگی‌هایی اضافه یا حذف می‌شوند.
تبلیغات

برای دوره‌ی آزمایشی کوتاهی، ویژگی Windows Sets دردسترس کاربران اینسایدر ویندوز قرار گرفت. این قابلیت برای گروه‌بندی برنامه‌ها و پنجره‌ها طراحی شده است و از Timeline نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین، به کاربران امکان می‌دهد نرم‌افزار‌ها و صفحات اینترنتی خود را به‌صورت تب‌های مجزا درون یک پنجره در کنار هم دراختیار داشته باشند.

ویندوز ستس / windows sets

Windows Sets هرگز به نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ نرسید؛ اما طبق توییت جدید WalkingCat، افشاگر مشهور مایکروسافت، امکان بازگشت آن در به‌روزرسانی‌های آینده وجود دارد. درحالی‌که تأیید این موضوع دشوار است، WalkingCat ادعا می‌کند ویژگی Sets می‌تواند در یکی از نسخه‌های پیش‌نمایش در اولین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۱ که با نام 21H1 شناخته شود، به ویندوز ۱۰ بازگردد. در‌حال‌حاضر، جدیدترین شماره‌ساخت موجود برای آزمایش‌های عمومی حلقه‌های اینسایدر 18985 است؛ پس با توجه به شماره‌ساخت اعلام‌شده‌ی WalkingCat، اضافه‌شدن این ویژگی در آینده‌ای نزدیک دور از ذهن نیست.

شماره‌ساخت ویندوز ۱۰ معمولا فقط با معرفی ویژگی‌های اصلی و نسخه‌های جدید ویندوز بیشتر می‌شود. این بدان‌معنا است که این ویژگی در ماه‌های آینده به ویندوز بازمی‌گردد. وبلاگ ایتالیایی Aggiornamenti Lumia نیز بازگشت این ویژگی را تأیید می‌کند و از انتشار به‌روزرسانی 21H1 برای اینسایدرها خبر می‌دهد.

ناگفته نماند اینسایدرهای حرفه‌ای ویندوز متوجه تغییراتی در کدهای عنوان‌بندی پنجره‌ها شده‌اند. این نشان می‌دهد مایکروسافت در حال پردازش مسائلی است که باعث توقف این ویژگی شده است و از قبل بیلد 21H1 را کامپایل کرده است.

در‌حالی‌که احتمالا به‌روزرسانی 21H1 تا یک‌ونیم سال دیگر منتشر نخواهد شد، ممکن است به‌زودی کاربران اینسایدر بتوانند آن را آزمایش و از ویژگی Sets استفاده کنند.

مایکروسافت روند توسعه‌ی ویندوز ۱۰ را تغییر داده است؛ چراکه اکنون به‌روزسانی بزرگی در بهار هرسال با تغییرات بسیار و به‌روزرسانی دیگری در پاییز هرسال با تغییرات اندک منتشر می‌شود

در‌حال‌حاضر، فقط کاربران حلقه‌های Fast Ring و Skip Ahead ویندوز ۱۰ مشغول آزمایش به‌روزرسانی 20H1 هستند. انتشار به‌روزرسانی مذکور برای اوایل بهار سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. ناگفته نماند کاربران حلقه‌ی Slow Ring نیز هنوز مشغول آزمایش به‌روزرسانی 19H2 هستند؛ به‌روزرسانی‌ای که امسال منتشر خواهد شد.

هنگامی‌که بیلدهای 19H2 و 20H1 منتشر شدند، ممکن است کاربران حلقه‌ی Skip Ahead برای آزمایش 21H1، اولین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۱، وارد شوند. درادامه، کاربران حلقه‌ی Fast Ring خواهند توانست بیلد 20H2، دومین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۱ را آزمایش کنند.

در انتها، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با قابلیت‌های Sets ویدئو زیر را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات