آیفون 11 پرو مکس امتیاز تعمیرپذیری ۶ از ۱۰ از iFixit گرفت

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی iFixit اخیرا گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس را از لحاظ تعمیرپذیری موردبررسی قرار داده و امتیاز قابل‌قبول ۶ از ۱۰ را به آن اعطا کرده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته بود که اپل با برگزاری رویدادی اختصاصی، جدیدترین گوشی‌هایش شامل آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس (Apple iPhone 11 Pro Max) را رونمایی کرد. ظاهرا مؤسسه‌ی iFixit توانسته است خیلی زود به آیفون ۱۱ پرو مکس دسترسی پیدا کند تا آن‌ را از لحاظ تعمیرپذیری موردبررسی قرار دهد. 

مؤسسه‌ی iFixit با انتشار یک ویدئوی طولانی ۳۰ دقیقه‌ای، به‌طور کامل به کالبدشکافی گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس پرداخت. یکی از موارد مثبت مرتبط به آیفون‌ها این است که به‌راحتی می‌شود به نمایشگر آن‌ها دسترسی پیدا کرد. با درنظرگرفتن این حقیقت که نمایشگر، شکننده‌ترین بخش هر گوشی هوشمند است، دسترسی ساده به آن نکته‌ی مثبتی به‌شمار می‌آید؛ زیرا باعث می‌شود فرایند‌ی تعویض نمایشگر با سرعت بالا صورت پذیرد.

گوشی آیفون 11 پرو مکس - رنگ ها  / Iphone 11 Pro Max

افزون بر این مورد،‌ iFixit در ویدئوی کالبدشکافی‌اش متوجه شد که اپل تغییراتی در اندازه و شکل باتری آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به نسل قبل اعمال کرده است. این مؤسسه همچنین متوجه شد که اپل این بار در گوشی جدیدش از دو کانکتور باتری استفاده کرده که نخستین بار است شاهد چنین کاری هستیم. احتمال می‌دهیم که اتخاذ این تصمیم از سوی اپل به‌نوعی به تلاش این شرکت برای قرار دادن ویژگی شارژ معکوس در آیفون ۱۱ پرو مکس مربوط بوده باشد؛ تلاشی که ظاهرا به سرانجام نرسید و آیفون جدید به قابلیت شارژ معکوس مجهز نشد.

از زمان عرضه‌ی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱، شاهد انتشار شایعاتی جالب درمورد شارژ معکوس بودیم؛ برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که اپل سخت‌افزار لازم برای فناوری شارژ معکوس را در آیفون‌های جدیدش قرار داده، اما این قابلیت را به‌صورت نرم‌افزاری فعال نکرده است و در نتیجه امکان استفاده از آن وجود ندارد. بااین‌حال، ظاهرا مؤسسه‌ی iFixit نتوانسته است هیچ‌گونه مدرک محکمی دال بر بهره‌مندی آیفون ۱۱ از سخت‌افزار لازم برای شارژ معکوس پیدا کند.

iFixit در زمان کالبدشکافی گوشی اپل آیفون ۱۱ پرو متوجه اعمال برخی تغییرات در طراحی نهایی گوشی شد و نهایتا امتیاز ۶ از ۱۰ را به آن اعطا کرد؛ امتیاز ۱۰ به گوشی‌هایی اعطا می‌شود که طبق ادعای iFixit، به راحت‌ترین شکل ممکن قابل‌تعمیر هستند. این مؤسسه دلایل متعددی را برای اعطای امتیاز ۶ به تعمیرپذیری آیفون ۱۱ ذکر کرده است؛ ازجمله اینکه ظاهرا در طراحی آیفون‌های جدید، همچنان اهمیت زیادی به امکان تعویض سریع نمایشگر و باتری داده شده است. درواقع روند خارج‌سازی باتری ساده‌تر شده و اکنون بسیاری از اجزای آن به‌صورت مستقل قابل‌دسترسی هستند. 

iFixit می‌گوید در طراحی آیفون‌های جدید، استفاده‌ی زیاد از پیج بر استفاده‌ی زیر از چسب اولویت دارد. بااین‌حال برای باز کردن این پیچ‌ها به برخی ابزار خاص نیازمند هستید. همچنین ضدآب‌بودن آیفون جدید باعث شده است، برخی چالش‌ها برای تعمیر آن ایجاد شوند. به‌علاوه، قرارگیری شیشه روی پنل پشتی و جلویی دستگاه، احتمال آسیب‌دیدن آن هنگام افتادن از ارتفاع را بیشتر کرده است. اگر شیشه‌ی پشتی بشکند، مجبور خواهید شد تک‌تک اجزا را بردارید و تمامی بدنه‌ی گوشی را با بدنه‌ای جدید جایگزین کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تعمیزپذیری آیفون ۱۱ پرو مکس چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات