گرندپری سنگاپور ۲۰۱۹؛ پیروزی فتل و فراری

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
مطالعه 4 دقیقه
گرندپری فرمول یک سنگاپور ۲۰۱۹ با پیروزی سباستین فتل از تیم فراری به پایان رسید؛ چارلز لکلرک و مکس وشتاپن نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی پانزدهم به سنگاپور رسید. پیروزی در گرندپری فرمول یک سنگاپور ۲۰۱۹، این‌بار به تیم فراری و سباستین فتل اختصاص یافت. فتل از گرندپری بلژیک در فصل گذشته هیچ پیروزی در مسابقات فرمول یک به دست نیاورده بود. چارلز لکلرک هم که تا دورهای آخر مسابقه برای سبقت از هم‌تیمی خود و جایگاه نخست تلاش می‌کرد، در رده‌ی دوم و مکس وشتاپن از تیم ردبول در جایگاه سوم گرندپری سنگاپور ایستاد. رانندگان تیم مرسدس بنز نیز نتوانستند به سکو دست یابند. 

سباستین فتل لوئیس همیلتون

مسابقه بدون تصادف آغاز شد و رانندگان پیشتاز تا دور ۲۰ مسابقه برای تعویض لاستیک به پیت‌لین نرفتند. رانندگان فراری اولین پیشتازانی بودند که لاستیک‌های هارد را به‌جای نمونه‌های سافت استفاده کردند و تأخیر پیت‌استاپ لکلرک باعث شد تا راننده موناکویی تا رده‌ی هفتم و پشت سر هم‌تیمی خود پایین بیاید. در ادامه، فتل و لکلرک توانستند از رانندگان جلویی پیشی بگیرند. رانندگان مرسدس بنز نیز فرصت را برای پیت‌استاپ غنیمت شمردند و لاستیک‌های هارد استفاده کردند.

سباستین فتل فراری

در حالی که سباستین فتل و لکلرک پیشتاز مسابقه بودند، برخورد جوویناتزی و ریکیاردو باعث شد تا راننده‌ی ایتالیایی آلفارومئو برای تعویض بال جلو به پیت‌لین برود. ریکیاردو هم جایگاه خود را از دست داد. در ادامه، برخورد جورج راسل و رومن گروژان باعث شد تا تیم ویلیامز برای اولین‌بار در فصل جاری یکی از خودروهایش را در طول مسابقه از دست بدهد. تصادف دو راننده باعث شد تا خودروی ایمنی وارد پیست شود و گرندپری فرمول یک سنگاپور بدون حادثه دنبال نشود. 

چارلز لکلرک فراری

ورود خودروی ایمنی شرایط خوبی برای فتل و لکلرک به وجود آورد تا بتوانند لاستیک‌های خود را تعویض کنند؛ اما آن‌ها از این فرصت استفاده نکردند. در چنین شرایطی، تیم فراری از فتل درخواست کرد که خطر نکند و مسابقه را با همان شرایط ادامه دهد. در ادامه، برخورد پیر گسلی و لنس استرول نیز باعث پنچری و شکستن بال جلوی خودروی استرول شد و او هم به پیت‌لین رفت. همچنین مشکل مکانیکی خودروی سرجیو پرز بار دیگر خودروی ایمنی را به پیست فرا خواند.

دنیل کویات که تلاش می‌کرد از کیمی رایکونن سبقت بگیرد، در نهایت با او برخورد کرد؛ اتفاقی که باعث شد تا کیمی رایکونن از مسابقه خارج شود و در عین حال می‌توانست شرایط را برای ورود سوم خودروی ایمنی به پیست فراهم کند. با وجود این اتفاق به‌خصوصی در دورهای پایانی رخ نداد و در نهایت سباستین فتل توانست برای نخستین بار در فصل جاری به پیروزی دست یابد. 

مکس وشتاپن ردبول

به این ترتیب، سباستین فتل توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۵۸ دقیقه و ۳۳/۶۶۷ ثانیه در گرندپری فرمول یک سنگاپور ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. چارلز لکلرک با اختلاف ۲/۶۴۱ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و مکس وشتاپن نیز با ۳/۸۲۱ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. لوئیس همیلتون، والتری بوتاس، الکس آلبون، لندو نوریس، پیر گسلی، نیکو هالکنبرگ و آنتونیو جوویناتزی هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. سباستین فتل نیز با رای بینندگان به‌عنوان راننده روز مسابقه انتخاب شد.

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک به ترتیب با ۲۹۶ و ۲۳۱ و ۲۰۰ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۵۲۷ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با ۳۹۴ و ۲۸۹ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون 

۲۹۶

۲

والتری بوتاس

۲۳۱

۳

چارلز لکلرک  

۲۰۰

۴

 مکس وشتاپن

۲۰۰

۵

سباستین فتل

۱۹۴

۶

پیر گسلی

۶۹

۷

کارلوس ساینز

۵۸

۸

 الکس آلبون  

۴۲

۹

دنیل ریکیاردو

۳۴

۱۰

دنیل کویات

۳۳

مرحله‌ی شانزدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه امسال در روسیه برگزار می‌شود.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۵۲۷

۲

فراری

۳۹۴

۳

ردبول

۲۸۹

۴

مک‌لارن

۸۹

۵

رنو 

۶۷

۶

تورو روسو

۵۵

۷

ریسینگ پوینت 

۴۶

۸

آلفا رومئو

۳۵

۹

هاس

۲۶

۱۰

ویلیامز

۱

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات