خودرو الکتریکی مزدا در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مزدا در نمایشگاه خودرو توکیو که به‌زودی برگزار خواهد شد، قصد دارد خودرویی برقی رونمایی کند که روی پلتفرم کاملا جدید ساخته شده است.
تبلیغات

ژوئن امسال، آکیرا ماروموتو، مدیرعامل مزدا، وعده داد سال آینده اولین خودرو تمام‌الکتریکی مزدا را روانه‌ی بازار کند. اوایل این ماه نیز، مزدا تعدادی از خبرنگاران را به اسلو، پایتخت نروژ، دعوت کرد تا اطلاعات بیشتری از برنامه‌ی این شرکت برای تولید خودروهای الکتریکی را دراختیار آن‌ها بگذارد. در این برنامه، مزدا از ساخت خودرویی آزمایشی با سیستم محرک e-TPV خبر داد. نام e-TPV درحقیقت مخفف electric-Technology Prove-out Vehicle است. مزدا سپس تصمیم گرفت سیستم e-TPV را در کراس‌اور جدید خود با نام CX-30 به‌کار ببرد. 

Mazda / مزدا

مزدا این مجموعه‌ی فنی را به‌تنهایی طراحی و تولید کرده و هدف اصلی آن پاسخ‌گویی به نیازهای خریدارانی است که خودرو را بیشتر در مسیرهای درون‌شهری استفاده می‌کنند. باتری ۳۵.۵ کیلووات‌ساعتی این مدل انرژی موردنیاز یک موتور برقی به قدرت ۱۴۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر را تأمین می‌کند. شعاع حرکتی این خودرو ۲۰۰ کیلومتر عنوان شده که به‌نظر می‌رسد با استاندارد WLTP اروپا یا خود ژاپنی‌ها محاسبه شده باشد. این احتمال می‌رود که در دنیای واقعی و آزمایش‌های آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) شعاع حرکتی خودرو کمتر از این میزان باشد. ازنظر شعاع حرکتی، خودرو برقی مزدا را باید در جایگاهی بین هیوندای کُنا با باتری ۲۸ کیلووات‌ساعتی و نیسان لیف با باتری ۴۰ کیلووات‌ساعتی بدانیم. براساس آزمایش‌های EPA، هیوندای کُنا که باتری کوچک‌تری دارد، می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر و نیسان لیف ۲۵۰ کیلومتر را طی کند. 

درباره‌ی بازارهای خودرو برقی مزدا نیز عنوان شده است اولین بازارهای هدف این خودرو چین و ژاپن و اروپا هستند؛ چون در این مناطق، شعاع حرکتی حدود ۲۰۰ کیلومتری کاملا نیازهای روزانه‌ی خریداران را پوشش می‌دهد. احتمال استفاده‌ی مزدا از پیشرانه‌ی احتراقی روتاری به‌عنوان ژنراتور به‌منظور افزایش ظرفیت پیمایش خودرو نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این خودرو باید تا ماه آینده صبر کرد. نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۹ اوایل آبان برپا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات