فیسبوک با همکاری ری‌بن دو عینک واقعیت افزوده جدید راهی بازار خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک با همکاری برند مشهور شرکت لوکسوتیکا، سازنده‌ی عینک‌های ری‌بن، دو عینک هوشمند واقعیت افزوده جدید با اسم رمز «اُریون» و «استلا» روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

چند سالی است که فیسبوک به‌دنبال ساخت عینک هوشمند جدیدی با پشتیبانی از واقعیت افزوده است. به‌نظر می‌رسد این غول شبکه‌های اجتماعی به تحقق رؤیایش یک قدم نزدیک‌تر شده است. طبق گزارش CNBC، این عینک با اسم رمز «اُریون» (Orion) شناخته می‌شود. این عینک قرار است تجربه‌ی واقعیت افزوده‌ی مستقل را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد؛ بنابراین، به‌طور کامل جایگزین گوشی هوشمند خواهد شد و به تلفن‌همراه نیازی نخواهد بود. عینک هوشمند اُریون می‌تواند بدون نیاز به گوشی همراه به تماس‌ها پاسخ دهد و اطلاعات موردنیاز کاربران را در صفحه‌نمایش کوچکی نشان دهد؛ درنتیجه، باعث می‌شود تا حدودی قابلیت‌های آن مشابه گوگل‌گلس قلمداد شود. همچنین، گفته می‌شود این عینک هوشمند به دوربینی برای لایو استریم مجهز است تا کاربران بتوانند لحظات خود را به‌صورت زنده برای دوستان و همراهانشان پخش کنند و از آن لذت ببرند.

عینک واقعیت افزوده

به‌گفته‌ی خبرگزاری CNBC، فیسبوک با برند مشهور شرکت لوکسوتیکا، سازنده‌ی عینک‌های ری‌بن، همکاری می‌کند تا بتواند احتمالا بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ محصول خود را وارد بازار کند. همچنین، طبق آخرین اخبار از The Information، ثمره‌ی همکاری ری‌بن و فیسبوک به ساخت اریون محدود نخواهد بود و این همکاری قرار است به تولید عینک هوشمند کاملا متفاوت دیگری با اسم رمز «استلا» (Stella) نیز منجر شود.

فیسبوک عینک هوشمند استلا را احتمالا زودتر از عینک هوشمند واقعیت افزوده اُریون به بازار عرضه خواهد کرد. طبق گفته‌ی خبرگزاری The Information، استلا نیز همانند اُریون به دوربینی برای لایو استریم مجهز است و به کاربران امکان ضبط و به‌اشتراک‌گذاشتن لحظاتشان را خواهد داد. غول پرحاشیه‌ی شبکه‌های اجتماعی امیدوار است با همکاری ری‌بن، به انحصار عینک‌های اسپکتکتلز اسنپ پایان دهد و بهتر از آن ظاهر شود.

این اولین تجربه‌ی فیسبوک از تکنولوژی واقعیت افزوده نیست و پیش‌از‌آن نیز، فیسبوک براساس پتنت آکیولس محصولات موفقی به بازار عرضه کرده بود. همچنین، این شرکت تأیید کرده است از اواخر سال ۲۰۱۸ در حال ساخت عینک‌های هوشمند جدید بود. ازآنجاکه احتمالا چندسالی تا ارائه‌ی عینک فیسبوک به بازار طول بکشد، ممکن است عینک واقعیت افزوده‌ی  اپل که در شایعات به آن اشاره شده است، حتی زودتر از محصول فیسبوک به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات