جهرمی: وزیر کار مصوبه سازمان تنظیم مقررات را لازم‌الاجرا می‌داند

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد وزیر کار، مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات را لازم‌الاجرا می‌داند و تمام انتصاب‌های صورت‌گرفته در اپراتور رایتل همین امروز کان‌لم‌یکن می‌شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیأت دولت به نقل از محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد، ایشان مصوبه‌ی رگولاتوری در مورد انتصاب جدید رایتل را لازم‌الاجرا دانستند؛ همچنین تمام انتصاب‌های صورت‌گرفته همین امروز کان لم یکن می‌شود. وی در ادامه اضافه کرد با مدیرانی که در زیرمجموعه با اطلاع از مصوبه‌ی کمیسیون این انتصاب‌ها را انجام داده‌اند، برخورد خواهد شد. جهرمی افزود:

در مرحله‌ی بعد، شستا ظرف یکی دو روز آینده گزینه‌های پیشنهادی را برای بررسی صلاحیت فنی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد کرد و من هم از سازمان تنظیم خواسته‌ام سریعا اعلام نظر کند.

وزیر ارتباطات در مورد مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب مدیرعامل رایتل اعلام کرد که اپراتورها جزء زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند و به همین دلیل مدیریت‌ آن را نمی‌توان به دست هر شخصی داد؛ همان‌طور که برای انتصاب مدیرعامل جدید بانک، صلاحیت تخصصی آن فرد باید توسط بانک مرکزی بررسی شود. وی گفت:

کمیسیون تنظیم مقررات یک نهاد فرابخشی است و فقط موضوع وزارت ارتباطات نیست و از وزارت اقتصاد، سازمان برنامه‌ و‌ بودجه، سه عضو صاحب‌نظر بخش خصوصی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات همه عضو کمیسیون تنظیم مقررات هستند و این مصوبه به اتفاق آرا در آن کمیسیون تصویب شد و یک مصوبه فرابخشی است و بحث مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب یک فرد نیست بلکه یک رویه است.طبیعتا اگر ما بخواهیم تداوم خدمات اپراتور را مدنظر داشته باشیم، این تداوم فعالیت منوط به مدیران آن مجموعه است. در مورد اینکه چه کسی را بگذارند یا نگذارند دخالت نمی‌کنیم و حق سهام‌دار است، اما اینکه فرد از صلاحیت فنی برخوردار باشد، جزء مسائل اصولی است و در رابطه با آن پیگیر هستیم. امروز با آقای شریعتمداری، وزیر کار صحبت کردم، از مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطلع نبودند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات