سیگما تولید لنزهای مانت K مخصوص دوربین‌های پنتاکس را متوقف می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سیگما تولید لنزهای مانت K برای دوربین‌های پنتاکس را متوقف خواهد کرد. این شرکت قصد دارد روی تولید لنز برای دوربین‌های بدون آینه تمرکز کند.
تبلیغات

سیگما، شرکت ژاپنی تولیدکننده‌‌ی لنز دوربین، در صفحه‌ی رسمی فیسبوک جمهوری چک اعلام کرد که دیگر قصد تولید لنز مانت K پنتاکس را ندارد. در متن پست منتشرشده، سیگما علت توقف تولید لنزهای پنتاکس را کم‌شدن تعداد کاربران پنتاکس اعلام کرد.

سیگما در پست فیسبوک به این موضوع اشاره کرد که آینده از آن دوربین‌های بدون آینه است و این شرکت توان خود را بر توسعه‌ی محصولاتی مرتبط با دوربین‌های بدون آینه متمرکز خواهد کرد.

پنتاکس

تصمیم سیگما برای کاربران پنتاکس خوشایند نخواهد بود. تقریبا هیچ شرکت دیگری تولید لنزهای AF مخصوص دوربین‌های پنتاکس را برعهده ندارد. حتی به‌نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی تولیدکننده‌ی لنز تامرون (Tamron) نیز پشتیبانی خود را از محصولات پنتاکس کاهش داده است. درحال حاضر پنتاکس برای دوربین‌های فول‌فریم K1 و K1II حدود ۱۴ لنز ارائه می‌دهد؛ اما مجموعه‌ی بسیار متنوع‌تری از دوربین‌های APS-C نیاز به پشتیبانی دارند. ازطرفی، شرکت انگلیسی Sigma Imaging نیز تصمیم اخیر سیگما در مورد مانت K پنتاکس را تأیید کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات