موتورولا گوشی‌های 5G پرچم‌دارش را به‌زودی معرفی خواهد کرد

چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
موتورولا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار 5G خود را با قیمتی گران‌تر از محصولات فعلی معرفی کند.
تبلیغات

موتورولا در سال‌های گذشته مشغول ایجاد جایگاهی مناسب برای خود در ساخت گوشی‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه بوده است؛ اما روزهای مواجهه با گوشی‌های هوشمندی که به‌ندرت قیمتشان از ۵۰۰ دلار فراتر می‌رود، رو‌‌ به پایان است. موتورولا اعلام کرده است آمادگی لازم برای ساخت گوشی‌های پرچم‌دار را دارد و این گوشی‌های را با قیمت گران‌تری عرضه خواهد کرد. به‌گفته‌ی فرانسوا لافلام، مدیر بخش بازاریابی و استراتژی موتورولا، این برند در آینده پرچم‌دار 5G خود را معرفی خواهد کرد.

گوشی های 5G موتورولا

باوجوداین، گوشی 5G موتورولا ارزان‌قیمت نخواهد بود. این شرکت تاکنون قیمت گوشی 5G خود را منتشر نکرده است؛ اما در مقام مقایسه، گلکسی A90 5G که ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ محسوب می‌شود، ۸۰۰ دلار قیمت دارد و وان‌پلاس 7 پرو 5G هم با قیمت ۸۴۰ دلار، ارزان‌قیمت تلقی می‌شود. لافلام درباره‌ی فضای حاکم بر بازار موبایل امروزی می‌گوید:

اگر بخواهید گوشی 5G با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه کنید، مجبور خواهید شد بسیاری از ویژگی‌های ارزشمند نزد مردم را فدا کنید.
گوشی های 5G موتورولا

امروز، قیمت در نظر گرفته شده برای گوشی مقرون‌به‌صرفه موتو G7 معادل ۳۰۰ دلار و قیمت گوشی One Zoom با دوربین سه‌گانه و پوشش شیشه‌ای شفاف معادل ۴۵۰ دلار و قیمت گوشی موتو X4 معادل ۵۰۰ دلار است؛ اما ۵۰۰ دلار نقطه‌ای است که بازه‌ی قیمتی گوشی‌های موتورولا به‌پایان می‌رسد. گوشی موتو Z3 که مدل 5G مخصوص موتورولا محسوب می‌شود، با سیستم ورایزن حدود ۴۸۰ دلار قیمت دارد؛ اما برای استفاده از 5G مجبورید سیستم 5G Moto Mod را با قیمت ۳۵۰ دلار بخرید.

گوشی های 5G موتورولا

با این تفاسیر، این‌طور به‌نظر می‌رسد که قیمت گوشی پرچم‌دار 5G موتورولا از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. گوشی‌های مخصوص گلکسی اس ۱۰ 5G و گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G سامسونگ، هرکدام به‌تنهایی ۱,۳۰۰ دلار قیمت دارند. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا نگاه‌ها احتمالا به‌سمت گوشی‌های پرچم‌دار موتورولا معطوف خواهد شد؟ موتورولا که تحت حمایت شرکت مادر، یعنی لنوو، فعالیت می‌کند، اولین‌بار در یک دهه گذشته سوددهی داشته است.

گوشی های 5G موتورولا

به‌گفته‌ی لافلام، حذف محصولات فرعی و کارکنان و هزینه‌ی بازاریابی به‌همراه تمرکز بر بازارهای اصلی آمریکا، انگلستان، برزیل و مکزیک، به پایان زیان‌دهی موتورولا کمک شایانی کرده است. حال در شرایطی که موتورولا باردیگر به شرایط مساعد بازگشته است، می‌تواند مدل‌های گوشی‌های هوشمند و مناطق فروش خود را گسترش دهد. حرکت موتورولا به‌سمت گوشی‌های 5G معمول و به‌موقع است.

گوشی های 5G موتورولا

در عصر گوشی‌های 5G و طراحی تاشو، ماندن در برنامه‌ی ساخت گوشی‌های 4G و میان‌رده، تنها به‌معنای جاماندن از رقابت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات