مایکل شوماخر از کما خارج شده و هوشیار است

چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت ۶ سال از حادثه‌‌ای که مایکل شوماخر را به کما فروبرد؛ نشانه‌هایی از بازگشت کامل هوشیاری او وجود دارد. این خبر را مدیر سابق تیم فرمول یک مرسدس بنز منتشر کرده است.
تبلیغات

به‌منظور حفظ زندگی خصوصی و بهبود شرایط پزشکی مایکل (میشائیل) شوماخر، ارتباطی بین او و رسانه‌های خبری وجود ندارد. از ۶ سال پیش که معروف‌ترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک در پیست اسکی دچار حادثه و ضایعه‌ی مغزی منجر به کما شد، خانواده‌ی او تصمیم گرفتند اور را دور از هیاهوی رسانه‌ای نگه‌ دارند. ویلای مجللی در لوزان سوئیس همراه‌با امکانات پزشکی موردنیاز برای این اسطوره‌ی فرمول یک فراهم شده است؛ اما به‌ندرت اطلاعاتی از شرایط او منتشر می‌شود.

هفته‌ی گذشته، مایکل شوماخر به بیمارستانی در پاریس منتقل شد تا با استفاده از سلول‌های بنیادی عمل جراحی مغز و اعصاب شود. هرچند اعضای خانواده و تیم پزشکی طبق معمول از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کردند، صبح امروز نیک فرای خبری امیدوارکننده منتشر کرد. رئیس سابق تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس عمل جراحی را موفق‌آمیز و شرایط مایکل شوماخر را هوشیار توصیف کرد. براساس اخبار موثق، شوماخر روز گذشته از بیمارستان مرخص شد و هم‌اکنون در لوزان حضور دارد.

نیک فرای (سمت چپ تصویر) درکنار مایکل شوماخر، سال ۲۰۱۰ 

منابع مختلف، ازجمله نیک فرای معتقدند شوماخر از چند ماه‌ها پیش، می‌توانست روی صندلی چرخ‌دار بنشیند و یک‌بار در ماه مسابقات فرمول یک را تماشا کند. همچنین، زمانی‌که او روبه‌روی منظره‌ی کوهستان و دریاچه‌ی نزدیک محل زندگی‌اش قرار داده می‌شود، اشک می‌ریزد. ژان تات، رئیس سابق تیم فراری، مدتی پیش ادعا کرد مسابقه جایزه‌بزرگ برزیل ۲۰۱۸ را درکنار مایکل شوماخر تماشا کرده است.

shumacher

مایکل شوماخر در ۳ ژانویه‌ی ۱۹۶۹ در شهر کوچک هورث آلمان متولد شد و هم‌اکنون ۵۰ ساله است. وی اواخر سال ۲۰۱۳ ( ۸ دی ۱۳۹۲) هنگام اسکی در پیست مریبل در کوه‌های آلپ دچار حادثه شد و به‌‌دلیل برخورد سرش با سنگ، پس از پایان عملیات نجات به کما رفت. از سال ۲۰۱۴، شوماخر برای مراقبت بهتر به خانه‌اش در سوئیس منتقل شده است.

مایکل شوماخر در دوران حرفه‌ای خود، هفت بار در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ با تیم بنتون و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ با فراری به مقام قهرمان فرمول یک جهان رسید. در طول سال‌های حضور در فرمول یک، شوماخر در ۳۰۸ گرندپری شرکت کرد و ۹۱ پیروزی به‌دست آورد تا برترین راننده‌ی دنیا از این حیث باشد. او همچنین ۶۸ پول پوزیشن دارد. شوماخر در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد؛ ولی دوباره با تیم مرسدس بنز در سال ۲۰۱۰ به فرمول یک بازگشت که البته با موفقیت چندانی همراه نبود. او در سال ۲۰۱۲ فقط با کسب یک پیروزی در گرندپری فرمول یک، برای همیشه از مسابقات خداحافظی کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات