مرسدس بنز ESF 2019 در فرانکفورت به‌نمایش گذاشته شد

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
خودرو ایمنی آزمایشی جدید ESF ۲۰۱۹، هوشمندترین مرسدس بنز GLE در جهان است که از جدیدترین امکانات ایمنی بهره می‌برد.
تبلیغات

خودروی ایمنی آزمایشی مرسدس بنز (ESF ۲۰۱۹)، یک کراس‌اور نیمه خودران GLE است که از سیستم پلاگین هیبرید بهره می‌برد. مرسدس بنز GLE جدید دارای قابلیت‌های ایمنی نوآورانه در داخل و بیرون است که می‌تواند به سایر رانندگان درباره‌ی خطرات احتمالی هشدار دهد. این خودروی هیبریدی، از بسیاری جهات، پیش‌نمایش مدل‌های آینده‌ی مرسدس بنز خواهد بود که هم‌اکنون در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ به نمایش در می‌آید.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

اُلا کالنیوس، مدیرعامل دایملر در این زمینه گفت:

ایمنی بخشی از نام تجاری مرسدس بنز است. ما بارها و بارها نشان داده‌ایم که از دهه ۱۹۷۰ تاکنون در زمینه‌ی خودروهای ایمنی آزمایشی ایده‌های کمی نداریم. ESF ۲۰۱۹ جدید نشان‌دهنده‌ی حمل‌ونقل آینده است و نوآوری‌های متنوعی را ارائه می‌دهد و هم‌اکنون در حال تحقیق و توسعه هستیم. من در شرایط کنونی تنها می‌توانم این را بگویم که بعضی از قابلیت‌ها و امکانات بسیار نزدیک به نسخه‌ی تولیدی هستند.
Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز
Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

مرسدس بنز ESF ۲۰۱۹ با بیش از ده نوآوری همراه خواهد بود که هدف آن‌ها نه‌تنها محافظت از سرنشینان خودرو، بلکه سایر رانندگان است. به‌عنوان مثال، هنگامی که خودرو در حالت کاملاً خودران قرار دارد، فرمان و پدال‌ها جمع می‌شوند تا خطر آسیب‌دیدگی کاهش یابد. همچنین کمربندهای ایمنی و کیسه‌های هوا هم‌ دارای فضاهای نصب جایگزین هستند (کیسه هوای راننده در داشبورد است، در حالی که ایربگ جانبی یکپارچه در کناره‌های پشتی صندلی‌ها قرار گرفته‌اند).

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه و فناورانه‌ی این خودرو خودران می‌توان به فناوری انقلابی چراغ‌های جلو به نام چراغ دیجیتال (Digital Light) اشاره کرد که دارای نور بالای با کیفیت HD بدون خیره کردن چشم‌های رانندگان مقابل و وضوح بیش از دو میلیون پیکسل است. یک ربات کوچک که بعد از تصادف به‌طور خودکار از قسمت عقب خودرو بیرون می‌آید و خودش را در کنار جاده به‌عنوان مثلث هشداردهنده قرار می‌دهد، از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید مرسدس است.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

پروفسور رودلفو شونبرگ، مدیر واحد ایمنی خودرو مرسدس بنز گفت:

ایمنی همچنان به‌عنوان اولویت اصلی برند ما مطرح است. مزیت بزرگ خودکار شدن عملکردهای رانندگی این است که در آینده تصادفات ناشی از خطای راننده کمتر می‌شود. با این حال خودروهای کاملاً خودران و بدون راننده نیز در برابر محدودیت‌های فیزیکی قرار دارند و بدون شک ترافیک مختلطی متشکل از خودروهای خودران و غیرخودران برای سال‌های طولانی وجود خواهد داشت.
Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز
Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

سیستم کمکی ترمز فعال با عملکردهای گسترده در مرسدس بنز ESF ۲۰۱۹ محافظت بیشتری برای سرنشینان و عابرین پیاده ارائه می‌دهد. هنگام پیچیدن، خودرو عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران را به موازات جهت اصلی حرکت نیز تشخیص می‌دهد. اگر در حال عبور از جاده‌ای که وسیله‌ی نقلیه در آن می‌پیچد، برخورد با کاربران جاده‌ای بدون حفاظ قریب‌الوقوع باشد، راننده اخطار بصری و شنیداری دریافت می‌کند. اگر راننده نتواند واکنش نشان دهد، ترمز خودکار اضطراری فعال می‌شود؛ همین موضوع در صورت وجود دوچرخه‌سوار در نقطه کور دید راننده در هنگام چرخش به سمت راست نیز صدق می‌کند.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

اگر هنگام پیچیدن یا عبور از جاده، خطر تصادف با خودروهای عبوری در تقاطع وجود داشته باشد، این سیستم از پیچیدن راننده جلوگیری می‌کند و در صورت لزوم با استفاده از ترمز خودکار، وسیله نقلیه را متوقف خواهد کرد. سیستم ایمنی عابر پیاده ۳۶۰ درجه در صورت خطر برخورد با عابر پیاده، دوچرخه‌سوار در هنگام پارک خودرو و پیچیدن، ابتدا هشدار می‌دهد؛ اما در صورت نیاز از ترمز اضطراری خودکار برای توقف بهره می‌برد.

Mercedes-Benz GLE ESF 2019 / مرسدس بنز

طی سال‌ها، مرسدس بنز بیش از ۳۰ خودروی آزمایشی ساخته است که چهار مدل از آن زمان در دسترس عموم قرار گرفته است؛ ESF 5 ، ESF 13 (کد W114) و ESF 22 به همراه ESF 24 (کد W116 S-Class).  مرسدس بنز ESF 2009 مدلی قبلی أزمایشی بود که نوآوری‌های زیادی را به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون برخی از آن‌ها به مرحله‌ی تولید رسیده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات