نسل جدید آئودی RS7 رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
آئودی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، در جمع خبرنگاران RS7 اسپرت‌بک را با پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر معرفی کرد.
تبلیغات

پس از معرفی موفقیت‌آمیز RS6 آوانت، اکنون آئودی مدل RS7 اسپرت‌بک را به‌عنوان جدیدترین سدان خود، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرده است. با بهره‌گیری از ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، RS7 اسپرت‌بک جدید قوی‌ترین RS7 تاریخ محسوب می‌شود. قدرت به‌وسیله‌ی پیشرانه‌۴ لیتری ۸ سیلندر تویین‌ توربو به‌دست می‌آید و سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی، مشابه سیستم به‌کاررفته در مدل RS6 آوانت است.

آئودی RS7 اسپرت بک

RS7 اسپرت‌بک با بهره‌گیری از قدرت خارق‌العاده‌، تنها در ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه‌ی سرعت به‌صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. با استفاده از بسته‌‌های سفارشی داینامیک و داینامیک پلاس، بیشینه سرعت به ترتیب به ۲۸۰ و ۳۰۵ کیلومتربرساعت افزایش می‌یابد. همانند مدل RS6 آوانت، آئودی RS7 اسپرت‌بک نیز از سیستم تعلیق بادی بهره می‌برد.

آئودی RS7 اسپرت بک

RS7 اسپرت‌بک در حالت عادی، ۲۰ میلی متر ارتفاع کمتر نسبت به مدل استاندارد A7 دارد. با وجود این در سرعت ۱۲۰ کیلومتربرساعت، جهت سهولت جریان یافتن باد در زیر خودرو، ارتفاع به میزان ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌یابد. حالت افزایش ارتفاع تعلیق نیز در شرایط خاص، ارتفاع خودرو را ۲۰ میلی متر افزایش می‌دهد تا در مسیرهای شیب‌دار، آسیبی به دماغه و زیربندی خودرو وارد نشود.

آئودی RS7 اسپرت بک

آئودی RS7 اسپرت‌بک با بهره‌گیری از سیستم تعلیق RS اسپرت و کنترل دینامیک سواری، چابک‌تر می‌شود. تنظیمات پیشرفته‌ی این سیستم تعلیق، به‌لطف ضربه‌گیرهای جدید به‌همراه سوپاپ‌های یکپارچه و حالت‌های رانندگی RS1 و RS2، میزان تکان بدنه را کاهش می‌دهد؛ اما قدرت و چابکی پس از ظاهر و طراحی چشم‌نواز بدنه، دومین عنصر مهم RS7 اسپرت‌بک محسوب می‌شود.

آئودی RS7 اسپرت بک

در قسمت جلو، از جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی بزرگ تیره‌رنگ مورد استفاده در سایر خودروهای RS آئودی بهره گرفته شده است. در قسمت‌های کناری سپر نیز دو ورودی هوای بزرگ مثلثی شکل قرار گرفته‌اند و یک ورودی کوچک بالای جلوپنجره قرار گرفته تا هوای بیشتری را به زیر کاپوت منتقل کند. خودرو در حالت استاندارد از رینگ‌های ۱۰ پره‌ی ۲۱ اینچی با لاستیک‌های ۲۷۵/۳۵ بهره می‌برد؛ اما خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۲ اینچی با لاستیک‌های ۲۸۵/۳۰ و حتی ترمز کربن سرامیکی با ۳۴ کیلوگرم وزن کمتر نسب به نمونه‌ی فولادی را به‌صورت سفارشی انتخاب کنند.

آئودی RS7 اسپرت بک
آئودی RS7 اسپرت بک
آئودی RS7 اسپرت بک
آئودی RS7 اسپرت بک

در قسمت داخلی، RS7 اسپرت‌بک از سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI آئودی و دو نمایشگر بزرگش بهره می‌برد. قسمت‌های مختلف کابین، با نشان RS و چرم با کیفیت ناپا مزین شده است. فرمان با راحی مسطح بخش پایینی و صندلی‌های مخصوص با پوشش چرم تیره نیز به‌صورت انحصاری برای RS7 طراحی شده است. آئودی RS7 اسپرت‌بک در ۱۳ رنگ مختلف عرضه می‌شود که دو رنگ خاکستری ناردو و مشکی سبرینگ، رنگ‌های مخصوص RS تلقی می‌شوند.

آئودی RS7 اسپرت بک

عرضه‌ی این خودرو از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تاکنون اطلاعاتی از قیمت آن در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات