گلکسی بوک اس معرفی شد؛ لپ‌تاپ سامسونگ با عمر باتری ۲۳ ساعته

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ در دقایق پایانی رویداد امشب، لپ‌تاپ ویندوزی گلکسی بوک اس را با پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx و وعده‌ی عمر باتری ۲۳ ساعته معرفی کرد.
تبلیغات

در حاشیه‌ی رویدادی که تصور می‌شد منحصرا به فبلت‌های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس اختصاص داشته باشد، کره‌ای‌ها لپ‌تاپ جدیدی را نیز معرفی کردند که به‌مدد پردازنده‌ی مبتنی بر معماری آرم، قرار است ۲۳ ساعت کاربر را همراهی کند. اولترابوک جدید سامسونگ، Galaxy Book S نام دارد و توان پردازشی آن را پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx تأمین می‌کند.

Galaxy Book S / گلکسی بوک اس

اسنپدراگون 8cx تراشه‌ی ۷ نانومتری کوالکام برای استفاده در کامپیوترهای شخصی به‌شمار می‌آید و براساس ادعای سامسونگ، بهبودی ۴۰ درصدی در عملکرد CPU، بهبودی ۸۰ درصدی در عملکرد گرافیکی و پهنای باند حافظه‌ی بیشتری را نسبت به گلکسی بوک ۲ به‌ارمغان خواهد آورد. گلکسی بوک اس از سیستم‌ خنک‌کننده‌ی پسیو یا بدون فن بهره می‌برد و عمر باتری مهم‌ترین ویژگی‌ آن خواهد بود. کره‌ای‌ها عمر باتری ۲۳ ساعته را برای این لپ‌تاپ حین پخش فیلم پیش‌بینی می‌کنند.

Galaxy Book S / گلکسی بوک اس

حال باید دید که آیا کامپیوترهای شخصی مبتنی بر معماری آرم توان پردازشی موردنیاز برای بدل‌شدن به کامپیوتری اتکاپذیر را خواهند داشت یا خیر. پردازنده‌های اینتل بسیار پرمصرف هستند؛ اما لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر معماری آرم نیز بارها و بارها از حیث کارایی و عملکرد ناامیدکننده ظاهر شده‌اند. کوالکام با پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx عملکردی در سطح پردازنده‌های نسل هشتمی Core i5 را وعده می‌دهد. براساس اعلام سامسونگ، گلکسی بوک اس از اتصال LTE گیگابیتی و ویژگی Instant-wake برای آماده‌به‌کار شدن آنی لپ‌تاپ پشتیبانی می‌کند و کمتر از یک کیلوگرم (۹۶۰ گرم) وزن دارد. ضخامت لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها به حدود ۱۱.۸ میلی‌متر می‌رسد. گلکسی بوک اس از نمایشگری لمسی با پنل ۱۳.۳ اینچی TFT و وضوح Full HD بهره می‌برد.

Galaxy Book S / گلکسی بوک اس

گلکسی بوک اس در دو نسخه‌ی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X عرضه خواهد شد و کاربر امکان ارتقاء حافظه‌ی آن تا سقف یک ترابایت را از طریق درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD خواهد داشت. سیستم‌عامل دستگاه بسته‌ به منطقه‌ی عرضه یکی از دو نسخه‌ی هوم یا پروی ویندوز ۱۰ خواهد بود.

Samsung Galaxy Book S / گلکسی بوک اس سامسونگ
Samsung Galaxy Book S / گلکسی بوک اس سامسونگ
Samsung Galaxy Book S / گلکسی بوک اس سامسونگ
Samsung Galaxy Book S / گلکسی بوک اس سامسونگ

انرژی مورد نیاز گلکسی بوک اس را باتری ۴۲ وات‌ساعتی آن تأمین می‌کند. این لپ‌تاپ از وب‌کم HD برای تماس‌های تصویری بهره می‌برد و امکان استفاده از سیمکارت با فُرم نانوسیم برای برقراری اتصال دیتا در آن وجود دارد. گلکسی بوک اس از بلوتوث نسخه‌ی ۵ پشتیبانی می‌کند و دو پورت USB Type-C در لبه‌ی سمت راست و چپ خود دارد.

مشخصات فنی هواوی گلکسی بوک اس

CPU

Qualcomm

 Snapdragon

 8cx Compute Platform

۸ هسته‌ای، فناوری ساخت ۷ نانومتری

GPU

Qualcomm Adreno 680

حافظه‌ی رم

۸ گیگابایت رم

LPDDR4X 

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت

درگاه MicroSD

نمایشگر

۱۳.۳ اینچی با پنل TFT لمسی با نسبت ۱۶ به ۹

رزولوشن FHD

باتری

لیتیوم پلیمر ۴۲ وات‌ساعت

تا ۲۳ ساعت نمایش فیلم

پورت‌ها و سنسورها

دو پورت USB Type-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر اثر انگشت

اتصالات بی‌سیم

Wi-Fi 802.11 a/ b/ g/ n/ ac (2.4/ 5GHz), VHT80 MU-MIMO

بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰

ابعاد

۱۱.۸ × ۲۰۳.۲ × ۳۰۵.۲ میلی‌متر

وزن

حدود ۰.۹۶ کیلوگرم

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات